• Saltakatten

Samarbetsproblem - Möhippa!!

Don't get me started...

• Saltakatten

Det är skitjobbigt. Speciellt som man vet att det är ens kompis kompisar som man har att göra med och man vill ju ändå hålla god min för att den blivande bruden ska få en bra dag.

• Saltakatten

Det blev en möhippa till slut men det var inte så många som kunde komma. Det var i och för sig i semestertider så det vara många som var bortresta.

Problemet var att eftersom de som var med och planerade inte hörde av sig och när de väl gjorde det bara gnällde på de alternativ jag tagit fram så gick tiden. Så när vi väl kom fram till att alla skulle få rösta så var det vissa alternativ som inte längre funkade då de redan blivit uppbokade av andra. Därför blev det en ganska dyr hippa och då försvann några till som inte kände att de hade råd. Trist, men det var inte så mycket som kunde göras då för det var inte så långt till bröllopet.

• Saltakatten

Hon hade förståelse för att det var i semestertider och att många inte kunde komma för att de var iväg. Likaså hade hon en del vänner som bodde utomlands, vilka så klart hade svårt att ta sig till Sverige för en hippa när de skulle på bröllopet några veckor senare.

De som var med på hippan var i och för sig hennes närmsta vänner så hon var nöjd med de som var med även om hon säkert tyckte att det var tråkigt att vissa saknades.

De som avstod pga ekonomin hade en egen liten hippa för henne en annan gång. Vad de uppgav för anledning till bruden varför de inte var med på den andra hippan har jag ingen aning om men vi sa inget om anledningarna till bruden i alla fall.

• Saltakatten

Vad tråkigt Pixen. Det är ju klart att det inte blir så kul att missa några timmar mitt i möhippan. Fast å andra sidan så lär det ju bli svårt för de som är kvar att komma med någon bra förklaring till varför ni inte är med på middagen. Då kan de ju sitta och skämmas inför bruden för att de inte gick med på ett billigare alternativ till middagen...

Ni tre kan inte göra en egen hippa då? Jag kan säga att hade jag vetat i somras när jag försökte planera en hippa vad jag vet idag så hade jag antagligen skitit i allt och hippat min kompis själv. Det var inte värt att ha ångest i flera veckor och ha ont i magen innan hippan för man inte visste hur vissa nadra deltagare skulle bete sig.

Svar på tråden Samarbetsproblem - Möhippa!!