• Sååå lurade

    Vad skulle du vilja göra på din möhippa?

    Man sitter ju här och funderar på vad tjejerna ska hitta på (jo jag vet att det planeras...)

    Men vad skulle du vilja gör alt absolut inte göra.

    Jag älskar spa och plockmat det skulle jag uppskatta enormt, men skulle totalvägra om jag skulle klappa ormar eller bli totalt förnedrad, och jag hoppas att de inte släpar ut mig på krogen. boring!

    Har nån anna funderat på detta? Eller är det helt tabu

  • Svar på tråden Vad skulle du vilja göra på din möhippa?
  • MyochErlend

    jag vill gärna ha en möhippa där det händer lite grejer ;)
    vet ju att mina kompisar tycker om mig..men lite ska de allt få jäklas...tror jag tål det :D

    Man får ju ha inställningen och bjuda på sig lite...
    Dvs. gärna en mer händelserik hippa än bara spa...
    jag behöver faktiskt inte alls spa...

    JL2b..fallskärm låter pirrande fantastiskt..
    det kommer ju vara en upplevelse för livet..
    åh, det skulle ja med vilja göra :D

  • Luucie

    Ta det lungt, mysa på spa, dricka massa vin, göra mig snygg och gå på krogen...Inte gör något konstigt egentligen..Bara ha det bra med mina tjejer

  • passionsblomman

    En sak jag verkligen skulle uppskatta är om ngn såg till att det fotades en hel del-äVEN eller nästan särskilt på alla de andr! och attt jag sedan fick ett album, för det är ju kanske typ aldrig mer man får ihop samma gäng, och det vore jättekul att ha när man sitter på hemmet och minns...

  • altervattnet

    åka rally med ett proffs, fan vad coolltt!

    skulle inte heller gå med på nått löjligt förnedrings-skit på stan
    supa skallen av en och inte minnas ett skit.

    nä nån från aktivitet och sedan lite spa med massa god mat och tjejsnack ! :)

  • Comfortably numb

    en gör om mig med smink och foto skulle jag tycka var kul, paintball låter också jättekul men inte för nära bröllopet ifall man får blåmärken.... huvudsaken att man hr kul med tjejerna, en middag hos nån skulle också vara trevligt, en manlig strippa kanske, haha...

    jag har sagt att OM nån vill planera en möhippa så vill jag inte spela in en skiva, göra nåt som man kan göra illa sig på (inte kul med brutet ben på bröllopet...) vill inte supa, nåt glas räcker... men vill de klä ut mig och gå på stan är det lugnt, gammal teater apa, så jag skäms inte så lätt....

  • passionsblomman

    Spela in skiva vore kul tycker jag!

    Comfortably numb skrev 2009-01-17 17:43:02 följande:


    en gör om mig med smink och foto skulle jag tycka var kul, paintball låter också jättekul men inte för nära bröllopet ifall man får blåmärken.... huvudsaken att man hr kul med tjejerna, en middag hos nån skulle också vara trevligt, en manlig strippa kanske, haha... jag har sagt att OM nån vill planera en möhippa så vill jag inte spela in en skiva, göra nåt som man kan göra illa sig på (inte kul med brutet ben på bröllopet...) vill inte supa, nåt glas räcker... men vill de klä ut mig och gå på stan är det lugnt, gammal teater apa, så jag skäms inte så lätt....
  • MulleNuh

    Jag kan göra allt men vill inte bli så packad att jag mår kräk dagen efter.

  • Kela2

    Det där lät riktigt trevligt och mysigt och som du skrivit senare så är det kul med foton från ett sådant tillfälle, som minne.


    passionsblomman skrev 2009-01-17 11:42:51 följande:
    Jag skulle vilja att en ev hippa för mig handlade om att prata och mysa och vara verkligen tilsammans med alla tjejerna. Roligt om olika personer lär känna varandra lite också, ifall de inte träffats förut.Lekar eller saker som tar upp gamla minnen som lockar till tårar och skratt... Babbel om sån´t man kanske INTE tar i talen på bröllopsdagen...God mat och kanske shaka loss lite.Jag tycker inte dagen alls behöver vara så Lååång som den ofta verkar vara! Och inte dyr heller!
  • passionsblomman

    Eller hur!

    jag kan tyck a ibland att det verkar bli lite pressat runt detta, och att det blir oro för att bruden inte ska bli nöjd och ha fått tillräckligt mkt eller så. Jag hade bara blivit superglad om ngn ens gjorde nå´t, och dettta skulle jag verkligen uppskatta!

    Kanske ännu mer nu efter att man fått barn, så är ju tid med kompisarna SÅ roligt och särskilt att få prata och bara vara helt ostört.


    Kela2 skrev 2009-01-17 18:03:22 följande:
    Det där lät riktigt trevligt och mysigt och som du skrivit senare så är det kul med foton från ett sådant tillfälle, som minne.
  • tonårsmorsa

    Jag vill framför allt umgås. Att gå omkring utspökad på stan medan kompisarna går en bit ifrån och skrattar åt alla pinsamheter bruden utsätts för har jag lite svårt att förstå vitsen med. Finns massor av aktiviteter som skulle vara kul: Danskurser av olika slag, rida islandshäst, gocart, klättervägg, höghöjdsbana, kroki, skulptera, gör-om-mig (finns även så hela gänget blir fotat tillsammans), restaurang, spa...

    Sen borde det finnas prova-på-kurser i alla möjliga idrotter som skulle vara kul: fäktning, kampsport, capoeira...

    Det bästa vore en dag som börjar med aktivitet och avslutas med mys.

Svar på tråden Vad skulle du vilja göra på din möhippa?