Inlägg från: När2blir1 |Visa alla inlägg
  • När2blir1

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!

Det står still här.. har inte gjort inbjudningarna än trots att jag tänkte börja skicka ut de nu i februari.. jag får panik.. så mkt panik tom att jag funderar på att ställa in hela altet.. fattar inte varför jag inte får tummen ur att göra någonting!!!!!!! Usch.. alla verkar ha så bra koll och vara så kreativa och köper saker hela tiden.. själv är jag som i en bubbla och kommer inte ur.. har bara bokat kyrka och lokal.. + att tärnan är avklarad. Men inget mer.. åååhh jag klarar inte av detta!!
    Sorry för mitt inhopp här och klagosång..

• När2blir1

Någon som vet vart jag kan hitta "innehållet" till ett inbjudningskort? Alltså vad och hur man skriver?
    Jag har noll koll..

• När2blir1

Har pysslat lite med inbjudningskort. Har ni lust att kolla i min galleri? Säg gärna vad ni tycker.. vet inte själv hur de ser ut.. eller jag ser juh men har liksom ingen koll på om de ser bra ut eller om de ser sådär "billiga" ut.. det vill jag inte..
    Åh jag e sååå dålig på pyssel!

• När2blir1

Tack! pust ja det blir ca45-50 kort ungefär.

• När2blir1
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-17 17:00:27 följande:
    Jätte fina kort. Påminner lite om min design på festprogrammen haha, så vi har samma smak :D!Om du vill kan jag maila dig min mall, vill inte lägga in den här, blir så konstigt då.
    Ja gärna! min mail är h_ylisirkka@hotmail.com
  • När2blir1
    brud2009 skrev 2009-02-17 21:30:32 följande:
    Då gifter vi oss på samma dag Med stor förväntan skrev 2009-02-17 19:31:21 följande:
    jag med
  • När2blir1
    sommarbrud2010 skrev 2009-02-18 10:24:47 följande:
    U'v got mail!
    Tusen tack! DET HJÄLPTE EN HEL DEL!!!
  • När2blir1
    AnRo09 skrev 2009-02-20 08:22:26 följande:
    Jag är sååååå himla glad!När jag och m2b började planera maten ville båda ha 3-rätter och givetvis varm mat. Men efter mycket räknade och letande kom vi fram till ha göra maten själva och att ha kall mat. Eftersom det inte finns någon möjlighet att laga el värma maten i den lokalen som vi har hyrt.Nu till den stora glädjen. M2B har pratat med en kille som har lovat att laga maten, duka fram och plocka bort allt till ett pris av 60 kr per person. Jag trodde att han drev med mig när han sa det. Men ni läste rätt 60 kr!!!!!!Förrätt: skagentoastvarmrätt: pot.gratäng med kyckling och gorgonsola sås (el hur det stavas)Efterrätt: inte klart änVar bara tvungen att skriva av mig lite....
    Åh va roligt!! Det var verkligen en superbra pris!! Nästan gratis!!! Vi har precis börjat prata om maten.. får se vad vårt kommer gå på.. *iiik*
  • När2blir1

Åh jag håller på och kollar på brudbuketter.. det är juh en hel djungel!!! Hur ska man kunna välja??? Ni som redan bestämt och bokat.. vad gick era buketter på? Och ska ni boka tärnbukett med? Är det så att tärnan måste ha bukett eller hur är det?

• När2blir1

Hur ligger ni andra i planeringen som gifter sig 8 augusti??
    Känns som om jag ligger efter hur mkt som helst..

• När2blir1
    CamillaMarcus skrev 2009-02-26 17:57:05 följande:
    När2blir1: Jag gifter mig också den den 8 augusti. Klart är:Lokal och kyrka.Tärnor, bestman, toastmasterpar, värdpar.Ringen blir klar imorgon.Maten är bestämd.Frisör och smink.Dj.Fotograf.Inbjudningskorten ska göras på lördag. Skickas på måndag.Bageriet.Transport till och från kyrkan.Klänning beställd.Har jag glömt något?
    vart gifter ni er? Och vem har ni som fotograf?
    ser bra ut på planeringen.. själv e maninte lika långt gången.. om man säger så.
  • När2blir1
    Lövnäs skrev 2009-02-27 21:58:01 följande:
    Idag var jag o provade brudklänningar på Ingvors i Norrtälje. O jag kan bara säga att jag fann brudklänningen med stort B. En 7115 blir det o jag är bara så kär i den!Så den 3 april ska vi dit o beställa den, förhoppningsvis 1 stl mindre. Så nu börjar det banne mig kännas att det närmar sig Åhh vad jag längtar efter att få bära klänningen o få uppleva denna dag..Har alla ni andra redan beställt klänningen??
    Nä jag e gravid i 27 veckan så det bli sista minuten klänning för min del tyvärr.. men men.. jag hittar nog säker någon.. Hoppas jag!!
  • När2blir1
    Lövnäs skrev 2009-03-01 18:14:44 följande:
    När 2blir1: Om du kan, så skulle jag rekommendera dig att åka till Ingvors när det är dags att leta klänning. Hon har mycket hemma, o passar klänningen kan du få med dig den samma dag. Fick sånt trevligt bemötande där. Kan knappt fatta det. Var på ett annat ställe 2 ggr innan vi åkte till Ingvors. O där var de snorkiga o "ville bestämma" vilken klänning jag skulle bära. O så fick jag höra att det är bäst att passa på nu, när jag har så stora klänningar hemma. Dessa kommentarer kom INTE från Ingvors..
    Vart finns Ingvors? Jag bor nämligen på tjörn. Kan inte åka hur långt som helst..
  • När2blir1
    Juis31 skrev 2009-03-06 07:29:58 följande:
    Nu har inbjudningskorten kommit o jag är supernöjd..:)Funderar bara på om de är lite för tidigt att skicka dom redan??Vi ska gifta oss 8 augusti!Hur har ni andra gjort..hur långt innan kan man skicka?
    Vi ska oxå gifta oss den 8 augusti och ska skicka våra i dagarna här nu, de är klara bara att skriva ner alla adresser på kuverten så finns det ingen återvändo! hihi
  • När2blir1

Idag ska inbjudningskorten äntligen läggas i brevlådan! Känns som ett stort klivframåt.. fast ändå inte. Men så spännande att börja få svar! hihi

• När2blir1

Har ni tips på vad man ska ha i vigselprogram och festprogram?? Har ingen aning!

• När2blir1

Flera som gifter sig 8/8! Verkar vara en populär dag! det är vår dag med!
    Skulle vilja gå runt och kolla på klänningar men med min stora mage så känns det lite konstigt.. (gravid i v29)

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!!