Inlägg från: Troll1 |Visa alla inlägg
  • Troll1

Florister....blommor i juni?

minkatthetersaga skrev 2009-01-20 22:37:09 följande:
    jag är inte florist men som jag har förstått finns dom flesta blommorna att införskaffa året om.Ett tips är att kolla upp en partihandel där du bor.Jag kommer att göra det och då åker man dit typ 5 på morgonen och köper för inköpspris i stora buntar.

Inte ngt juste råd!

• Troll1

Jag kände direkt när jag hittat en bra florist. En så´n skillnad! Blommorna/buketterna var så fina så det var inte sant och jag blev så lycklig!

Är det en halvintresserad florist, så är det inte säkert att denne lyssnar heller.

Lyclka Till!

• Troll1
    passionsblomman skrev 2009-01-21 22:07:43 följande:
    Stämmer, blommor är inte en billig vara, och det hoppas jag på sätt och vis att det inte blir heller, för de SKA ju liksom vara kyxiga osv. Tänker man på alla led och att de flesta odlas i andra delar av världen som Afrika och Sydamerika, är de eg inte så dyra, men de hör definitivt till Lyxkonsumtion.En fin blomma som ger mkt effekt på borden är germini eller gerbera. germini får du för 15-20 kr /st, medan Gerbera går på ca 30 kr.
    Hihi, jaså du kunde inte slita dig. Tänk på stämband... jag menar musarmen.

Enda gula blommor jag kommer på som blommar i juni är maskrosor och smörblomma. Behöver läsa på tror jag.

Svar på tråden Florister....blommor i juni?