• wildbride08

    Inbjudan -pengar till resa.

    Har ni nått tips på hur man skriver i inbjudan att man vill ha pengar (till resa)ist för annat.
    Men jag vill ha en kort version då vi inte har så mkt utrymme kvar o skriva på.

  • Svar på tråden Inbjudan -pengar till resa.
  • Tooticki

    Det är inte särskilt fint att skriva vad man önskar sig i inbjudan alls. Vi valde att berätta när folk ringde och meddelade OSA. I vårt fall var det vi som tog emot OSA, om ni har någon annan som gör det så kan ju den personen upplysa.

    Vissa väljer att ha ett infoblad som följer med inbjudan där de skriver vad de önskar sig men jag tycker att skillnaden mellan att skriva det i inbjudan och i infobladet är hårfin.

  • Miss Moneypenny

    Vi har med en länk till en hemsida på inbjudan. Där står det lite blandad info, vägbeskrivning mm. Där har vi också lagt in att vi önskar oss pengar till bröllopsresa.

  • Lajsan

    Vi skrev - vi önskar oss inget att ställa i vår hylla, hjälp oss i stället med ett bidrag att drömmen om en bröllopsresa uppfylla.

  • Luucie

    Tycker inte ni ska skriva det i inbjudan...Jag skulle bli avtänd på det iallafall.

    Bättre att informera toastmaster eller värdpar beroende på vem som tar emot osa.

  • soffisteff

    jag hittade den här någon annanstans här på sidan

    På bröllopspresent behöver ni inte fundera,
    vi har brödrost, dukar, skålar med mera.
    Vi har dock en dröm:
    Istället för att sitta här hemma och tråka,
    vill vi gärna på en bröllopsresa åka.
    Men en resa för två blir lätt ganska dyr,
    och våra konton är tomma efter alla bröllopsbestyr.
    Vi skulle därför hellre mottaga,
    ett bidrag för att förverkliga vår saga

    själva kommer vi skriva på hemsidan att vi inte önskar oss saker, inte i inbjudan

  • Anciii

    Vi tänkte skriva utan presenter helt enkelt, de som känner oss kommer ändå ge oss pengar och de andra får ge pengar om de vill men inga presenter vill inte ha elmaskiner..

  • Luucie
    soffisteff skrev 2009-01-19 18:10:53 följande:
    jag hittade den här någon annanstans här på sidanPå bröllopspresent behöver ni inte fundera,vi har brödrost, dukar, skålar med mera. Vi har dock en dröm: Istället för att sitta här hemma och tråka,vill vi gärna på en bröllopsresa åka. Men en resa för två blir lätt ganska dyr,och våra konton är tomma efter alla bröllopsbestyr. Vi skulle därför hellre mottaga,ett bidrag för att förverkliga vår sagasjälva kommer vi skriva på hemsidan att vi inte önskar oss saker, inte i inbjudan
    Jag har sett den här förut och kommenterat den...kan bara inte låta bli!
    Vet du vad jag hör när jag läser den här dikten...
    "Nu har vi spenderat alla våra pengar på bröllopsfest och den har ju ni varit här och njutit av...så nu när vi är panka vill vi att ni betalar vår bröllopsresa"

    Sorry men jag tycker att den är super tacky!
  • PL080802

    Vi skrev på infobladet att de kunde vända sig till våra föräldrar vid frågor om tex önskelista. När vi hade tryckt inbjudan fick jag värsta ångesten för jag tyckte det kändes helt fel att skriva ut att vi hade en önskelista och att det skulle tolkas som att vi förväntar oss specifika presenter. Låt gästerna själva bestämma om de vill fråga vad ni önskar er, egentligen är ju själva presenten att de kommer på bröllopet (vilket vi också skrev högst upp på önskelistan :)Pengar till bröllopsresan stod som nummer två på listan (efter upplevelser av olika slag och vi fick allt i från härliga weekends till äventyr) och de flesta valde att köpa en sak. Som bröllopsgäst vill man gärna ge en sak istället för pengar...Ett tips kan vara att önska sig en specifik grej på resan, tex en middag, en sightseeingtur, en hotellnatt etc - då känns det kanske roligare för både er och gästerna.

  • PL080802

    sorry, såg att din fråga var vad du skulle skriva - inte om det var ok eller ej...tips är då att skriva specifika saker (se ovan) i en önskelista som toastmaster el likn har eller och att skriva det i infobladet.

  • nuskavi

    Åhh..jag kan inte heller låta bli att kommentera. Jag blir lika förvånad varje gång det handlar om såna här saker. Varför ska folk inte kunna få önska sig pengar. Varför är det så j-la känsligt? Vill inte folk att deras present ska vara något som brudparet verkligen, verkligen vill ha mest av allt? Vad är det för snåla typer som tycker det blir jobbigt bara för att brudparet på så sätt kan se hur mycket var och en ger? Det är man väl inte ens intresserad av.. alla ger väl det dom kan och vill. Personligen blir jag då bara ytterst tacksam om folk berättar vad dom mest av allt vill ha och att jag kan vara med och bidra till det. SÅ det så. Ni kan absolut skriva det i eran inbjudan och "dikterna" som nämnts funkar bra. Men i den lite längre varianten som nänmdes skulle jag nog skippa allt nedanför "vill vi gärna på enbröllopsresa åka" för det låter faktiskt lite som att "nu har vi gjort slut på våra pengar så då får ni betala". Men fram till den delen är den bra :)

Svar på tråden Inbjudan -pengar till resa.