• knyjoy

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Att det förstörde dinm rena kur lite är nog en ganska stor underdrift.. fett och socker allt på en gång... Jag hade nog rekommenderat att dricka mycket mer vatten istället för nu kommer du säkert behöva börja om från början!

Och då kommer du må dåligt igen :/

Men jag önskar dig förstås lycka till!

Ninni och P3 skrev 2009-03-04 12:50:57 följande:

LÄNGD:172ÅLDER:26MAX VIKT:?ja du det var nog reda vid 80kiloVIKT START C.K:när jag starta var jag på 100.6 eligt konsulentens våg plus att jag fick min dårliga vecka dan efter så jag hade väl svullnat lite.REN KUR EL. KOMBINERAD?:RenHUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:jag vill klara av sammanlagt 8veckor eller tills jag väger runt 70 SLUTMÅL:mitt mål är under 76kg helstDELMÅL:76BELÖNINGAR:köpa nya underkläder,skor eller olika behandlingarHUR SKA DU TRAPPA UPP?:jag börjar med att tillsätta en kyckling file eller något annat i protein väg och efter en vecka byter jag ut middagen mot mat plus att jag börjar träna mer.MOTION:just nu får jag ingen motion eftersom jag har haft dårliga dagar då jag har tuppat av men imöra ska jag till badhuset å simma lite lätt så det får väl bli simmning 2dagar i veckan. Som sagt igår mådde jag inte bra tupade av och mådde illa vartannat...så en halv pizza och 2(äckliga)kexchoklad senare så var jag nästan en ny människa igen synn bara att detta förstör min rena kur lite.Imorgon är det vägning igen får se va hon säger.Lycka till alla nya å gamla/Ninni
  • knyjoy

Fan har precis haft en "diskussion" med han som inte är min kille men som jag mer eller mindre levt ihop med de senaste 2 åren.
    Vi har bestämt att vi inte ska ses så mycket längre, gemensamt. Och jag ifrågasätter hur det ska gå till... och då blev vi osams..

Fyfan vilket jävla nedslag det här känns som. Jag har ingen lust att äta min middag för det känns så jävla onödigt och jag har desto större lust att gå till ica och köpa ett kg godis som jag kan trycka i mig och tycka synd om mig själv med.

Det kommer jag ju inte göra... men det är verkligen vad jag vill just nu...

Oj vilket tycka synd om inlägg det här blev... det var inte meningen...

iaf minus 0,4 kg till idag. Det är ju bra.

• knyjoy

Trots allt elände igår lyckades jag ta mig ut på en promenad i morse.. eller ja powerwalk med stavar. Men hur klantig är inte jag? Jag glömde vattenflaskan ju!! gah jag höll på att dö. trodde hjärtat skulle hoppa ur magen på mig. men jag gick vidare och knatade på i iallafall 40 min. inte en timme men jag kände att det räckte.

vågen hade inte rört sig idag men det är okej :)

senare blir det yoga pass med min alldeles privata instruktör och efter det eventuellt afrikansk dans eller yogalates, beroende på vad jag orkar!

chipp chipp!

• knyjoy

tack för sporringen, allihopa!

Pentan: jag är så där lite fram och tillbaka. min räddning nu är mitt johannesörtte. Johannesört verkar ångestdämpande och lugnande, man bör inte köra bil på det då det kan sätta sig lite på reaktionsförmågan. det jag också märkt med teet är att det hjälper mot sötsuget.

Det kan ju i alla fall vara värt att testa om du känner dig nere. En påse morgon och kväll.. du kan ju skippa den på morgonen om du kör bil. Men visst är det så att kvällarna är vörst?
    Det finns på life eller i andra naturläkemedels kedjor. annars kan man beställa det på nätet :)

kramar till dig och hoppas räkorna smakar ;)

Pentan skrev 2009-03-05 10:59:30 följande:
    KnyjoySkitbra, härligt att du kör på så fint med motionen!!Dag 64-21,6 kg77,4 kgMår skiiiit.... Vill äta och är så jäkla deppig!! Känns som om jag har sorg. Kan nästan börja gråta för inget! Har kännt så här i 2 veckor nu och det börjar tära sjukt på psyket.
  • knyjoy

du... jag skrev om det där på min blogg igår kny.blogg.se kolla inlägget "spelet".
    Det kanske kan trösta eller ge nytt perspektiv.

Pentan skrev 2009-03-05 11:26:09 följande:
    Tack, jag ska hem och vila, kanske äter några räkor bara för att få lite energi och en "ny grej"... Bara det att jag hela tiden stöttar alla i min närhet, hemma, jobbet och vännerna. Känner att jag ställer upp hela tiden och lägger tid och energi på andras saker. MEn så står man här mitt i allt och mår så jäkla dåligt och så är det ingen som ser eller märker det. Då faller man lite extra.Detta är inget jag kan skriva på bloggen eftersom så många läser den, men här bland er så känner jag mig trygg.
  • knyjoy

Woah! Tre tjejer?!? Fan du killen låg i! Vilket as! Jag och min "karl" har öppet förhållande.. typ vi träffar vilka vi vill men vi måste vara ärliga mot varandra hela tiden. Hellre det än att han ljuger för mig känner jag heh.
    Plus att jag både får kakan och kan äta upp den ;)

Men jo det kändes jävligt motigt i morse men efter ett tag gick det. Vi har ju inte gjort slut eller något bara konstaterat att han måste vara hemma hos sig mer innan vi börjar äta upp varandra (och med tanke på hur mycket korv han äter så lär det ju sabba min rena kur på en gång ^^)
    Sen bråkar vi lite grann så där.. har pratat med honom idag. Nu är det lugnt :)

Keep kämping! Själv är jag på dag fyra :)
    Kram!

Cbk09 skrev 2009-03-05 12:04:31 följande:
    E inne på dag fem och det börjar kännas okej. Fjärde dagen e värst för mig så det känns skönt att den e avklarad, hoppas bara att inget kommer "ivägen" den här gången!knyjoyLäste ditt inlägg om "pojkvännen" och tycker du e superduktig som ändå håller kvar vid Cambridge och kämpar!!Jag började ren kur 3 januari men avbröt den efter fem veckor då jag upptäckte att min sambo var otrogen....(med tre olika tjejer) jag orkade helt enkelt inte fortsätta ren kur, mådde så dåligt!!Men nu när jag landat och kastat ut aset så e jag på banan igen, sommaren 2009 here I come!!!!!! =)PentanVa bra att du lyssnar på kroppen!! Det är jätteviktigt så du inte kollapsar!Ett råd om du bestämmer dig för att äta räkorna är att börja med tre stycken... vänta en timme och känna efter.I höstas när jag gick ner 26kg på ren kur så gjorde jag misstaget att trycka i mig 100g färska räkor och jag mådde fruktansvärt dåligt, spydde och fick ordentlig kramp i magen :(Jag vet att det står att man ska börja med ca 100g protein, men var försiktig! din kropp är inte van vid fast föda.Och börjar du med bara ett par stycken så har du tid på dig att fundera oxå på om det är värt att trappa upp nu eller vänta som du planerat!3 räkor förstör ju ingentig!! =)*styrkekramar*
  • knyjoy

Men vafan?!? What nerves!! Att han vågar. Jag menar jag hade gjort precis som du och sen sparkat honom mellan benen bara för att!

Jag känner lite samma sak, det räcker med en. Han och jag träffas tillräckligt mycket för att jag ska vara nöjd och han är nog mer än jag klarar av så jag träffar ingen annan men jag hånglar lite på krogen och sånt, mest för att jag tycker det är kul med uppmärksamhet ;)

Kul att du gillar min blogg och det känns alltid skönt när någon annan kan relatera till det jag skriver. tycker om att ge mycket av mig själv, och jag kan tycka att i sammanhang så som cambridge så kan det vara viktigt med någon som delar med sig av alla funderingar och känslor som finns runt i kring att hålla på med cambridge och hur det påverkar livet, framförallt en själv :)

Tack så mycket för de fina orden. tror inte att du har några som helst problem med att fixa det här du heller!
    Kraaaam! :)

Cbk09 skrev 2009-03-05 12:37:20 följande:
    knyjoyJa, han är ett riktigt svin!!Och gissa vad som hände igår.... idioten ringde MIG och beklagade sig över att en av tjejerna han var otrogen med när vi var ihop nu är otrogen mot honom... han tyckte att JAG skulle stötta honom för han tyckte det var sååå jobbigt, han grät t.o.m!! Inte lite fräckt!!!!!!!Det enda jag sa var: (efter att jag asgarvat!!!)What goes around, comes around!! Sen la jag på luren i örat på honom!!!Nä du gumman, jag är SÅÅ trött på karlar just nu så jag tänker va singel ett bra tag!!Och den dagen jag träffar någon så blir det antagligen öppet förhållande, har haft det innan och ingen behöver nödvändigtvis bli sårad.Som du skrev, bara man är ärliga mot varann!Har läst lite i din blogg och känner igen mig själv så otroligt mycket i det du skriver!!Tycker det är fint att du delar med dig av dina tankar och känslor!!! :)Du är super och kommer klara det här galant!!!Kram
  • knyjoy

Värsta duktig, jag skulle aldrig klara av att bara tugga haha ^^

Mys är viktigt när man håller på :)

Pentan skrev 2009-03-05 15:15:30 följande:
    Angående mina räkor...Har tuggat på en liten rosavit kropp som jag skalade. Smakade precis som jag kom ihåg dem, inte märkvärdigare än så. Jag spottade ut allt sen, så jag har bara tuggat.Blir inte mer än så tror jag. Min sambo som jobbar sa att vi annars kunde göra lite mysigt i kväll när han kom hem och äta lite ihop. Men bara om jag vill. Tror inte att jag vill. Men gärna mysa... Mår bättre!
  • knyjoy

Guud vad ni är vakna tidigt ^^

Dag 5 för mig idag och inget fusk hittills... men jag tycker det går lite trögt så snart ska jag ut och gå.

-0,3 kg idag och totalt 4,2 kg. ja okej helt onöjd är jag väl inte ;)

Är det ingen av er som bor i Eskilstuna så man kan dra ut er på promenad i nyfors ;)

KRAAM på er alla duktiga!

• knyjoy

*står med pom poms och hurrar*
    Hejja Pentan! Hejja Pentan!
    *tillsammans med små peppande rörelser*

Pentan skrev 2009-03-06 09:11:28 följande:
    Kopierat från min blogg då jag inte orkar skriva om allt... Snälla underbara Patrik fixade så fint till mig i går när jag mådde som sämst. Köpte ju med mig färska smögenräkor hem i föreställning att jag skulle äta. Huvudet var helt inställt på detta och det kändes bra. Kom hem och Patrik var i väg p¨å jobb, men han sa ta en nu och se hur det känns, så kan vi göra det lite mysigt när jag kommer hem och äta tillsammans.Ok skalade en liten kropp och tuggade på det, smakade precis så som jag kom i håg det. Var inte så mycket märkvärdigare än så. Men spottade ut den sen, svalde aldrig.Så när Patrik väl kom hem så hade jag bestämt mig för att inte äta. Och det kändes bra. Men vi pratade om det och det är ju så att när man går på ren kur så är det just räkor man kan äta utan att bryta eller förstöra sin kur. Och tre st är den mägnd de rekommenderar.Vi mös i ljuset från de små värmeljusen och det smakade riktigt gott!!!! Har fått ny energi och känner att jag kan och vill klara av detta!Dag 6576,8 kg!!-22,2 kgJisses, men jag fick gå på toaletten i går... 2 ggr... Och det måste ha varit över en vecka sist! Så det kan vara en förklaring till detta megahopp - som gör att jag sen typ 8 år tillbaka nu äntligen väger mindre än Patrik!!!!Vågen för mig!!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!