• PL080802

Samarbetsproblem - Möhippa!!

Killar har inte alls samma problem inför svensexor vilket kanske beror på att de i snitt tjänar bättre. Väldigt tråkigt som brud att höra att det är tjafs om pengar inför en möhippa. Tror att det är svårt att tillfredsställa alla och jag har också varit med och betalat extra någon gång för att få det att funka. Jag har ordnat en möhippa där personerna som klagade på kostnaden själva hade ordnat en möhippa med samma prislapp några månader tidigare vilket jag tyckte var konstigt och oväntat (betalar du x antal kronor för en vän borde du också kunna göra det för en annan vän..) Dessutom kom deras klagomål på tok försent och då kändes det inte ok att ändra planerna. Min erfarenhet är att man måste vara tydlig ibörjan och säga vad man tror att hippan kommer gå loss på och försöka anpassa aktiviteterna därefter.Oftast går det göra mycket roliga saker som är billigt. Mina kompisar intervjuade tex min man och det var superkul att se. Kan också tillägga att bland mina vänner är maten en viktig del men god mat går att ordna hemma :)

• PL080802

Pixen: tråkigt att de inte lyssnar, självklart ska ni vara med! Som sagt, en middag hemma behöver inte vara sämre än på restaurang - tvärtom. De trevligaste möhippemiddagar jag har varit på har varit just hemma och är ett bra sätt att hålla kostnaderna nere. Hoppas att det ordnar sig!!

Svar på tråden Samarbetsproblem - Möhippa!!