Inlägg från: Äntligen 090822 |Visa alla inlägg
  • Äntligen 090822

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

TACKAR!! !!

Danielaa skrev 2009-03-13 09:51:50 följande:
    grattis angelica!!
    Nu är jag klar här hemma, Smurfen han bygger koja.... suck... ja ja han får väl åka till tsna endast i förd blöja

Ska fika lite o njuta av dagen!

Hoppas att ni alla har det bra!! !!
  • Äntligen 090822

TACKAR!!!!

Teapot skrev 2009-03-13 11:17:14 följande:
    Ja, GRATTIS Angelica!! Hoppas du får en fin dag!
    [/citat]
    SweetSun skrev 2009-03-13 12:35:14 följande:
    [citat]
    Grattis A =P
  • Äntligen 090822

Hej hej

Tack T och Humlan
    Haft en toppen dag, ätit gottit, bakat kaka t im...
    Humlan jag kan kolla med min M2b om han vet hur man gör en sådan skiva... han är lite av en data nörd och nått ska han väl använda det till *fniss*

Danielaa visst är det skit kul när man inser att man har haft en så BRA måste idé .... Men fint blir det och det är huvudsaken
    Mår du bättre nu?

Tx2 bra att det har varit en bra dag även om det blev dyrare än ni tnkt.
    Hoppas det är god mat och vin i kväll!!!

Har pysslat i hop med en som är florist, har mailat lite med henne om bukett vad som är möjligt ungf priser etc..
    Hon tror på min idé
    och det blir i ungf samma prisklass som jag trott!!
    Tjohoooo

Nej nu är jag helt slut...
    Jobbigt att bli 32 år
    Nej men jag har varit igång sen kl 07 i morse, stan fikat och middag och mamma o fika och allt, galen Smurf som har haft studiedag etc...
    O jag har typ minimum ork innan

Sen så ska jag träffa ny chef och min närmsta kollega på måndag 1030....
    Spännande...
    Kontor/reception/kassa etc... på Sahlgrenska!!
    Så glad, hoppas verkligen att jag fixar de 25% i veckan nu....

Hoppas att alla har en underbar fredag !!
    Puss o Kram

• Äntligen 090822

hej

Tx2 trodde jag var ensam uppe en sån här tid!!!
    Gravida kan äta färskost!!
    Allt som är pastöriserat eller upphettat!!
    Jobbigt när det blir dyrare än trott, men det låter som goda grejer!! !! !!

Mitt "nya" jobb är nu att jag är frisk skriven 25%... så jag ska jobba och få lön för de små timmarna jag gör. men det är väl nästan mer som arbetsträning då jag är en bonus de timmar jag är inne!
    men det har varit så många turer och stress nu att H*lv*t* Äntligen förstår de!! Saken är ju det att jag kommer bort från vård avdelning och "nära" vård vilket jag tycker är Väldigt bra!
    Så jag hoppas att det är en trevlig prick jag ska hänga ihop med!!
    Tackar för kramar och stöttning från er tjejer!!!

Nej, nu får jag väl börja städa det sista... röja undan... bla bla bla... Jobbigt när lilla lägenheten ska tllas med ca 20 pers och 6 av dem är barn i 3-6 årsåldern....
    Tjohoooo
    Men jag kommer få paket och en vän retar mig som F*n hihihi o jag som är såååååååå nyfiken!

Sen blir det lite pyssel... vi är rpysslare alla tjejerna så vi ska stämpla lite nya stämplar som inhandlades på mässan och köpa pizza o kebab i kväll (bra för SB fotograferingen

Puss o Kram hoppas ni får en fiiiiiiiinad mina vänner

• Äntligen 090822

ohhhh lucky näbben som får träffa sin Älskade Bebias
    kram

Tx2 skrev 2009-03-14 07:55:29 följande:
    Haha, du vet väl att 30+:are inte kan sova på morgonen Äh, var ingen mening att ligga kvar i sängen, då kan jag lika gärna parkera mig framför datorn o "bröllopsjobba".Tack då kan vi andas ut, då det fanns med i två rätter.Håller tummarna att du skall trivas.Idag blir det nog en tur till borås och kolla om klänningen passar brudnäbben. Plus att hon får träffa hennes bebias.
  • Äntligen 090822

hej hej

har varit på mitt nya jobb idag bara bra vibbar!!!
    Trevlig Stor och lill chef och den tjejen jag ska hänga i hop med

Så på onsdag börjar jag, 2 dagar i veckan min 1-2 månader sen ser vi om vi ska öka upp!

Dock efter en hektisk men rolig helg är jag heeelt slut nu och har en begynnande monster huvudvärk...

Fina presenter och god tårta Mums, inte helt fel att fylla 32 endå

Nu ska jag lägga mig och vila så jag ser om jag är i skicka att umgås senare idag som är planerat!

Skille toppen med SB !! !!! !!!

Ska bli så kul att träffa er alla på torsdag!!

KRAMAR

• Äntligen 090822

inte suttit så mkt vid datorn idag...
    Har sjuk Smurf hemma, elak slemmig hosta, feber och ont i halsen, den lille stackaren, själv känns det som om något är på G... Men jag vägrar ska jobba im *blä*

Tx2 är det en blomboll du ska ha???
    Nyfiken!!

Skille belv det extra i pris nu när vi vill ha det hög upplöst?

• Äntligen 090822

Sorry flickor...
    en svidande hals och ömma bihålor F*N
    Hatar detta HATAR.............

Ska till jobbet im igen och jag VILL och jag VILL träffa er idag... men jag orkar knapt ta mig fr toa till datorn/soffan....

*vinkar* till Carolina, ska ni flytta igen?! Vart bär det av nu? Tredje flytten under den tiden jag har kännt dig

• Äntligen 090822

hej hej

som jag misstänkte så hade ni super nice igår
    jag somnade på soffan vid strax ef 13... sen sov jag till 17... fick mat tittade lite på tv... sen sova..

upp idag o jobba, kul var det
    dock har jag ont i halsen o bihålorna bläääää

Hummle härligt med fotona!!!

Baver härliga skor!!!

Teapot parta på !!! Vi ska på bio o ut o äta så det blir inget party men tack för inbjudan!

Våra inbjudningar är färdiga tjohoooo..... ska bara fixa på kuverten... skriva för hand el med datorn....

Danielaa ha det nice i norge!!

puss o kram

• Äntligen 090822

hej hej

det har varit en helg full med snor, feber, hosta och andra härligheter och då menar jag härligheter

kolla här
    smurfmamman.blogg.se

Tack Tx2

om någon behöver nå Danielaa akut det närmsta så har jag hennes norska nummer

P & K

• Äntligen 090822

Hej hej

Tack för grattis han var så söt

Hummle nyfiken på foton!!!
    Tx2 nu närmar det sig med stormsteg!!! !!! Spännande

Håller fika listan öppen för mig et tag till, mega dunder förkyld och jag har ju börjat jobba lite igen...

Skille då vilken grej ut och cyckla mitt i natten och hur långt som hellst...

Tittade precis på mig själv efter ett skumbad och inser att min kropp är inte INTE SB material... shit pommes...
    HJÄLP

tekannan härligt att du hittat skor !!! Hoppas du hade en nice lördag!!

Har lite nytt att pyssla med som inte är bröllops pyssel.. vill men är så trött j*vl* förkylning *muttrar*

Hoppas att veckan har börjat bra för alla!!

P & K

• Äntligen 090822

hej hej

här skrivs det
    Här är en som är sååååå trött...
    Jätte kul på nya stället, men hjälp vad grejer som ska in i lilla huvudet...
    Har ju jobbat som USK innan och nu är det kontors arbete = mycket dator olika program... o då är det inte Windows o Photoshop direkt

Så ja, nej ingen Angelica på träffen idag, är helt färdig... shit värsta urbangaren är jag *sorry*

Igår så fick jag köpt mina skor...
    Ska fota sen och lägga upp så nöjd... guldiga glittriga festliga lagom klack!! !!
    och 199.-

Tack snälla ni för peppningar ang SB.... men nja... ja ja V tycker jag e fin men bekväm... nja... tur att vi är många

Puss i pannan på er alla

• Äntligen 090822

Tjohooooooooooo

skille skrev 2009-03-30 13:40:03 följande:
    Om ikke testen er helt feil......Så har vi ikke kjøpt en større bil for ingen ting......
  • Äntligen 090822

Kan du köpa Maynards Winegums i London??!?!?!? PLEASE !!!!! I will pay you lots!!!

baver skrev 2009-04-01 12:23:49 följande:
    hejalla!nu drarjag tilllondonhehe!sb-tjejer,det var en kvinna som ringde från mary kay (?) och undrarde om jag ville få en hudanalys med smörja och foundation provning och allt vad det var..kostnadsfritt. vill man så kan man gå en make-kurs en gång efter det ochkså kostnadsfritt. hon hade på förslag den 16april mellan 7-9 på kvcällen. jag tänkte det kunde vara lite mysigt att efter vi plåtat gå dit och fixa lite för att sen ta en sväng längs med avenyn...vad säger ni?allaskullealltså få det, inte bara jag...hon ringer på ons igen och undrar om vi vill.
  • Äntligen 090822

gaaaaaahhhhh nu ligger alla våra inbjudningar färdiga i kuvert med frimärken och allt Shit pommes
    Coolt....
    Har fotat dem och mina skor ska försöka få upp dem senare idag!

hoppas att alla har det gott i vår vädret!!!

P & K

• Äntligen 090822

Party Skille

skille skrev 2009-04-02 13:48:34 följande:
    Alle har svart på inbjudan:)Og de få som har sagt de ikke komemr har blitt erstattet av noen andre så vi blir magne... hjelp
    [/citat]
    Danielaa skrev 2009-04-02 13:46:44 följande:
    [citat]
    Angelica: Visst e de härligt! Sitter ute i värmen hos mammsen å skriver de sista adresseran precis!
    tjohooo... men jag får inte posta dem V måste vara med får väl ta och fota ögonblicket de går på lådan .-D
  • Äntligen 090822

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby

JUNI

AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé
    OKTOBER

DECEMBER

• Äntligen 090822

hej

här inne händer det grejer...

chokladbröd, ansiktsbehandlingar, 1 månads dag mm mm mm

Jag själv är sjukligt trött... BLÄ...
    har foton i datorn som inte ens kommit in i PS ännu... men vill ni se på vå kuvert hög ligger de uppe på bloggen
    smurfmamman.blogg.se

Så du ska till USA tx2... kan jag flirta lite ang brudparet Vendel vill ha då tårt paret....

Vi har fått våra första OSA svar... *glader* i helgen fick vi lagt upp hur vi vill ha det i kyrkan... Vår präst var försten på att svara på OSA, känns bra för då kommer hon *fniss* ska maila henne vår plan över vigseln och se vad hon tycker!

Ja, för er som inte vet vad ni ska ha för in och utgångs musik i kyrkan, Älvsborgs församling har den 20 april kl 18 att de spelar just bröllops musik med betoning på in och ut musik!
    om ngn vill lyssna!
    Vi har nog bestämt oss för både in och ut nu men ska ev dit endå och lyssna!

ska ta mig lite frukost... fick värsta migrän anfallet igår så jag är inte jätte fräck idag...

Kram på er

• Äntligen 090822

dregglar hysteriskt ........

Teapot skrev 2009-04-08 11:24:12 följande:
    CHOKLADBRÖDDetta är en briochedeg, man kan göra den som en hel limpa eller som små bullar - då blir det 12-14 bullar. Har kombinerat mitt recept med ett jag hittade i Allt om mat.2 ägg150 g mjukt (rumsvarmt) smör4 msk mjölk/vatten1 tsk salt3 msk socker5-6 dl vetemjöl25 g jäst100 g mörk choklad i mindre bitarUppvispat ägg till penslingRör ut jästen i vatten och rör ner äggen ett i taget. Tillsätt salt och socker och arbeta ner mjölet. Arbeta in smöret och chokladen lite i taget. Degen är klibbig så försök jobba så fort som möjligt och håll degen kall.Forma till bullar eller limpa, använd gärna brödform (enligt konstens regler skall man tydligen göra dekorationer ovanpå också av lite deg, men har uteslutit det här). Låt jäsa övertäckt minst en timme.När briocherna jäst till sin dubbla storlek, pensla ovan­sidan med uppvispat ägg och grädda i nedre delen av ugnen, 225°. Små briocher gräddas ca 15 min och stora briocher 15?20 min.Har inte hunnit smaka min egen än, men hoppas det blir bra!!
  • Äntligen 090822

sluta hetsa upp mig.... har inga ingredienser hemma och städar o tvättar.... Vill ha choklaaaaaaaaaaaaaaaad

Teapot skrev 2009-04-08 14:13:49 följande:
    Äntligen 090822 skrev 2009-04-08 12:00:00 följande:
    Ville bara meddela om att chokladbrödet var gott men lite kladdigt om det äts alltför nygräddat!
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!