• boardbabe

Bukett prisuppskattning tack!

Hej! Spånar på budgeten och inser att jag har ingen aning alls om vad en brudbukett kan kosta. Jag förstår ju att det varierar beroende på vad man vill stoppa i den;) men en standardbukett med lite grönt och kanske vita liljor? Nån som kan ge ett ungefärligt svar?

jag vet nämligen inte om det handlar om ett eller fyra tusen, så dålig koll har jag...

• Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!
  • passionsblomman

Ditt galleri är tyvärr inte synligt!

Pink Panther skrev 2009-01-27 19:55:10 följande:

Hejsan,Får jag haka på här och kolla få en liten uppskattning på vad buketten i mitt galleri skulle kosta? Jag är inte säker på att jag vill ha rosor eller en så stor bukett men något åt det hållet med bara vitt och grönt är vad jag är ute efter - något lite enklare kanske.
  • Pink Panther

Hoppsan hur gör jag det synligt??? Ska kolla om jag lyckas )

• Heloise

blomman mitt hjärta jag frågade dig aldrig om vad du tror den blå drömmen kan kosta?

• Pink Panther

Nu så tror jag att jag lyckats...

• GoS09

Passionsblomman - jag har pratat med henne i telefon oxå. Både i telefon o via mail... Att det ska va några stora mörkröd rosor och något grönt häng... liten bukett o inte så noga vad för sorts rosor o grönt. Skrev vilken sort det var på blommorna på bilden utifrån att jag har tidningen hemma som fotot är taget ifrån.. Thanx :)

• passionsblomman

Ja, fattade hon inte det då?

GoS09 skrev 2009-01-27 20:03:08 följande:
    Passionsblomman - jag har pratat med henne i telefon oxå. Både i telefon o via mail... Att det ska va några stora mörkröd rosor och något grönt häng... liten bukett o inte så noga vad för sorts rosor o grönt. Skrev vilken sort det var på blommorna på bilden utifrån att jag har tidningen hemma som fotot är taget ifrån.. Thanx :)
  • Duchess

Vill bara inflika att under vår bröllopsplanering så lärde jag mig att uppskatta och villigt betala lite extra för god service och yrkesskicklighet! Vår florist var inte billigast (inte dyrast heller), men otroligt hjälpsam. Jag berättade ungefär vilka färger jag gillade, hur jag och maken är som personer, och sedan så fick hon göra buketten efter eget huvud. Vi blev jättenöjda!

Så var inte rädda för att betala några hundralappar extra för att vara säkra på att ni har en riktigt bra florist

• passionsblomman

Då var det detta med priser då...

Pink Panther: Du har ca 25 Vendelarosor i "din" bukett. Det är en normalstor, inte alls överdriven på något sätt, och antagligen lagom, om du inte är väldigt liten eller stor eller har väldigt vid och stor klänning.

Din bukett hamnar i normalspannet på buketter, dvs mellan 1000-2000 kr, och det gäller Heloises bukett också.

Det varierar rätt stort över landet vad man har för prissättning och blompriserna skiftar dessutom från dag till dag i vår färskvarubransch, så det är alldeles hoppöst att säga så mycket mer än så...sätt undan 2000 spänn var. Blir det stålar över, så köper ni nå´t gott till mogonmyset dagen efter....

• passionsblomman

Då var det detta med priser då...

Pink Panther: Du har ca 25 Vendelarosor i "din" bukett. Det är en normalstor, inte alls överdriven på något sätt, och antagligen lagom, om du inte är väldigt liten eller stor eller har väldigt vid och stor klänning.

Din bukett hamnar i normalspannet på buketter, dvs mellan 1000-2000 kr, och det gäller Heloises bukett också.

Det varierar rätt stort över landet vad man har för prissättning och blompriserna skiftar dessutom från dag till dag i vår färskvarubransch, så det är alldeles hoppöst att säga så mycket mer än så...sätt undan 2000 spänn var. Blir det stålar över, så köper ni nå´t gott till mogonmyset dagen efter....

• passionsblomman

Ursäkta för dubbelpost1 och TACK Duschess för DET inlägget!!!

Duchess skrev 2009-01-27 20:08:05 följande:
    Vill bara inflika att under vår bröllopsplanering så lärde jag mig att uppskatta och villigt betala lite extra för god service och yrkesskicklighet! Vår florist var inte billigast (inte dyrast heller), men otroligt hjälpsam. Jag berättade ungefär vilka färger jag gillade, hur jag och maken är som personer, och sedan så fick hon göra buketten efter eget huvud. Vi blev jättenöjda! Så var inte rädda för att betala några hundralappar extra för att vara säkra på att ni har en riktigt bra florist
  • Pink Panther

Tack så hemskt mycket för hjälpen - jag sätter in 2000 och hoppas det blir en extra lyxig brunch dagen efter )

• GoS09

Nix.... :( Ha skickat en till bild till henne nu, ha sökt febrilt på internet ef bild från tidningen.. lägger upp den på BT oxå.. :)

• passionsblomman

Vassegó Pink Panther!

och detta måste hon kunna få ihop nu med den bilden också! fråga annars någon annan, so du känner att du får bättre kommunikation med. men nu tror jag säkert hon löser det!

GoS09 skrev 2009-01-27 20:30:08 följande:
    Nix.... :( Ha skickat en till bild till henne nu, ha sökt febrilt på internet ef bild från tidningen.. lägger upp den på BT oxå.. :)
  • GoS09

Hoppas det iaf.. ha bett min m2b o scanna in bilderna från tidningen oxå så vi kan maila även dem... Sen finns det inget mer jag kan göra än att posta hela tidningen till henne, haha! Tack tack! :D

• GoS09

Yeah! Efter inscanningen så har de äntligen förstått vad jag vill ha :D

• passionsblomman

Ha ha! Vad skönt!

GoS09 skrev 2009-01-29 19:56:51 följande:
    Yeah! Efter inscanningen så har de äntligen förstått vad jag vill ha :D
Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!