Jag har frågat dom om hur de tror att hon kommer känna, men får inget riktigt svar, bara återigen en hänvisning till att de har gjort sitt bästa och att allt inte kan passa alla.
Jo vi skulle kunna göra något ensamma med henne nån annan gång, men jag tror hon blir ännu mer lessen om vi då inte kommer ALLS på den här möhippan. Som det är nu kan vi vara med på allt utom middagen och de kanske är bättre än ingenting... Men surt är det!
PennyJenny skrev 2009-01-16 08:57:19 följande:
Det är lätt att det drar iväg med pengarna vid en möhippa nu för tiden, för det har blivit en sådan hysteri kring att man ska göra så häfta grejer, ha en hel dag, få sådana upplevelser osv. Ofta glöms mitt i det här bort vad det handlar om, att fira att tjejen i fråga ska gifta sig. Har ni pratat något om vad ni tror hon vill ha av dagen? Hur hon kommer reagera när några av vännerna inte kan vara med hela saken?Om du ändå inte når fram till dem tycker jag ändå att du ska vara ärlig mot bruden varför. Säg som det är, du har helt enkelt inte råd, hur mycket du än vill,men att du är med på så mycket du kan, eller att du istället föreslår att ni två (eller alla ni som inte har råda att vara med) har en kul dag (som ryms inom din budget). Det kan ju vara att gå och simma tillsammans, nyttja bubbelpool på badhuset, gå och ta en drink på något flådigt ställe på vägen hem och sedan hemma äta middag. Där kan du ju överraska med något collage av bilder på er, göra en liten frågesport på något sätt som berör henne och blivande maken eller så. Jag tror att det är bättre att vara ärlig och säga som det är, man kan göra det utan att skylla på någon annan eller vara taskig mot de andra utan bara helt lugnt förklara att tyvärr har ni inte lyckats komma överens om ett upplägg som fungerade för alla och i det här fallet så har du tyvärr inte råd och att det inte handlar om att du inte älskar din vän eller att du är snål.