• hujjedamejj

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Men eller hur?! Jag kunde lika gärna ha varit du, iaf hade vi lika siffror! =)
    Jag kör en vecka och kommer att ta det lugnt. Hellre kombinerat en lång tid än att stupa efter 4 rena dagar!

Duchess skrev 2009-04-17 15:24:45 följande:
    hujjedanemejj:Låter som att du och jag är inne i samma tänk. Jag ska köra blandat några dagar (2 CK + ett mål mat) och sedan ren kur en vecka. Jag har gjort så tidigare, och då har maten varit riktigt Low Carb. Det gör att jag hamnar i ketos ganska fort, och omställningen mellan blandad och ren kur blir inte så jobbig. Igår åt jag t ex en gryta med kyckling (kryddad med het chili), blomkål, lök och lite matlagninsgrädde. Jättegott och nästan inga kolhydrater! Dessutom sätter de starka kryddorna fart på förbränningen. Några siffror om mig: LÄNGD: 162ÅLDER: 38MAX VIKT: 79VIKT START C.K: 78REN KUR EL. KOMBINERAD?: Några dagar på kombinerad kur (2 CK+ett mål GI-mat), sedan minst en vecka på ren kur. HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 1 komb vecka + en vecka ren kur.SLUTMÅL: 65DELMÅL: 70BELÖNINGAR: Nya skor! Jag har knappt några snygga skor inför sommaren. HUR SKA DU TRAPPA UPP?: kombinerad kurMOTION: Långa promenader med min iPod :)
  • hujjedamejj

Jag ska skita i kombinerad och bara köra ren, tror att jag mår bäst då! Imorrn gäller det! Inatt jobbar jag och när jag vaknar imorrn så ska jag börja. Skulle bli bra peppad om någon kunde skriva och fråga hur det går för mig så kan jag läsa det när jag går in här imorrn, utifall jag har "glömt bort" att börja ;)

• hujjedamejj

Hallåj! Nu är jag hemma efter en natt på jobbet, jobabr inom äldreomsorgen. Ska nu gå och lägga mig.
    Tack för pep, när jag sen vaknar börjar mitt nya CK liv. Jag har några påsar sen förut men behöver beställa nya idag för att dom kommer att ta slut dom jag har hemma.
    Vart beställer jag billigast? inkl. frakt!

• hujjedamejj

Vll jag också veta. Bävar för att gå på denna diet =)

annapytt skrev 2009-04-20 11:59:06 följande:
    Hej på er! Håller inte på med CK själv (men har gjort), utan juicediet, men jag hoppas jag kan ställa en fråga i alla fall. Fysiskt sett mår jag toppen, men humöret åker verkligen upp och ner. Jag är mer lättirriterad och när jag blir ledsen blir jag verkligen sjukt ledsen. Är det samma för er och ni som har hållit på lite längre, jämnar humöret ut sig till slut?
  • hujjedamejj

Hej, jag har inte hängt med i svängarna här. Men -28 är ju hur mycket som helst! Grattis!!!
    Hur många veckor har du ätit CK, bara rent då eller?
    Stort gratiis till dig!!!

1augusti2009 skrev 2009-04-20 11:31:09 följande:
    Hej å hopp!Har startat med träning nu... Ska gå enligt ett powerwalk schema så idag måndag var det 50 minuters pass (skavsår ) men så skönt när jag kom hem.Tjuvvägde mig hemma, 87,1 totalt -28,2 ihhhhhh börjar närma mig 30 pannor Idag ska jag å en av mina tärnor in till stan, ska köpa skorna å sen blir det nog en liten provning av klänningen ska ta kort på hur jag ser ut nu i den när den sitter åt lite här å där men den går på iaf Kram å styrkekämpapå kramar till er alla!
  • hujjedamejj

Hur mkt har du gått ner på denna vecka? hur mkt ska du gå ner?

Hemlig2009 skrev 2009-04-20 14:13:28 följande:
    Idag är sista dagen på vecka 1, helt sjukt fort går det ju. Jag har sagt att jag skulle köra 2 veckor denna omgång nu också, men vete 17 om jag itne ska köra på 1-2 veckor till. För mig var det perfekt att ha några ätdagar mellan kurerna och nu kommer ju valborg nästa vecka. Kan ju äta ren kur i 17-18 dagar istället för 14 och sen gå på ren kur igen efter helgen. Är det "farligt" att göra små uppehåll tro?
  • hujjedamejj

Åh, det låter bra det. Bra att det funkar. Alltså att man går ner. Jag har beställt en klänning från Kina, så jag undrar om jag ska köra ren kur tills jag får hem klänningen. Och jag får hem den ungefär 30/5. Och det är 5-6 veckor dit, hoppas att man kan gå ner en 10 kg iaf =)

• hujjedamejj

Jag väger idag 77 kg, tror du att jag klarar 67? ;)

• hujjedamejj

Måltid nummer 2 avklarad idag, och jag har en kvar!
    Jag är lite hungrig, men jag klarar mig. =)

• hujjedamejj

1,5 liter vatten urdrucket. 1,5 liter kvar!

• hujjedamejj

Hej & Välkommen tillbaka!
    Jag körde igång idag. Ska väl köra till 30 maj hade jag tänkt mig!
    Hur gick det för dig innan ditt bröllopet? hur mycket gick du ner då?
    Lycka till!

MyStyle skrev 2009-04-20 21:41:26 följande:
    Hejsan Allihopa!Ca ett år sen jag var här inne...Nu har jag kört igång igen, denna gången har jag inget bröllop att kämpa för, men i lördags beställde vi en resa och jag vill kunna leka på stranden med min dotter utan att känna att jag måste skyla mig hela tiden...Sen har jag lovat mig själv att jag ska väga mycket mindre när jag blir gravid nästa gång, så jag inte får samma problem igen. Och nu börjar man bli sugen på bebis nr 2 Körde igång förra veckan men det gick INTE bra i helgen...Men jag gick inte upp det jag gått ner iaf. Tänkte att om jag pratar med er här kanske det känns lite lättare.LÄNGD: 156cmÅLDER: 26årMAX VIKT: Efter graviditet 84kgVIKT START C.K: 73,3kgREN KUR EL. KOMBINERAD?:Ska försöka på ren, men i helgen åt jag kvällsmat lör och sön, kommer även äta på lördagkväll då vi ska ha gäster...HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Tänkte fram tills valborg, men om det går bra har jag uppehåll valborg-vårruset sen kör jag nån vecka till.SLUTMÅL: 55kgDELMÅL: 65kgBELÖNINGAR:Semester i augusti, kunna springa och leka på stranden med dottern utan att skämmas...HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Ett mål om dagen en vecka, sen två mål om dagen...MOTION: Stavgång 2-3 dagar i veckan + situps och vårruset den 4 maj.VAD DUKTIGA ALLA ÄR HÄR INNE!!!NU GER VI JÄRNET!!!
  • hujjedamejj

Ja, det är ju det som är grejjen. Min målvikt är 64 kg, för då är jag inom bmi 25. Men det får vi ta efter bröllopet för det hinner jag inte nu.
    JAg tror absolut att jag kan komma ner dit till 64 (vill nog ner ännu mera efter det) men inte på dom veckorna som är kvar (gifter mig 13/6)

Haha, ja... å så var det de ja =) Jag har beställt från Kina ja.. Måttade mig när jag vägde 75 kg. KLänningen är den jag har i galleriet. MEN jag tog in 2 cm i misjan och i bysten och bad dom göra en bred korsettsnörning där bak och sa att jag skulle gå er i vikt. Så då har jag lite och dra åt. Annars får en sömmerska hjälpa mig. Jag är hellre fin och smalare med en större klänning än som jag är nu lite pluffsig =)
    JAg får väl hyra om inget annant =) Men jag är bra spänd, inte nu kanske men kommer att bli det när kg:na trillar av!

Mailskruttan skrev 2009-04-21 11:24:41 följande:
    Klart du klarar det! Jag gick från överviktig 78 kg till smal på 64 kg och det är jätteskillnad!!! Skitkul! jag tror att alla speglar är glädjespeglar!! Om det känns hungrigt å motigt, dela upp påsarna på hälften, jag delade lunchen i 2 för att klara de första 2 veckorna. Sedan ska du dricka vatten, lite (mycket!) och ofta! Och tänk inte: klarar jag en vecka? utan tänk: det här ska jag äta till jag når X vikt eller "äta det här ett tag" utan att sätta veckogränser, för då är det nog lätt att bryta pulvrandet när gränsen/veckan är slut! Men frågan är, vilken kropp måttade du inför bröllopsklänningen från Kina som du beställt??? Lycka till! Tänk positivt!
  • hujjedamejj

Så var det en ny dag. Sov läääänge idag. Det vart kyckling igår kväll, pallade inte hungern. Så kombinerad kur igår, och det blir nog det några dagar nu, alltså äter mina 3 påsar + ett mål om kvällen. Jag ska jobba två nätter ons-tors, och jag kommer definitivt inte palla dag nummer tre när jag jobbar natt. Förresten nån som jobbar natt här? Sen efter det blir det ren kur, för då är jag ledig i 10 dagar, och när jag väl kommer tillbaka till jobbet så är jag inne i den beröma ketosen, som jag tyvärr inte har nått ännu!

• hujjedamejj

ska väl ungefär gå ner lika mycket som du gjorde inför ditt bröllop. Vart du målviktig på ditt bröllop och hur lång tid tog det att gå ner dom kg. Är i samma situation nu =)

MyStyle skrev 2009-04-21 08:44:10 följande:
    Tack tack Innan bröllopet gick jag väl ner som mest 13 kg, men två tre kilo upp när jag slutade. Så ca 10-11 kg ungefär.Så jag vet ju att det fungerar, det är bara så svårt att komma igång...
  • hujjedamejj

Hej! Grattis! Vad kul!! Hoppas att jag också snart är där!! =)
    På hur många veckor har du gått ner 8,4 kg?

mysan31 skrev 2009-04-22 13:29:46 följande:
    Hej alla: Stod på 71,2 i morse...jättekul...har gått ner 8,4 kg...snart nere på 70 sträckan...
  • hujjedamejj

Jag har gått ner ungefär 0,3 kg/dygn. Käkat GI-riktig mat, dom senaste dagarna, men dom första dagarna bara nyttig mat. Och då har jag fått mens också under denna vecka. Har hållit på sen i måndags! Så vad blir det? 2-3 kg i veckan.
    Nästa vecka ska jag börja med ren kur. Det har funkat bra för mig att börja med kombinerad, äta en liten kycklingfilé på kvällen för efter några dagar känns det som att jag har kommit in i min lilla komb-kur-ketos =) Om de finns något sånt! =)
    Det är stor förändring iaf, sen i måndag!

oliveroebbasmamma skrev 2009-04-22 21:08:17 följande:
    Tror ni man sabbat allt när man nu har glufsat i sig en halv kycklingfilé????Fasen..när dag 4 kommer då är det precis som allt bara går åt skogen...Är den någon här inne som kört kombinerad kur och hur mycket gick man ner då ca?
  • hujjedamejj

Hur mycket väger du? Jag väger 76 och har 12 kg kvar till BMI 25. Hur lång är du? Jag är 160 cm.

Lillaztina skrev 2009-04-23 13:24:24 följande:
    6 kilo ska bort för att mitt BMI ska bli 25. Åh, vad underbart det vore att nå det målet.
  • hujjedamejj

Är såååå sugen ikväll. Det bara rinner i hela truten på mig. Dags att skaffa haklapp tror jag! =)

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!