• Tokstolla

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Vad duktiga ni är som håller i!
    Pentan, ja, vad ska man säga? Bra jobbat känns... NEJ, vi borde införa den nationella Pentandagen för din ihärdhet, framgång och din inspiration till alla oss andra PARTY!

iaf,(håller på med sökningar inför operahögskolorna osv) så jag har ätit "normal" kost på ca 1200 kcal/dag, men gissa min förvåning när jag bara smällde upp 3,6 kilo på 3 dagar! På 1200 kcal??? Så, nu äter jag 2 nutrilettbars +2 CBKshakes +75gram skinka när jag bara inte kan hålla mig utan att bli grinig- vilket är ca 3 ggr/dag... (Kcal? ca 1000/dag) Har åter gått ner 2,7 kilo på 2 dagar *pusst* Så fort sökningarna är över (torsdag) för den här omgången kör jag i 5 veckor till inför nästa sökningsperiod då jag lär behöva pausa lite igen

Kram på er alla!

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-02-25 09:10:16 följande:
    Men oj vilken grej. Hur känns det nu?Hur tänker du lägga upp det sen efter dina 5 veckor?
    Vet inte om mitt största problem ligger i att jag nästintill är normalviktig numera (vilket jag endast var de 2 första åren, resterande 27? hahaha... jag minns att jag var 10 år första gången jag åt ersättningsmål i form av bars men jag var sååå hungrig ändå!), så kanske att kroppen bara strävar åt att vara tjock Jag ska iaf ge det där med ren kur en bra chans igen, här inne är det många som säger att kroppen kan svara bättre på andra gången man försöker så BRING IT ON! Men ack så plågsamt det är! OM det nu inte skulle fungera under 3 veckor och jag inte tappar åtminstone 5 kilo så får jag faktiskt byta taktik, men det återstår att se
  • Tokstolla

LOL! Efter mina 5 vekor? Ja, då äter jag nog som just nu. 2 bars, 2 soppor och ca 200 g skinka /dag. (Det är endast inför sökningarna i Stockholm) Sedan är det ren kur tills jag når min målvikt!

• Tokstolla
    knyjoy skrev 2009-02-25 09:53:13 följande:
    Ojoj, få inte panik! Tänk på att du alltid går upp 2-4 kg i vatten när du avslutar CK... Och 1000 kcal/dag låter inte vettigt om jag får säga mitt :S Låt dom där 3-4 kg gå upp.. efter det kommer du nog inte gå upp speciellt mycket mer.
    Paniken råder mest över att jag behövde ta en paus av min rena kur under ca 1 vecka pga att jag behöver max koncentration. De flesta här inne vet hur svårt det varit för mig att tappa kilorna trots att jag skött mig.

1000 kcal/dag är inte mycket MEN vad är 475 som man får i sig med 3 påsar CBK? Faktum är att jag får i mig 2 påsar CBK samt 2 bars nutrillet och ca 200 gram protein (40 gram rent protein). Egentligen äter jag 66,67 % av det rekommenderade CBK OCH 50% av det rekommenderade för nutrilettbars. Så det är över 100% av kurerna. Vilket jag bara gör under ca en vecka.
    Första gången jag började gå ner i vikt tappade jag över 20 kilo på äta ca 600 kcal vanlig mat/dag. Det är lite MEN du kan få i dig precis allt du behöver om du bara är insatt i näringslära. Det var så mycket räknande hit och dit att jag inte orkade tänka på det där så mycket just nu.
    Dessutom hamnar jag ändå inte i ketos med endast 3CBK, så det har för mig ingen sådan betydelse.

Om jag hade sagt att jag ätit 3 CBK samt ett mål mat hade du troligtvis inte reagerat men jag hade fått i mig mindre vitaminer och fortfarande hade jag ätit under 1000 kcal då alla konsulenter råder en att äta portioner bestående av mindre än 500 kcal.

Tänk dig själv, totalstressad över sökningar inför något jätteviktigt som du inte får sumpa. Endast en chans/år och du måste verkligen vara bättre än alla andra. Du har ätit ren kur i 8 veckor och endast tappat 7,9 kilo... går du sedan då upp 3,6 av dem under en redan pressad period så får man lite panik

Välkommen förresten! Kul med en veteran som vet hur hon ska göra, hoppas dock vi kan dela med oss för bättre resultat. Får man fråga hur många kilo du vill bli av med?

ALLA: För er som undrar, ja, jag äter fortfarande vitamintablett samt omega3 och mår mycket, mycket, mycket bättre av det! Hur mår ni andra som tar tillskott? Känner ni av skillnaden?
  • Tokstolla

knyjoy:

Körde du ren kur i 9 veckor? Är så imponerad. Det var såå svårt att hålla dag för dag. Och jag ska ju göra om det (fortsätta) :-S

Jag startade på ca 106+ för några år sedan och tappade bort dryga 20. Låg och vilade på den vikten ett tag och kände för att göra något drastiskt. CBK blev ett självklart val. Min m2b gör samma sak och för honom fungerar den här metoden bättre än någon annan. Idag ligger jag på 76 vilket nästan är OK till mina 171 cm
    Jag vill ju såå gärna ha en storlek 38 ju! Får nöja mig just nu att jag tappat bort storlek 44 och drar 42

*Kram* :)

• Tokstolla
    lönnsjö skrev 2009-02-25 19:05:21 följande:
    Åt en kycklingsallad idag...men jag ärändånöjd kunde ju ha syndat till det riktigt ordentligt med en massa god mat. Men jag valde en sallad. Knasigt,men jag känner mig stolt. Mitt"gamla" jag hade frossat i en 150 grams hamburgetallrik.Får väl vänta nga dagar till på ketonfasen bara.någon som förresten har bra tips på hur man ska undvika att bli frestad att stoppa ngt i munnen. Ibland är det svårt som sjutton att låta bli. hur gör ni alla duktiga
    Jag tar en skiva skinka helt enkelt. Inget socker att nämna utan bara nyttigt och rent protein för ca 100 kcal/ 100 gram- vad spelar det för roll om jag äter 50 gram skinka/dag och går ner 0,5 hg mindre i veckan om det gör att jag inte frossar annat dumt? Ibland byter jag en soppa mot en nutrilletbar MEN kollar noga att de inte har mer än 22 gram kolhydrater/bar och om man är nära målvikt kan det vara svårt att hålla ketosen, men de där sakerna hjälper mig
  • Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-02-25 22:30:10 följande:
    Nu var det fart på tråden igen har inte hunnit med idag... SÅ grattis till alla - å välkommen nya som gamla Imorgon dag 53 kl 17.00 är det vägning igen så håll tummarna att det är ngt kilo till Sov gott,/H
    Du e så hard core! "Nä, det spelar liksom ingen roll om världen går under för du ska köra ren kur tills du når målvikt." Det är så inspirerande. TACK! Jag håller inte tummarna för då kan jag inte skriva MEN jag korsar tårna
  • Tokstolla

knyjoy: Nä, det är iofs inte konstigt att det går trögt men jag vägde dock 84,1 när jag började med CBK så lite snabbare resultat hade jag allt önskat men men. Tar det för vad det är och som det kommer
    Jag minns det där med att dra stlk 50 i byxor. Jag hade inte kvar formerna jag tyckte om hos mig själv, utan fettet hade satt sig precis överallt. Vad skönt för dig att du gjort det en gång och vet att du kan göra om det. Ska bli spännande att även följa din blogg. Har jag fattat rätt? Du har inte börjat ännu eller?

• Tokstolla

Pentan, jag tror att vi i stort sätt har samma mål (inräknat den där cmskillnaden blir BMI och storlekar detsamma )

Vill absolut under 70! Om jag så ska behöva klippa av allt själv Men helst av allt vill jag ha en storlek 38 vilket jag tror jag får vid ca 63 kilo (Det var det mamma vägde när hon drog det och vi har exakt samma kroppstyp).
    Bra val på vikt alltså

• Tokstolla

Knyjoy: Jag tänkte på en annan sak: Menar du utslag som i form av massa finnar typ? För det verkar de flesta här inne få då och då. Kroppen släpper ifrån sig gifter som lagras i fettet så det är inte konstigt alls (var på kroppen du än fått dem).
    Om du nu verkligen vet att du hade en bristsjukdom ska du nog överväga att ta vitaminer och omega3.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!