• Hemlig2009

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Imorse tog vågen ett skutt igen! Så nu är jag bara 2 hg från mitt mål med dessa 15 dagar. Har två dagar kvar. Borde gå!?

Jag börjar faktiskt känna mig smal och det är så otroligt skönt. Tar fram byxor i garderoben som jag vet inte ens brukar passa, och nu sitter de nästan löst. Jippi!

Och igår köpte jag klänning till ett bröllop vi ska på i sommar, i stl 36! Iofs så är den vid i kjolen där jag har alla mina kilon men ändå.

• Hemlig2009

Tack! Ja, helt otroligt. Hade ställt in mig på att det inte skulle gå denna vändan, så det känns jättekul! Ska köra två veckor till efter påsk.

Kämpa på!

bongen80 skrev 2009-04-07 09:02:52 följande:
    Åh va roligt! Grattis! Vilken känsla att se målsnöret. Själv står man ju nästan vid starten o trampar, men jag är ¨på gång alla fall.
  • Hemlig2009

Jag väger mig varje dag och så har jag som jag pinsamt nog erkännt tidigare gjort en tabell över vikten.

Där kan man klart och tydligt se att vågen går i trappsteg nedåt. Och varje gång jag hamnat på en "platå" så har jag istället minskat i omkrets.

På så sätt har jag tyckt det känts positivt oavsett för det är ju ändå omkretsen man vill minska på, vad man väger är ju då inte så himla noga egentligen.

• Hemlig2009

Ketonfasen är den du vill hamna i då det är då du förbränner som mest fett (och är pigg och glad). För att se om man befinner sig i den så kan man kissa pås tickor som finns att köpa. En del är känsliga för minsta lilla "fusk" och går då ut fasen och så får kroppen ställa om sig igen.

Är man i fasen kan man lutka lite illa, både ur munnen och armhålorna...

Detta fick jag lära mig på Xtravaganzakursen.

Här hittade jag lite råd om detta:
    jennieferkindstrand.blogspot.com/2009/03/mozarella-kofte.html

• Hemlig2009

Jag väger mig självklart inte när jag har både kläder på mig och har ätit. Det är ju absolut inte roligt. Nej, varje morgon innan duschen och spritt språngande är vad som gäller

• Hemlig2009

*nickar instämmande*

emersson skrev 2009-04-07 20:06:47 följande:
    haha precis, spritt språngande o nykissad, det är vad som gäller här ;)
  • Hemlig2009

Idag är min sista dag med soppor för denna gång, är 1 hg från mitt delmål! Så hoppas verkligen att vågen visar rätt imorgon. Inte för att det spelar någon roll utan för att det är lite kul.

Undrar sen hur mycket jag går upp under påsken? Ska sätta igång med 2 nya veckor nästa vecka.

Kämpa på, oavsett hur ni väger er.

• Hemlig2009

Jag startade på 73,2 kg efter nyår och gick ner mha GI till 69,7. Där startade jag för två veckor sedan, vägde nu imorse 65,6. Mitt delmål är 65,5 som jag hoppas vågen står på imorgon.

Räknar med att gå upp nu så att jag kanske startar på 67(?) nästa vecka. Mål då efter två veckor till är 63 kg.

Är 1,69 lång, så där någonstans är jag rätt nöjd. Men på sikt skulle jag vilja gå ner till 60 kg.

• Hemlig2009

Vad duktig du är Bongen80!!

Jag har min största utmaning nu ikväll tror jag. Har sån god lust att ta en korvbit eller något, men jag vet ju att jag ska ha mitt uppehåll med start imorgon bitti. Larvig man är...

• Hemlig2009

Jag tycker du kämpar otroligt bra. Jag är så imponerad över er som har tagit tag i övervikten. Det är alltid det svåraste, att komma igång! Så ge inte upp, det kommer gå fortare än ni tror!

Min våg stod och svajade imorse så om jag är hård mot mig själv så är jag 1 hg från mitt delmål, men så hårda är vi väl inte när det är påsk?

Kommer kämpa ihop med er nästa vecka igen.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!