Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Så tråkigt när alla utgifter springer iväg

Och inget kan man göra heller. Klänningen måste sys in och sys upp, det kostar 600 kr. Underkjol kostar åtminstonde 500 kr. Småpengar för vissa men en massa för mig. Och jag tror tyvärr inte att det slutar här. Så var det med det budgetbröllopet. Jag skulle ha hyrt klänning istället eller köpt den i stan så skulle det nog ingå. Det är nackdelen med att köpa på nätet. Kände bara för att skriva av mig lite

• Svar på tråden Så tråkigt när alla utgifter springer iväg
  • Boomtown

Om man vill ha ett bröllop med hela konkarongen med frisyr, klänning fotograf och alt så tycks det vara omöjligt att dra ner på kostnader. Mer drar med sig mer

• Boomtown

Problemet är att jag är alldeles för impulsiv. Jag skulle behöva binda fast mig för att inte ta för snabba beslut. Och så bryr jag mig alldeles för mycket om vad alla andra tycker.

En arbetskompis gifte sig förra året och gästerna tog inte ens med sig sina favors, de fattade väl inte att de skulle det eller nåt. Pinsamt.

• Boomtown
    sokkerstruten skrev 2009-01-16 22:26:21 följande:
    Ja känner igen mig absolut! Min klänning var oxå något som jag var tvungen att sy om, och ta in, fästa släpet, och sätta dit små axelband.. helt sjukt bara det 3500 kr! Sen köpte vi en tux till sambon i nödfall för vi hittadet ingen... som han egentligen inte ville ha.. hittade en senare.. slutade med att hela alltet kostade 6000 kr.massa saker som bara tillkommer m.m!
    Åh herregud vad dyrt!!!!! Fast mitt blir nog också dyrare om jag ska få det som jag vill ha det. Sabla pengar
  • Boomtown

Ja jag är inte ekonomins mästare precis det kan jag ju erkänna. En del saker går det bara inte att dra ner på mer. Men jag tar gärna emot tips.

Luucie: 300 kr på frimärken lät ju mindre kul. Också något man lätt glömmer

• Boomtown

hahaha, ni är underbara människor.Så det är inte bara jag som är impulsiv och bara måste ha då? Mer vill jag höra!

Jag hittade ett par skor för 400 som jag bara måste ha

Svar på tråden Så tråkigt när alla utgifter springer iväg