TRÅDEN: Slut pga religion, någon?
Jag och min m2b har haft några olika uppbrott genom vårt förhållande pga. religion, då han är mycket starkt troende och jag inte är det alls.
Det mesta har då handlat om rädsla från vårt håll, och brist på kommunikation kring hur vi ska undvika de saker vi varit rädda för...
Jag tror att man kan lösa allt, om man bara visar respekt för varandras känslor och viljor... och pratar med varandra! Det är det viktigaste vi lärt oss... Vi kan inte bara säga att "jag vill" alla gånger, utan måste gå till "jag vill ..... FÖR ATT..."
Ex. han vill gå till kyrkan (frikyrka) varje söndag.. jag respekterar det och gör inga andra planer för oss på söndagar... Samtidigt vet han att jag inte är intresserad att följa med, och ber mig inte heller..om det inte är någon gång då det är extra viktigt för honom... sen erbjuder jag mig ibland att följa med i alla fall - för jag vet att det gör honom lycklig!
Det enda råd jag kan ge dig är att försöka prata med din kille.. se om det kan lösa saker och ting.. Att vara öppna och verkligen prata och lyssna på varandra är viktigt!