• Tizia

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Hmm får fundera lite om jag vågar mig iväg till bröllopsmässan.. e skiträdd att jag ska hitta en klänning jag hellre vill ha. E världes velpotta så d skulle inte förvåna mig ett dugg =)

Funderade på om man kunde ha en dikt i vigselprogrammet istället för ett vanligt... eftersom vi inte ska ha några psalmer så vet jag inte riktigt vad d ska stå med isf..
    Skrivit en dikt som börjar med att snart är klockan tre och brudparet gör entré...

Vad tror ni om ngt sånt ?

• Tizia

Tx2: Hmm...d e sant... Kanske blir för plojigt på ngt sätt...

• Tizia

Hej på er ! Hoppas alla haft en bra helg =)

Humle: Va kuuul att det är bröllopsdags snart för dig !! =) Blir nästan pirrig i magen själv när jag läser det =)

Daniella: Visst var det du som letade efter en stor underkjol? Jag köpte en på tradera för ngn vecka sen som jag verkligen kan rekommendera ! Den var superstor (tycker jag) 3 ringar och två lager tyll, tror hon jag köpte av brukar sälja sånna hela tiden... Kanske kan va nåt =)

Har börjat göra rispåsar nu oxå, dom blev lite småsöta.. Ett tips om det är ngn annan som ska göra liknande: torka riset med hårblåsen !! D gick supersnabbt (blev liiiite stökigt) men ändå =)

• Tizia

Humle: Jag hjorde dom rätt stora... tycker d e lite trist om riset tar slut efter ett kast (jag missar alltid brudparet=)
    Gjorde fyrkanter ca 15 ? 15 cm å sen knöt ihop =) Väldigt enkelt. Klippte till "toffsen" lite längst upp oxå så d blev snyggare.. =)

• Tizia

Buhu, precis upptäckt att jag stämplat kyrkoprogrammen på fel sida =(( Nästan gjort klart alla å så blir d upp å ner !! Suck hur dum får man va....

• Tizia

Tx2: Ja man e så säker när man börjar att man inte ens kollar ! Puh ja alltid lär man sig nåt ! Dubbbelkolla allt minst 2 ggr och jag blir en jäkel på embossing/stämpling =)

Skulle va kul å va med å träffas ngn gång, kanske ska försöka haka på fikan... =) Har plågat mina nära å kära tillräckligt med bröllopstjat nu =)

• Tizia

Hej tjejer !
    Planeringen går lite segt för vår del just nu... har varit iväg några dagar, faktiskt lite småskänt att tänka på annat oxå.. Höll ¨på å bli knäpp på mitt felstämplande =)

I helgen ska vi träffa cateringföretaget å bestämma meny å tårta ! Ska bli kul! Mindre kul e att jag ska hjälpa mina föräldrar att flytta.. =/

Var på ullared igår oxå å tänkte shoppa lite till bröllopet, blev mest en massa annat =) Men köpte iaf massa snacks (chips, chilinötter etc) till kvällen ! Men hur svårt är d inte å beräkna hur mkt som behövs till 75 personer ! Puh.. d blev iaf 13 påsar chips och ett antal påsar jord/chilinötter..
    Undrar om d räcker ! Hur räknar ni ?

• Tizia

Hummle: Superfina rispåsar =)
    Hur mycket chips å sånt köper ni ungefär ?

• Tizia

Hej alla =)
    Nu e jag tbx efter en hektiskt helg !

Daniella: Va kul att d fixade sig med klänningen =) Säg till när du har bild =)

Tx2: Toppen om du kan komma med lite info från festen ! Sååå himla svårt att veta hur mkt d går åt av allt!

Sweetsun: Vi kommer oxå att placera par hyffsat nära, troligtvis tvärs över från varandra..

Vi har faktiskt mer eller mindre lyckats bestämma meny =) Så här blir det:

Förrätt:Räk-& löjromstårta på kavringsbotten med jungfrusallad
    Varmrätt: Pocherad rödtungsfilé rullad med rökt lax samt sås på Grebbestads ansjovis & gräslök serveras med grön sparris & potatisstomp (pressad potatiskaka med citron och olivolja som bakas i ugnen)
    Efterrätt: Caipirinha cheesecake med fruktspett

Vad jaf däremot ska äta har jag ingen aning om eftersom jag e vegetarian, men dom ska komma med några alternativ så jag hoppas det blir bra =) Men vi har ett litet dilemma å jag behöver verkligen råd. Så snälla hjälp =)
    Vi har ju som sagt en "fiskmeny" och så e vi ett antal vegetarianer. En gäst har meddelat att han inte äter fisk. Ska vi då ordna kött till honom eller ska även han få vegetarisk mat? Vad tycker ni ?

• Tizia

Hummle: Ojojoj nu e d riktigt nära ! Guud va kul, å nervöst =)

Sweetsun: Varför var det inte bra att sitta tvärs över? Alltid bra med tips, man har ju egentligen ingen aning om d man tänkt blir bra eller inte =)

Ang. det med vegetariskt eller kött så tycker jag som ni att han kan ta vegetariskt, medans min m2b tycker att vi får fixa kött (vilket egentligen inte e ett jätteproblem). D e bara det att jag tycker d känns lite konstigt att dels servera kött på vårt bröllop eftersom d inte riktigt stämmer överens med mina åsikter.. å sedan finns det säkert fler som då hellre kanske skulle föredra kött... man vill ju helst slippa "avundsjuka miner" på den som får kött isf...

Tx2: Idag e 2 månader kvar för oss båda =)))Wehieee ! år snabbt nu =)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!