TRÅDEN: Slut pga religion, någon?
Jag förstår, vad sorgligt att höra att ni inte kan få älska varandra och dela ett liv tillsammans!
När du skriver att ni blev rädda och att det kunde vänta er ett "helvete". Hur menar du då? Skulle det kunna hända er något som fara för era liv, med en hotbild, Eller menar du att de hade frusit ut er och att det uppstått konflikter?
Jag hade ett förhållande med en kille när jag var yngre, han var kanske inte troende i den bemärkelsen, men tillhörde en annan religion och var uppvuxen i en annan kultur.
Det blev lite svårt för honom att ta med en svensk tjej hem, då de förväntade sig en tjej från familjens kultur. Men tillslut så "accepterade" hans föräldrar mig efter rätt så lång tid.
Relationen höll inte, det var inte pga religionen, utan det var mer av att hans beteende förändrades mot mig.
Han kunde inte acceptera mitt svenska sätt att leva.
Jag förstår att det här har inget att göra med hans religion eller kultur att göra, då kärleken kan övervinna nästan allt.
Det handlade om hans sätt att förminska mig och att det störde honom att jag hade egna åsikter och att ha rätt att fatta mina egna beslut.
Tyvärr kom det här smygande med tiden under en lång tid, jag förstod inte förrens det hade gått väldigt långt.
För att göra historien kort så hade han lika gärna kunna heta Kalle Svensson och vara uppväxt svenskt.
Det handlade inte om att det här inte var en kille som behandlade mig bra.
Nog om mig.
Jag sänder dig en varm kram och jag skulle önska att jag kunde hjälpa dig mer! Men jag är gärna ett bollplank om du vill "prata".