• hujjedamejj

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Tokstolla!
    Yes, I know. Och efteråt mådde jag precis lika illa som jag gjorde innan. Så det gjorde nog ingen skillnad. Bra att veta tills nästa gång.
    Jag äter Omega3 sen innan och det känns skönt att veta att en konsulent nu har tipsat om tabletterna också. Jag kör även äppelcidervinäger också (hoppas att det gör mer nytta än onytta) för att få en mer mättnadskänsla och öka förbränningen!
    Kämpa på!!!

• hujjedamejj

ÅHHHHH VA KUL!!! Grattis!!!
    Kan förstå din känsla!!! Bara lääääängtar tills jag är där!
    Jag har ätit mat hela helgen och slarvat som bara den, men nu är det nya tag och DITT inlägg gav mig en sjujävla stor säck med motivation!!! TACK!!!!

cbk09 skrev 2009-02-06 09:04:42 följande:
    ÄNTLIGEN!Vågen står på under 70strecket idag!!! :)Nu har jag sen jag startade min viktresa gått ner totalt 26,3kg :)Mindre än hälften kvar!! ca 15-17kg till ska jag ner!!Måttbandet har oxå krympt!! :)
  • hujjedamejj

Ja, jag fattar inte hur ni alla orkar. Ni är otroligt duktiga! Har kört cbk 2 dagar ren kur, och jag mådde piss. Så fort jag fick i mig vanliga mat så vart jag mitt gamla goa jag igen!
    Just nu kör jag komb kur med naturdiet. Lite soppor då och då. Men jag vill gärna äta cbk, men kan inte... Jag fick sånt jäkla dåligt humör. Så ja... Jag står still nu helt enkelt, i tänkade och vikten. Har dock inte gått upp mer än 4 hg av det jag har gått ner. Men jag behöver gå ner 10 kg till innan jag är normalviktig.
    Är det bara att kämpa sig igenom cbk kuren iaf, jag vette fan alltså, jag får sånt jävla humör, och jag lovar er... det vart nästan skilsmässa här hemma!!!! Eller kan man gå ner i vikt med komb kur? Äter ett mål om dagen?
    Jag blir galen!!!

• hujjedamejj

Ska bli kul å se hur det har gått för dig på söndag!!! =) Vad du är duktig som kämpar på!!!

MinSoulmate skrev 2009-02-11 13:38:54 följande:
    Hoppla! så kan det gå!-----------------------------Jo, nu har jag & min käre sambo kämpat med ren kur i 11 dagar,yihaaaa!Min sambo ser betydligt lättare ut, kläderna sitter lite bättre,fått fin form i ansiktet. Nu jämför jag med innan vi började kostomläggningen precis efter jul,då va vi lagom svullna,mosiga o blanka...Jag tog foto dagen innan min start,dvs 11 dgr sedan, och tog nya igår, inte en millimeters skillnad...verkligen nada. Jag har dock inte vägt mig,fick just mens men ska väga mig på söndag tänkte jag. Har börjat gå på löpbandet på gymet,bör ge ngt litet resultat i långa loppet.Men men, jag fortsätter ren kur tom söndag så har jag kört 2 veckor,sedan tar jag upptrappning 1 vecka med tillägg på 100g protein osv.Sedan kombinerad kur tills jag är nöjd.- Ser det vettigt ut tycker ni som kanske är mer erfarna?- Är en veckas upptrappning lagom för ämnesomsättningen att ställas om till liite mer kalorier etc?Kämpa på!!! Jag ser ingen skillnad på min kropp men jag HOPPAS på en! det kommer nog ska vi se!
  • hujjedamejj

Åh jösses, här kommer ett klagoinlägg från mig. Så sluta att läsa ni som inte orkar.
    Så här är det. Jag har noll motivation. Jag kan inte riktigt finna den. Jag blir så besviken på mig själv när jag fuskar. Visserligen går jag inte upp efter fuskandet (vilket kanske tom sporrar mig till att fuska ännu mera =( ) Men nu vill jag och jag har motivationen här och nu, men hur är den imorgon? Vad kan ni ge mig för tips, när suget kommer? Vad gör ni?
    Hur är erat humör? Min sambo jobbar borta i veckorna och när han kommer hem så blir helgerna i princip en pesta. Jag är arg på allt och allting, han får skit för allt. Och så fort jag får i mig mat så blir jag på bra humör igen.
    Jag var skitlessen över detta förra helgen pga mitt humör, för jag hade så dåligt samvete över all skit han fick ta.
    Det är väl bara att hålla truten, tänker ni. Inte så jäkla lätt, tänker jag.
    Ja vad gör man i såna här situationer, biter ihop kanske ni säger. Jo, det vet jag mycket väl. Men vill gärna veta vad som menas med att bita ihop? Vad har ni för tips! Jag avundar er ALLA för att ni är så himla duktiga!!! Jag vet vad ni går igenom och jag klarar det INTE!!
    *applåder och fanfarer till er* Ni är så jäkla duktiga!!!

• hujjedamejj

Ett tillägg: pulverdieten går bra på vardagarna, då har jag ingen människa runt mig som irriterar mig. Jag får väl helt enkelt ta med mig pulvret och gå i ide och komma fram igen när 10 kg är väck...

• hujjedamejj

Ja, så långt har jag inte kommit än. Har talat om för min man iaf, att jag är irriterad för att jag äter CK. Men ja måste lära mig och hålla käft helt enkelt, och räkna till tio!

Tokstolla skrev 2009-02-12 07:57:46 följande:
    Hujjedamejj:jag tror mycket sitter i att tänka: "hade jag blivit irriterad över det här i vanliga fall? Eller är det dieten som talar med mig" Och se det som om det vore din mans födelsedag varje dag- för då skäller du väl inte på honom
  • hujjedamejj

Jo, jag funderar på att äta lite GI mat (kombinerad kur) nu i helgen när han är hemma. Lite kyckling och grönsaker. Sen pulver morgon och lunch. Sen köra rent mars månad i den mån jag klarar av.

Hur mycket har ni alla gått ner efter 1 månad? med ren kur?

anna01 skrev 2009-02-12 08:28:47 följande:
    hujjedamejj: Förstår att de är jobbigt och de är inte så lätt att bara bita ihop. Vi är skapta att äta för att överleva. Men på helgen när han kommer hem, kan du inte äta kycklingfile eller nåt då? Bättre än att fuska för mycke. Så tar du nya tag på måndagen?Hur snabbt behöver du gå ner?Du kanske ska pröva VV eller viktklubb eller GI i stället och ta de på lång sikt om du mår dåligt?Hoppas du mår bättre idag.Kram Anna
  • hujjedamejj

Ja, jag vet inte men när dom jobbar i veckorna så känns det som att det "måste" vara så puttinutt och kärlek i överflöd och ska man njuta av varenda sekund och så äta fin och lyxig mat varenda helg när dom kommer hem? Varför är det så?
    Ja, det finns ingenting annat än att bita ihop. "Nä nu är du tyst Ida!!!" man får säga det till sig helt enkelt...

emersson skrev 2009-02-12 09:08:47 följande:
    Exakt så du skriver så känner jag, min kille är borta o jobbar under veckorna och då är det helt ok, men helgerna är verkligen pest och mitt humör är uuuuuuruselt, motivationen är helt nere i botten då minst sagt...skönt att läsa att det är fler som kämpar med samma sak, vad ska man göra, det är verkligen frågan det...:(
  • hujjedamejj

Ja, vad är en och två veckor av sitt liv egentligen. Måste prova det. Absolut. Ska bara hitta en passande dag. =)

men försök stå ut i 1 eller 2 veckor utan fusk så ska du se att ditt humör kommer bli bättre.När du känner att det är åt helvete så ta en prommis eller tänk på ditt mål, det brukar jag göra tänka på min bröllopsklänning Men livet ska ju ändå vara värt å leva och då kanske en annan form av "diet" är bättre för dig? Vi är ju så olika Men du är duktig, kämpa på!Kram Helena
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!