Inlägg från: Panzerfaust |Visa alla inlägg
  • Panzerfaust

Är min pappa pervers?

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:

...och "tiggar-damerna" då...vad kallas dom för?
    Det mest kända är väl drinkluder.

*Väntar på att feminster och könsmaktsteoretiker ska gå i spinn*
  • Panzerfaust
    Francis skrev 2009-03-30 13:51:47 följande:
    hahahaha!!! Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:42:42 följande:
    Jag festar för övrigt i gbg då det är där jag bor. En stor stad med mycket bra "innekrogar" men som sagt, och jag har mest killkompisar så är de inga tjejer som stöter på killarna och hänger efter killarna på krogen , utan tvärt om.. som sagt varför är det ens så att killar ska bjuda på drinkar?! Ingen som sagt att det skall vara på detta sätt men det är ni killar som vill fjäska in sig själva genom att först kallprata lite en minut eller så och sen frågar ni om ni får bjuda på en drink, och då finns det två alternativ; 1. Det som jag brukar säga att jag kan köpa mina egna drinkar men tack ändå eller 2. tjejen tar drinken och får räkna med att killen skall stå hängandes över henne en halvtimme eller så, och han tror han har halva inne...Om nu tjejen väljer att gå hem med killen så är det endast för att hon själv är sugen på sex, inte för att tacka för drinkarna kan jag lova! Men jag förstod inte riktigt varför ni alltid blir så sura när NI killar kommer fram och vill bjuda på en drink och vi tjejer tackar nej.. va fan! Vi gör fel när vi tar emot utan att ge sex för då är vi snyltare, och vi gör fel när vi tackar nej och köper våra egna drinkar för då är vi kalla, osociala feminister...?!?! Snälla!! Kom inte fram och erbjud drinkar och sen klaga?
    Är man totalt ointresserad av killen som vill bjuda på drinken ska man tacka nej, det är väl ganska självklart?
  • Panzerfaust

Och killar som inte kan ta ett nej har mer än ett problem.

• Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:52:00 följande:

...tanken slog mig att starta en debatt....men jag orkar inte ens...
    Förstod att det var det du fiskade efter.
  • Panzerfaust
    Panzerfaust skrev 2009-03-28 01:13:42 följande:
    Det svenska samhället och främst kvinnor har väldigt bråttom att döma dessa thailändska kvinnor för att i ögonblicket efter sitta och snylta drinkar på krogen. Det finns en väldigt påtaglig "holier than thou" attityd i Sverige.
    Ni vet att hela debatten om tjejer som tigger drinkar på krogen kommer sig av detta fjuttiga inlägg va?

Jag har i tidigare inlägg påpekat att detta inte gäller alla kvinnor eller ens en majoritet, däremot är de tillräckligt många för att synas om man själv inte är för full så att man står med huvudet under armen.

I Gävle har vi en ganska stor kontingent thailändska kvinnor och det bemötande de får av svenska kvinnor är inte vackert kan jag säga, nu är de iofs inte så trevliga själva alla gånger. Det jag menade med inlägget här ovan var att många svenska tjejer rynkar på näsan åt thailändskorna men är totalt blinda för det som en del svenska tjejer gör.

Många har ojat sig över att jag drar alla svenska tjejer över en kam samtidigt som nästan alla gör detsamma när det kommer till thai-tjejerna.
  • Panzerfaust

Lady o Lufsen skrev 2009-03-30 13:47:09 följande:

...och "tiggar-damerna" då...vad kallas dom för?
    Det här inlägget är ju onekligen ett upplägg för att jag ska svara precis vad jag svarade, och du säger ju själv att tanken var att starta en debatt i inlägget efter.

Så ja, precis så infantil är jag.
  • Panzerfaust
    Panzerfaust skrev 2009-03-28 11:54:35 följande:
    Svenska män köper sig ur ensamhet och thailändska kvinnor köper sig ur en sämre social och ekonomisk situation. Att döma dem känns ganska förmätet då båda gör ett val och är oftast införstådda med vad de ger sig in på.Ang. min "skeva" bild av kvinnor, nej jag har inte blivit "bränd" särskilt ofta, inte någon gång faktiskt. Däremot så kan jag inte på kroppens alla hår räkna hur många gånger tjejer försökt bomma drinkar eller öl av mig eller vänner i mitt sällskap, ett fenomen du ALDRIG ser hos män. Att tjejer på krogen dras som flugor till skit till de som slänger pengar omkring sig är inte heller någon nyhet kolla valfri nattklubb där det finns någon som har pengar. Naturligtvis gäller inte detta alla tjejer, inte ens en majoritet av tjejerna men de är tillräckligt många för att synas väl i en fullsatt nattklubb.Det är precis det jag menar, svenska tjejer (eller tjejer i Sverige) har bråttom som fan att döma dessa thailändska kvinnor för att de letar tjocka plånböcker för att förbättra sitt liv men är samtidigt blinda för vad svenska damer gör på hemmaplan. Personligen skulle jag skämmas ihjäl av att stega fram till en vilt främmande människa och säga: "Hej, bjuder du på en drink?".Förövrigt är jag skeptisk till att åka till Thailand just för hur folk behandlas där, precis som jag inte gärna åker till Kina, Kuba eller Spanien (tjurfäktningen) för att jag vänder mig mot det dessa länder står för. Det är trots allt så att genom att spendera pengar i Thailand så ger man sitt godkännande till hur det ser ut där.
    Läs detta, jag har aldrig talat om ALLA svenska kvinnor, jag understryker ju gång på gång att det inte är alla...
  • Panzerfaust

Francis/

Idioter finns det överallt och som jag sade tidigare, snubbar som inte kan ta ett nej är det generalfel på.

Ett annat problem är tjejer som tror att om man ska neka någon så måste man vara taskig när man gör det.

Ang tjejer som blir tafsade på, visst jag förstår att de blir förbannade men det är ingen orsak till att slåss, tänk om jag skulle dra till en tjej för ett skamgrepp? Skäll ut dem efter noter eller ännu bättre flanera över till vakten och säg att den där idioten är otrevlig och tafsade på mig, är stället av någon klass får han en uppsträckning som heter duga om han inte åker ut på öronen.

• Panzerfaust

Francis/

I ett inlägg skrev du:

"Männen på krogen, skulle dom bli utnyttjade?!?!
    Varken jag eller någon som jag känner har någonsin frågat efter en drink.. har aldrig hört talas om en kvinna som vips dykt upp hos en man på krogen och frågat "Hej, bjuder du på en drink?"

Sedan:

"Visst det finns en hel del "groggluder" som vi kallar det här i gbg, men det är en 4-5 tjejer MAX på en klubb när det finns närmare 60 st till vanliga tjejer!"

Drink/Groggluder finns inte men de finns?

• Panzerfaust
    Lövings skrev 2009-03-30 14:25:19 följande:
    "The swedish way".Drar vi alla över en kant nu igen?
    Ja jag drar alla över en KAM.

Vad vill du egentligen? att jag ska skriva en disclaimer efter varje inlägg?

Svenskar (jag själv inkluderad) har ett märkligt förhållande till alkohol där det bland män tycks vara fullast vinner.
  • Panzerfaust

Har inte lagt ett enda ord i din mun utan enbart citerat dina inlägg...

• Panzerfaust

Sedan är din definition av groggluder/drinkluder inte den gängse.

• Panzerfaust

Trådar får alltid ett eget liv när topic är avklarad.

• Panzerfaust

Burma är inte alls isolerat det hålls under armarna av Kina. Jag sade inte att jag inte skulle åka däremot tänker jag både en och två gånger om jag verkligen vill gynna landet med pengar. Jag skulle däremot inte åka till en diktatur och leva som en prins medan deras egna befolkning lever som slavar.

• Panzerfaust
    Sebastiána skrev 2009-03-30 15:52:27 följande:
    Intressant. Detta har jag hört från många killar "Ni tjejer får alltid gratis drinkar på krogen". Själv är jag väldigt måttlig när det gäller alkohol. En drink räcker gott och väl. Därför tackar jag alltid nej när en kille vill bjuda mig. Men då blir man uppfattad som snobbig, otacksam, snipig eller rent av frigid. Jösses så sura killar kan bli när man på ett artigt sätt säger 'nej tack, det är bra'. Hur ska ni ha det egentlige? Sk jag tacka ja nästa gång för att då istället bli en av de tjejer ni anser snylta?
    Forsätt tacka nej på ett trevligt sätt om du inte är intresserad av killen i fråga, om han sedan inte är riktigt plogad och blir otrevlig får väl det stå för honom, kan man inte ta ett nej är man ett stolpskott.
  • Panzerfaust
    Sebastiána skrev 2009-03-30 22:41:36 följande:
    Så många stolpskott jag träffat då...

• Panzerfaust

På rosa moln skrev 2009-03-31 00:49:35 följande:

Kinastött eller inte, i turist- och medial synpunkt är det väl synnerligen isolerat åtminstone?
    Jo men så länge de har Kina som hjälper dem behöver de inget annat, ungefär som Nordkorea. Det är två länder som skulle gå under om det inte fanns ljusskygga regimer som hjälpte dem.
  • Panzerfaust

De behöver inga turister, visst pengar är pengar men uppmärksamheten som det riktar mot landet är ovälkommen. Medial uppmärksamhet klarar de sig fantastiskt bra utan.

Hade inte Kina pumpat in pengar och vapen i landet så hade en reell chans till en revolt och demokrati iaf varit en möjlighet.

Svar på tråden Är min pappa pervers?