• knyjoy

    CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

    Jag håller med pentan här. Det är inte värt det om man frågar mig. Dessutom är cambridgen en utmärkt konversationsstartare! OCh ett ganska roligt diskussionsämne.
    Jag som ääälskar att vara i centre of attention känner mig stolt och tycker det är kul att helt öppet ta min lilla shaker och shaka loss så att allla märker det ;)

    Men eftersom jag jobbar med barn har det inte riktigt fungerat. Man vill ogärna cförklara för utvecklingsstörd 15-åring varför man inte äter vanlig mat. De får gärna för sig saker!


    GiJa skrev 2009-03-01 09:34:46 följande:
    knyjoy, tack ditt tips. Det är mest att jag vill ha tips på hur andra gör när det kanske är svårt att köra sin kur pga resa eller annat och vad det påverkar att ev äta ett mål om dagen med vanlig mat. Jag är inte tvungen att äta lunchen med de andra på kursen, men tyckte att det kanske vore trevligt men samtidigt vill jag inte störa ketosen just nu... den har jag ju väntat så på. Är det ngn som kan berätta om sin ketoserfarenhet? Mina stickor visar medel (moderat) nu efter 8 dagar med ren kur, hur är det för er andra? När kommer den igång på högfart och kan jag göra ngt åt det? Vore tacksam för lite ketossvar...
  • knyjoy

    Välkommen till cambridges värld! Om allt går som det ska börjar jag också i morgon men jag ska hålla på i nio veckor.

    Nu är det ju så här att hur mycket du går ned i vikt beror på din kroppsstorlek, hur mycket du rör dig och en massa annat så ingen kan säga hur mycket du kommer gå ner...
    Jag är 173 lång och vägde 105 när jag började och de första 3 veckorna tappade jag nog tio kg i alla fall...
    Jag har tränat som vanligt när jag gått på ren kur.. de första tre dagarna är det jobbigt och då skulle jag ta det lugnt om jag var du.
    Men det känner du ju själv hur mycket du orkar.
    Kom ihåg att ju mer du fuskar desto jobbigare blir det och desto sämre mår du.
    Ett tips på vägen bara.
    Lycka till!


    090414 skrev 2009-03-01 10:36:48 följande:
    Imorgon startar jag för första gången...Jag har tänkt mig 4veckor renkur o sedan trappa upp för i april åker vi på en resa o gifter oss.Hur mycket brukar man ungefär gå ner på 4veckor?Jag går på spinning flera gånger i veckan jag antar att jag får ligga lite lågt med det nu under renkur eller?Bodypump brukar jag också gå på. Kommer jag att kunna fortsätta med det under renkur?Många frågor från mig o antar att det blir fler...
  • knyjoy

    Nu måste jag ställa en fråga (som jag egentligen kan ställa till konsulenten idag) hur är det med vitamin tabletter? Jag äter såna här "multi kvinna" annars (läs: när jag kommer ihåg att ta dem) och då undrar ju jag om det är positivt eller negativt att äta dem under CK?

  • knyjoy

    Ojoj hallou allihopa nu är jag i full gång!
    Första dagen idag och jag känner mig så pepp! Köpt nytt batteri till vågen nu också så full dokumentation kommer finnas på kny.blogg.se där jag ska försöööka blogga om mitt cambridgeliv varje dag :)

    Dagen har gått bra, men min konsulent öppnar inte förrän 12 så jag var tvungen att äta en apelsin imorse, annars hade jag dött.
    Så dagen började väl kanske inte jääättebra men nu är jag igång iaf.
    Har köpt lite nya goda tesorter som hjälper till med detoxen idag också, och så har jag tittat drömskt på en massa kläder. Men här ska ni få höra:

    110,9 kg!! Vafan? hur gick det här till? Det är mer än jag vägde när jag började förra gången, 5,9 kg mer än tidigare och bara 2,1 kg ifrån min maxvikt! Det här går inte, så idag har jag lagt upp ett träningsschema. Stavgång en timme varje dag utom lördag och söndag, bara promenad på lördag och sen kör jag fyra arobicspass i veckan ett tisdag, torsdag och två på söndagen. Mycket yoga och pilates inblandat där också. Nu ska det bli bot!
    Aldrig mer över 90 kg! Jag vägrar. Kan hända att jag lägger på en extra vecka på det här också, men det får vi se om nio veckor!
    Lycka till allihopa, och håll gärna tummarna för mig!

    Är det fler som bloggar förresten? Vore kul att läsa :)

    Kram på er!

  • knyjoy

    Pentan:
    Hang in there! Det kommer bättre tider!
    Att du har känt dig hungrig kan säkert ha att göra med att du mått dåligt, iaf om du är som jag. När jag är nere så äter jag.

    Själv var jag nu i höstas/början av vintern inne i en djup svacka och det är efter det som jag känt att jag måste göra något åt saken. Kläderna jag hade innan jag gick ner i vikt passar inte. Alla kläder som jag har köpt som är baggy sitter nu väldigt tight eller så får jag inte på mig dem. Min hy ser illa ut, massa celluliter och så vidare.
    Och eftersom jag redan en gång klarat av att tappa 20 kg känner jag mig ju jättedålig som gått upp allt och mer därtill igen!
    Jag förstår absolut vad du pratar om. Senast i lördags fick jag höra från en av mina patienter som stod i dörrhållet till köket och pekade på mig och sa "hon är tjock" och då fick jag en tankeställare.. det är klart han säger ju bara vad alla tänker även om alla kanske inte lägger så mycket uppmärksamhet till det så är det ju ändå någon form av stämpel man får: "Joy, hon den ganska stora skötaren" eller "den stora eleven". I en mängd är det nog oftast den stämpeln man får.
    Och det är inte kul. Jag vill ju att folk ska uppmärksamma min personlighet före allt annat. Sen att jag är sån som gärna syns på andra sätt också.. men jag vill inte få stämpeln "hon den tjocka".

    Jag har nog aldrig känt mig så tjock som jag känner mig idag, men nu ska det bli bot med det!
    Låt oss bli sunda, smala människor!
    Bönor åt folket när vi är klara!

    Om du skulle känna för att prata via msn eller så så säg bara till. Kan vara skönt att ha realtime kontakt med någon man inte riktigt känner, men som vet vad man snackar om.

    Kram på dig!

  • knyjoy

    Absolut. Min absolut största lass är nog mina frukostar, speciellt nu när jag inte jobbar så mycket.. då kan jag äta hur mycket som helst. och när jag blir rastlös.. då äter jag.
    Just nu sitter jag här och tittar på teve och känner att jag skulle döda för att få smaka på min kompis pommes här bredvid!!

    Men så tänker jag på vad jag har gjort med mig själv och var jga är någonstans och dricker lite av min slimbridge saft :)
    Har inte tokstolla någon blogg som man kan läsa lite på? :)

    Tack!
    Kraaam!


    Tokstolla skrev 2009-03-02 21:34:41 följande:
    Knyjoy, jag tror att de flesta känner igen sig i det du säger. Att få tjockisen-stämpeln är som en dödskyss från dementorerna, (harry potter demoner som suger ens själ genom en kyss) och det enda sättet att ruska av sig obehaget när man sett och hört en, är choklad! Ja, för visst tröstäter de flesta av oss choklad. Fyfasiken vad dumt! Det är lätt att lägga på sig igen pga motgångar och svåra perioder och det kanske är det vi måste lära oss att hantera i första hand. Men under tiden kan vi allt passa på att bli smala och i våra ögon -finare KUL att du startat! Vi är med dig Kramar!
  • knyjoy

    Hoppas verkligen att du känner att du får helena tillbaka sen :)

    Jobba på! Du klarar det, det blir enklare och enklare för var dag som går!


    1augusti2009 skrev 2009-03-02 23:35:26 följande:
    Har sagt så många ggr att det var länge sedan jag var "BARA" Helena...Skulle bli så skönt att få tillbaka sig själv när de 9 månaderna var slut och min dotter skulle titta ut. Men då blev jag mamma, som jag iofs har störtlängtat efter och är det största som hänt mig men ändå så skanade jag Helena.Sen när jag gick tillbaka till arbetet/studierna då skulle jag få mitt gamla jag tillbaka men hela tiden så har ngt känts fel.Visst jag har HELA tiden tänkt på min vikt, och inte känt mig fin men ändå så slår man bort det hela tiden.På ngt sätt så har jag inte känt mig så stor som 115-130kg, tror att man mentalt försöker att bortse från den bistra sanningen, nu när jag ser byxor och kort så är det ju bara att inse.Jag har nog alltid flytt till ngt mysigare och trevligare med min mat, jojo bantat hela livet med start på måndagar hållit ut i en vecka och sen åkt dit ige. Svullet upp mig på söndagen för att börja igen på måndagen, resulterat i att jag bara ökat ivikt med reaketfart.Detta berättar jag inte för vem som helst, pappa= beroende, har varit fast i drogträsket när han var ung och har ett sockerberoende idag.Mamma= även hom ett drogberoende från ond rygg med tabletter när hon var ung och idag nykter alkolist.De är världens finaste och skötsammaste människor och ytan kan inte skvallra om dessa beroenden men den kan bedra.Har i och med den här påbörjna resan insett att mitt beroende är MAT/SOCKER och att jag måste ta itu med dett för annars kommer jag aldrig att fixa hålla min vikt när jag är klar.En sak att gå ner i vikt men sen då det är då skiten börja rpå allvar, är som du PENTAN rädd för att börja äta igen.Vet iaf en sak eller åtminstone tror och hoppas är när jag till slut når min trivselvikt och får bukt på hjärnspökerna så har jag Helena tillbaka.PENTAN, TOKSTOLLAN, KNYJOY: Era inlägg fickmig att börja fundera och kände att jag behövde skriva av mig...Nu blev det långt, får se om ngn orkar läsa hit, isf,STOR kram till alla oss kämpar
  • knyjoy

    Jo då, och här sitter jag nu och väger 107,4 istället för 110,9 ^^
    Jag är alltså 3,5 kg lättare sen igår, HELT SJUKT!

    Jo lite läskigt är det. och de ligger kvar där och skrattar åt mig lite... men jag har slimbridgen i högsta hugg! ;)

    Jag som är timvikarie nu under lågkonjunkturen har ju inte så mycket annat för mig :)

    Btw om det är någon som vill läsa om förra gången jag gick ner i vikt så kan man göra det på knysnyaliv.blogg.se

    Oh jag känner mig aspepp idag! Wohooo!
    Lyckönskningar till aaalla!


    Tokstolla skrev 2009-03-03 07:03:11 följande:
    Knyjoy: Vad läskigt och behöva sitta så nära pommes Usch hemska tanke att behöva sitta så nära! Bra jobbat! Tyckte du din första dag gick OK? Jag är för dålig på att blogga tyvärr. Ger mig bara prestationsångest och det har jag så det räcker.
  • knyjoy

    Nej kakao är fett med läskig. Jag tycker kakao mint är mycket bättre.. det är den enda jag dricker.. jag tycker de andra gärna blikr för söta eller smakar rent blä!

    Lycka till på andra dagen!
    Vi har samma startdag du och jag :)


    090414 skrev 2009-03-03 08:38:39 följande:
    Hej hopp!!!!Första dagen avklarad!!!Gick jättebra. Klarade ett 75min spinningpass på eftermiddagen oxå.Nu ska vi se hur andra dagen går.... Har precis druckit kakao o den var inte någon höjdare men helt ok iallafall.Har nu provat kakaomint, cappuccino, kycklingsoppa och kakao.Jag är laddad...Ser mig själv i bikini 7kg midre (hoppas på att jag ska gå ner mer men jag vill inte bli besviken så jag siktar lite lågt).
  • knyjoy

    Aaaarrrgh!! Jag är så sötsugen just nu att jag håller på att krevera! Åt min middag för typ en timme sen tillsammans med två kalkonpåläggsskivor. Men jag kan inte sluta tänka på allt jag inte får äta!
    Snacka om en svag stund!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!