• Tokstolla

Garwin: Mkt fint sagt ... "Vi tjejer borde försöka och inte slå oss själva i huvudet.
    VI ÄR BRA!!!!!!! DU är BRA!!!!
    Du har påbörjat en superviktig viktresa!! Du är en HJÄLTE!!!
    " Håller helt med dig

Iaf, angående framtid. Jag har alltid haft i åtanken att när jag har 3-4 kilo kvar till mål gå till viktväktarna igen. Jag går ner bra på den kosten och mår bra på den. Jag tycker att man får lära sig äta hyffsatt rätt där, även om fettet borde ta större plats än vad den får på det nuvarande programmet. Så, kanske att man går deras program i ca 8 veckor för att tappa det sista riktigt långsamt samt att lära sig deras "stå still- program" i 12 veckor till Så, det kombinerat med att min kropp kommer vara lättare och lär tåla mer belastning så vi kan utöva betydligt mer träning i vardagen. Skulle det inte vara nog för att klara semestrar och högtider så kommer vi att köra ren kur 1 vecka INNAN de speciella tillfällena. ALDRIG EFTER, så vida det inte behövs också så klart men kontentan är att "ta smällen innan den kommer"

Vi kommer väga oss varje vecka och föra mat och träningsdagbok länge. Vi måste verkligen se vad vi kan och inte kan äta i förhållandet till hur mycket vi rör oss.

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-24 14:48:38 följande:
    Någon som har funderat på att använda något fettförbrännande eller energiboost(på ren kur) för att det ska gå fortare? Menar inget olagligt som eferdrin, utan något lagligt!!Tror ni det hade funkat?Eller man förstör ren kur då?Någon som vet?
    Tycker min kropp visar många tecken på att den är i en pressad situation så, nej, verkligen inte. (Och med tanke på att mitt liv/ allmäntillstånd ser typ ut som ditt så skulle jag aldrig våga).
    M2b här brevid mig säger att han gärna hade gjort det (efedra, stacker eller liknande) men jag tycker väl inte det är en bra idé så vi har inte kommit längre i diskussionsämnet- kanske jag ser mellan fingrarna om det skulle gå dötrögt ett bra tag.
    Men om inte preparatet innehåller näring så borde det väl fungera eller?
  • Tokstolla

Jag har fått en jättebra belöning utan att ha förstått det!
    Så här 22 dagar på ren kur NU kommer jag på att det är minst 10 dagar sedan jag behövde väcka min m2b och säga " Älskling kan du vända dig om? Du snarkar... " JA! Såå skönt att slippa bli väckt av snarkningar som oftast resulterade i att jag inte kunde somna om.

Han har tappat drygt 15 kilo på 22 dagar! Inte undra på att det verkligen blir skillnad. Jag nöjer mig dock med mina fina 6,1 kilo minus

• Tokstolla
    1augusti2009 skrev 2009-01-25 18:54:09 följande:
    Hej,har varit i Sthlm hela helgen bla på bröllopsmässa och stått emot ALLA frestelser känner mig stolt men FY FAN vad jobbigt det har varit.Den största prövningen hittills på 3 veckor.På vägen hem var jag in och vägde mig och köpte nya påsar för v4.Gått ner 1,6 till denna vecka så totalt 8,6 på 3 veckor ren kur Hoppas ni andra har haft en bra helg!Kram...Kram
    Åh vad bra! Jag var lite orolig att du inte skrivit något. Orolig att du hade tappat motivationen, men den borde väl vara på topp om du tappat 8,6 samt varit på Bröllopsmässan
  • Tokstolla

Pentan: Jag tror läkningstiden e OK, men när man får det t.ex bekostat av landstinget t.ex pga minskad livskvalitet så ska man ha gått ner och stått stilla i över 1 år eftersom huden drar ihop sig väldigt mycket under den tiden. Mer än de flesta tror. Sedan e jag kanske lite skeptisk till operation i maj. Vad händer med sol och bad säsongen? Skippar du den? För det rekommenderar jag dig verkligen om du inte vill ha synliga ärr.
    Om doktorn sedan säger att det är OK så tuta och kör
    Glöm dock inte tejpa ärren med UV-tejp OCH lägg på ett lager stark solskyddsfaktor kräm på tejpen.

Håll mig gärna uppdaterad på vad de berättar för dig. Min m2b kommer ju ha totalt gått ner typ 120 kilo (40 kilo kvar för honom), och jag är nyfiken på hur länge man helst ska vänta innan man utför plastikoperationerna.

P.S. Får jag påminna dig om att dina siffror är FANTASTISKA! Bra jobbat!

• Tokstolla

Låter bra Pentan! Fråga doktorn, han/hon vet bäst

Alla nyfikna : Jo, glömde nämna att jag och m2b:n har pratat om att ha minst 1 vegetarisk rätt i veckan sedan. Dels av etiska själv samt att jag inte tror att vi till vardagslivet kommer bli så duktiga på att lägga till mer grönsaker. Jag kan verkligen inte tänka mig "mums, nu är det fredag och jag ska knapra morrötter" Spelar ingen roll om jag får dipsås. (Jag hade nog varit vegetarian om jag inte varit så allergisk mot MASSOR av grönsaker... ) Men 3-4 veg-rätter ska vi nog kunna pyssla på så att vi kan få i oss lite annan nyttig mat

• Tokstolla

Ja, glömde säga att det var dels för att dra ner på energimängden på middagarna samt bryta mönster.

• Tokstolla

Cbk09: Det var som om du läste mina tankar angående Pentan och din operation
    Var lite orolig dock att låta för negativ (har en tendes att göra det på morgonen)

Men vet ni tjejer... asså, jag kan gå i body for att få magens hud att se lite bättre ut. Åtminstone tills jag fött några ungar. Men mina lår! Åh, mina lår! Kanske ska nämna att jag aldrig hade så mycket mage när jag var som störst heller. Det mesta satt på armar lår och rumpa. Jag har tänkt mer och mer på det där med att sy ihop huden från armar och lår. Jag vill ju helst inte göra mer ingrepp men fasiken, vill inte se ut som 70 på armar och ben

• Tokstolla

Förresten hittade det här bilderna som förklarar olika ingrepp om man tappat mycket i vikt. Bilderna är tecknade men om du har bra fantasi på hur ingreppen kommer att ske OCH du är extremt känslig rekomenderar jag att du inte tittar

www.surgery.org/public/epp/lngray/procedures/17

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!