• knyjoy

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Pentan: känner du dig bättre än?

• knyjoy

Förstår vad du menar, men nu är det snart över med det här iaf :) Är du helt klar sen eller? :)

Kollade din blogg förresten :) Du är jättesöt ju :)

Ooh räkor gott ^^
    Jaa jag bara längtar fram till om nio veckor.. men troligtvis som det ser ut just nu kommer jag behöva hålla på lite längre :S
    Men det går säkert bra :)

Men en snickers eller daim eller varför inte en 200 g rent skulle sitta fint just nu säger mitt sockerberoende mig *dreglar som homer*

Pentan skrev 2009-03-03 19:56:51 följande:
    Tack det känns ok. Segar på... Lite som i en dimma, man bara gör av vana - tänker inte så mycket. Nu är det bara 19 dagar kvar på ren kur, sen ska jag lägga till lite räkor, kanske ett ägg eller lite kalkonkött. Ska bli skönt när det är över!Förstår att det är tufft nu med sug efter allt man inte får äta. Men du har klarat av det förr och det är ju inte för evigt. Bara just nu. Då får äta - fast sen, lite senare... Skjut på det i ca 9 veckor!Lycka till, du fixar det här!!
  • knyjoy

Nutrilett är väl egentligen bara dåligt om kalorier och proteiner som jag fattat det.. men jag kan ha fel. Vet i alla fall att jag mådde jättedåligt när jag försökte mig på det för några år sen :S

GiJa skrev 2009-03-03 19:57:53 följande:
    Har förstått att en del av pulverdieterna har 5 soppor om dagen, tycker ibland att det är lite för glest då hungern finns kvar men vad är det för skillnad mellan allevo, nutrilett och andra märken, är det ngn som vet?Härdar ut med busken i svaljet då...
  • knyjoy

Njaaa jag har för mig att nutrilett inte innehåller några proteiner :S

Tokstolla skrev 2009-03-03 20:20:53 följande:
    Det är typ samma innehåll med kolhydrater och proteiner (i dagsransonen förutom att det är ca 75kcal extra/dag) på det stora hela men de har inte 100% riktigt på alla spårämnen och rekommenderas därför inte i mer än 2 veckor (eller om det är 3 numera).
  • knyjoy

Okej då har jag blivit felinformerad :)

Det jag vet är iaf att de flesta som provat nutrilett inte mått bra på det (nu snackar jag iofs om nutrilett för flera år sedan.. ni minns säkert när man bara kunde köpa det på hälsokostbutiker?) men mått väldigt bra på ck, precis som jag själv :)

Sen håller jag med dig... de smakar blajja ^^

Tokstolla skrev 2009-03-03 20:40:20 följande:
    OK, då hänvisar jag till nutriletts näringsdeklaration www.nutrilett.nu/sw3079.aspNäringsdeklaration för CBK finns på www.helenabergren.se (man får leta sig igenom så jag summerar).Nutrilett har 52 g kolhydrater samt 58 g proteiner / dag. CBK har 50,2 g kolhydrater samt 50,4 g proteiner /dag.Nutrilett har dessutom +5 gram fett. personligen får jag inte i mig nutrilettpåsarna tycker de smakar urban... men min m2b tycker bättre om dem än CBK
  • knyjoy

TACK! Det värmer verkligen och jag känner hur hoppet går upp.. jag ser dock INTE fram emot dag 3 imorgon :(

lönnsjö skrev 2009-03-03 20:38:44 följande:
      Usch ja! de där svåra stunderna är asjobbiga. Men kämpa på!! Jag tror på dig!!!
  • knyjoy

nu har du hållt på lika länge som jag gjorde förra gången :)
    Grattis! 21,4 kg är ju fantastiskt :)

Pentan skrev 2009-03-04 09:34:17 följande:
    Dag 63-21.4 kg77,6 kg
  • knyjoy

Oj jag känner bara "guuud vad enkelt det var, och snabbt gick det"

Just nu ligger jag på soffan och känner "men gud var tredje dagen verkligen SÅHÄR tung?!" hehe men det går över.

En kopp johannesörtte gör att man känner sig lite modigare ;)

Pentan skrev 2009-03-04 11:26:17 följande:
    Ha ha ja gud vad fort tiden har gått! Hur känner du det när du tänker tillbaka på din resa du gjorde på 9 veckor?
  • knyjoy

alla lyckönskningar till dig, det här är en bra start!! :)

Heloise skrev 2009-03-04 12:09:57 följande:
    Hej igen!Nu har jag inget val längre och har shoppat upp mig på CK påsar den här ggr istf Nutrilett som gjorde att ajg mådde ganska dåligt. Jag fyllde 30 för en dryg vecka sen( tragiskt i sig känns det som) och jag vill inte vara både fet och gammal Så jag satsar på tio veckor och börjar idag, om ni kan så kan väl jag som dessutom har tiden flåsande i nacken(5 månader kvar). Om 10 veckor får jag besök av kompisar från Australien i 10 dagar så jag har tänkt gått över till kombikur under den tiden och sedan ta ytterligare 3 veckor ren kur innan bröllopet.Jag har 85 kg som mål tills slutet av maj( då jag verkligen måste beställa en klänning och be en bön till gudarna att rushorder fungerar som det ska)men så länge jag ligger under 90 så är jag glad.Jag är trött på att vara fet framför allt trött på att känna mig fet och ful!!!
  • knyjoy

Ja te är bara att surpla :) Men tänk på att om du dricker mycket koffein så måste du dricka mer vatten. Så du kan inte dricka te istället för vatten dessvärre :/ Eftersom det är vätskedrivande :)

090414 skrev 2009-03-04 12:45:55 följande:
    Dag 3 o det känns helt ok..lite trött i huvudet, kanske kan bero på att jag druckit på tok för lite än så länge idag. Har varit på ett möte o glömde ta med vattenflaskan eller rättare sagt flaskan låg tom i väskan.Ska försöka mig på ett spinningpass ikväll.Har nu provat banan, ja det var ju som att dricka skumbanan :)Hur är det med te, kan man dricka alla sorter (frukt te)?
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!