Inlägg från: sittak |Visa alla inlägg
  • sittak

Florister....blommor i juni?

Hej!

Jag skickar ut den här tråden och hoppas att det finns några florister där ute...(eller andra blomintresserade )

Jag undrar lite över vilka blommor som är fina i juni och fram för allt om det finns gula/orange/röda..?
    Är det någon som har koll på priser så uppskattas detta tacksamt!

Trevlig kväll!

/ sittak

• Svar på tråden Florister....blommor i juni?
  • sittak

Tack snälla för svaren..!
    Jag skall nog ta mig en sväng till den lokala blomsteraffären och se vad de har för idéer..

• sittak

Dum fråga kanske... men det verkar som att blommor är ganska dyrt? Svårt att veta hur mycket pengar man skall räkna med? Har ni prisvärda tips?

Vill gärna ha mindre arrangemang på borden (med någon enstaka blomma + något "grönt").. gärna att samma blomma återkommer i buketten...

Känner att detta kanske inte blev så sammanhängande, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar..

// Sittak

• sittak

Passionsblomman- tack snälla för tipsen.. det är precis nått sånt jag är ute efter.. finns germini oxå i en massa färger? antar att den är något mindre än gerberan, som namnet antyder..?

Jag håller med dig om priset, det är inte alls dyrt när man tänker efter.. tycker bara att det känns så "slösigt" att ha en massa fina blommor på borden, som först blir bortdukade, bortglömda och sen bara kastade..

Svar på tråden Florister....blommor i juni?