• boardbabe

Bukett prisuppskattning tack!

Hej! Spånar på budgeten och inser att jag har ingen aning alls om vad en brudbukett kan kosta. Jag förstår ju att det varierar beroende på vad man vill stoppa i den;) men en standardbukett med lite grönt och kanske vita liljor? Nån som kan ge ett ungefärligt svar?

jag vet nämligen inte om det handlar om ett eller fyra tusen, så dålig koll har jag...

• Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!
  • Lovecats

När man gör en dylik bukett för vas, så kostar de kanske 300:-. Sen kanske det blir lite mer för att få "handtag" på dem.

• boardbabe

Va? Vad billigt:)

Med handtag menar du alltså så man kan hålla den, som brudbukett?

Håhå äntligen nåt osm är billigare än vi trodde ;)

• fru AM

Jag bor i Stockholm och beställde min brudbukett i en vanlig blomsteraffär. Hade mycket grönt vita rosor och vita fresior i buketten, den + två knappnålsblommor till herrarna (brudgum + son) kostade drygt 1500:-. Det tror jag är ganska normalt för en Stockholmsbrudbukett.

• Humlan66

Det är inte bara normalt för stockholms området utan överallt. minst 1000 kr får man räkna med

Att binda en brudbukett är ett konstverk och tar tid att göra för floristen och därför tar många mellan 300-500 kr bara för att binda den sen tillkommer blommor och då beroende vad det är för sorts blommor
    Hoppas det hjälpte mitt svar

• boardbabe

Tack bägge! Då vet jag ungefär!

• passionsblomman

Japp! Räkna FRÅN 1000 och uppåt, inget konstigt alls med 2000 heller, allt beror på VILKA blommor och hur många, samt vilken arbetstid som krävs. Minst en timme arbete tar vilken bukett som helst, ändå brukar man inte ens räkna in allt pratande och planerande och inköp osv.

Tänk också på att blommorna nästan alltid kostar mer specialbeställda så till ett visst datum än en vanlig dag rakt över disk. Det är odlare och första leverantörs led som får ut mer betalt i sina led. Intee din florist.

Lycka till!

• momi boki

ja va intte hos floristen idagh frågade dom ville ha ca 300-400 för med grönt och rosor i sa att den ska vara billig men blir super fin endå

• Lennarts Fru

jag betalade totalt 500kr för hela min bukett. min finns i galleriet.

• passionsblomman

Då är det INTE en brudbukett bunden i en hållare, utan en vanligt bunden bukett. De har dessutom knappast tänkt förbeställa, och de tar noll kronor för arbetet.
    Men har man inte särskilda sortkrav och tar vad det finns precis nu i butiken kan det ju gå.

Eller om butiken inte är så noga med sin bokföring...

momi boki skrev 2009-01-21 19:51:24 följande:

ja va intte hos floristen idagh frågade dom ville ha ca 300-400 för med grönt och rosor i sa att den ska vara billig men blir super fin endå
  • Mrs D to be

min m2b vill gifta sig till våren/sommaren och jag har ingen aning om vad jag vill ha för färgtema men vet du någon häftig men endå elegant blomma som kan hjälpa mig? vita eller röda rosor är ju sååå fint men vanligt.. jag vill ha något annorlunda

passionsblomman skrev 2009-01-21 19:28:23 följande:
    Japp! Räkna FRÅN 1000 och uppåt, inget konstigt alls med 2000 heller, allt beror på VILKA blommor och hur många, samt vilken arbetstid som krävs. Minst en timme arbete tar vilken bukett som helst, ändå brukar man inte ens räkna in allt pratande och planerande och inköp osv.Tänk också på att blommorna nästan alltid kostar mer specialbeställda så till ett visst datum än en vanlig dag rakt över disk. Det är odlare och första leverantörs led som får ut mer betalt i sina led. Intee din florist.Lycka till!
Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!