• emersson

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Nästan 4 kg ju, allt kan ju inte vara vatten :)

Pentan skrev 2009-04-15 07:17:58 följande:
    Dag 3 i min andra etapp -3,8 kg vatten. Ska inte klaga! 15,6 kg kvar till mitt superdrömmål på 65 kg. Annars tänkte jag landa runt 67-70 kg.
  • emersson

Jag håller tummarna :):)

ACochP skrev 2009-04-14 08:10:45 följande:
    Idag blir första dagen på ren kur! Nu är det bar att hålla tummarna att jag klarar det, ska ta en dag i taget och dela upp påsarna! Nu jäklar kör jag så det ryker, 2 veckor kvar till provning av klänning och då ska den sitta som en smäck!Håll tummarna!
  • emersson
    Hemlig2009 skrev 2009-04-16 09:02:57 följande:
    Det går bra. Jag (känns som jag tjatar) delar upp påsarna på två så jag "äter" 6 ggr om dagen. Innan varje shake eller soppa dricker jag ett stort glas vatten (3 dl) och så likadant efteråt. På det sättet får jag i mig 6x6 dl vatten. Då behöver jag inte dricka mellan vilket jag har svårt för. Alla sätt är bra.
    kanonbra tips ju:) så ska jag oxå göra:)
  • emersson
    lönnsjö skrev 2009-04-16 10:36:17 följande:
    Thezzz välkommen hit Första dagen idag,nystart. Har bestämt mig för att köra tre veckor, landar väl i maj månad. Får se vad vågen visar då. Vilket bra tips med vattnet Hemlig2009. Jag glömmer bort att dricka så det tipset suger jag åt mig Även jag delar upp påsarna på sex gånger. Är dags för en ny nu Hahaha,blir lika glad varje gång. Kram på er alla.
    lycka till! jag har just slängt två säckar med förstora kläder, vilken underbar känsla :)
  • emersson
    lönnsjö skrev 2009-04-17 06:46:28 följande:
    Första dagen avklarad. Gick bra Satt och räknade igår. Det är ca 9 veckor till midsommar och min klänning ska vara klar för provning efter midsommar.Bra tänkte jag och beslöt mig för att köra ren kur t o m den 18 juni....hjälp, klarar jag det. Ska ha ett uppehåll den 12 maj, fyller år då. Men sen hade jag tänkt köra på som vanligt. Känns så tryggt med sina påsar. Usch,har blivit lite skadad. Det som är mest svårt kommer väl när man ska börja äta igen.Nu ska jag rusa iväg till jobbet. Ha en underbar dag alla duktiga
    jag ska ha ett uppehåll på lördag, ska på tjejmiddag då. Det var ju det som var så dumt med att jag vräkte i mig i måndags, för jag har ju planerat att äta o dricka lite vin på lördag länge...
    Jo, man blir lite skadad ;) bäst mår man när man ätit sina tre påsar om dagen för då vet man att man går ner i vikt och behöver inte fundera på det:)
    Såklart du klarar det:):) tänk att gifta sig, så himla underbart det måste kännas:D på 9 veckor hinner du ju gå ner massor i vikt, jag håller på tills jag väger mellan 58-60 kg, och det lär ju tar nån månad till minst, tur att man har det här forumet där man kan gnälla o få stöd, tack till alla här :)
  • emersson
    1augusti2009 skrev 2009-04-16 23:05:19 följande:
    Ingen vägning för mig idag å denna vecka. Har jobbat kväll på praktiken...Fick skicka en kompis som bytte de dunderäckliga barsen åt mig Hoppas det går fintfint för alla ,kram H
    Jag som trodde de där barsen var jättegoda, ska inte beställa sånna iaf;)
  • emersson

Är så avis på dom som lyckas hålla ren kur månad ut o månad in, önskar verkligen att jag kunde göra det oxå. Som nu i helgen, jag har ju tackat nej till massor av fester o tjejmiddagar bara för att jag vill gå ner i vikt ordentligt, eller så har jag varit med utan att dricka nåt utan bara suttit med ändå. Men det är ju så trist att inte dricka någonting och man ska ut på krogen o sånt (känner mig som värsta alkisen här;) så i helgen så vill man ju vara lite som dom andra ändå...men trist känns det ändå att man inte bara kan "banta klart". Sen i valborg så har jag o några vänner ordnat en jättestor fest och bjudit 50 st, och då känns det ju lite trist att sitta med en soppa bara så då blir det väl ett avbrott igen, men sen är det väl inte nåt på ett tag iaf. Fast eftersom man bara äter soppa mellan dessa datum så borde ju några kg försvinna iaf kan man hoppas...

• emersson

den här helgen blev katastrof för mig, grillfest i fredags och sen tjejmiddag igår. har inte ätit några påsar utan bara mat..men nu är det dag nr ett för mig igen. ska köra ren kur fram till valborg. vågar inte ens tänka på vad jag väger efter den här helgen, men kul har vi haft iaf;) känns lite jobbigt ändå att börja med ren kur igen men det blir ju bättre om 4 dagar, och den första har ju snart gått:)

• emersson

haha det jobbiga är verkligen dessa ständiga toa-besök;) det är samma för mig, inte denna helg då men i vanliga fall:)

Hemlig2009 skrev 2009-04-19 14:15:12 följande:
    Hur går det under helgen? Jag tycker det jobbigaste är att jag måste planera när jag ska åka hemifrån för jag blir så himla kissnödig. Annars så flyter det på tycker jag, har snart redan gått en vecka.
  • emersson

försök att ta en dag i taget, jag får oxå sånna där tankar på om man kanske ska vara nöjd nu, men jag vill ju igentligen nå mitt mål och det är väl lika bra att köra på nu när man ändå har börjat. Jag är oxå ett godismonster utan dess like...har fått några "återfall" då jag vräkt i mig helt ohejdat tyvärr, men det är bara ta nya tag sen o inte gräva ner sig för mycke över det. lättare sagt än gjort iofs;)
    det var nån som skrev här att man kan tänka att allt det där goda kan jag äta sen, inte nu, så brukar jag tänka och det funkar bra för mig.
    styrkekramar o massa pepp till dig:)

ACochP skrev 2009-04-19 18:31:28 följande:
    Usch, det går helvete! Vardagarna går jättebra men sen kommer helgen... Äter liten portion mat tillsammans med sambon och det är säkert helt ok, även om jag bryter ketosen men... jag jobbar på kvällarna och på väg till jobbet så går det inte att inte gå in på kiosen och köpa godis. FAN vad trött jag blir. Jag kämpar och kämpar med att inte gå in men det hjälper inte, måste helt enkelt hålla mig hemma men det går ju inte när man ska jobba.Hur i hela friden ska jag bryta det här? Nu är det 1 v kvar till provning av klänning och jag är inte nere på mitt mål ännu. Funderar på om jag ska vara nöjd som jag är? Har ju lyckats gå ner 9 cm runt midjan sen jag började med GI och CB sen december och 5 kg totalt. Har 1 kg kvar till målet men frågan är om det gör någon skillnad? Det är ju bara en siffra men det är ju också psykiskt.Funderar på om jag ska äta tre CB om dagen och sen middag. Och sen försöka hålla mig med sötsakerna? Jag gjorde så när jag började med CB och hade då inte samma sötsug. Det gick mycket bättre än vad det gör nu.Vad säger ni... behövs pepping här... *ler*
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!