• boardbabe

Bukett prisuppskattning tack!

Hej! Spånar på budgeten och inser att jag har ingen aning alls om vad en brudbukett kan kosta. Jag förstår ju att det varierar beroende på vad man vill stoppa i den;) men en standardbukett med lite grönt och kanske vita liljor? Nån som kan ge ett ungefärligt svar?

jag vet nämligen inte om det handlar om ett eller fyra tusen, så dålig koll har jag...

• Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!
  • GoS09

Jo jag har tänkt ringa dem varje dag i 2 veckor men så hiiimla mkt på jobbet! Men imorn banne mig ska jag se till o fixa det! :)

• Milla84

Passionsblomma:
    Vad tror du en rundbunden bukett med rosor och lite lite grönt i kan kosta ungefär? Den i mitt galleri är nånting liknande jag vill ha.

• passionsblomman

Jag kan tyvärr inte se ditt galleri. Har du kommit ihåg att göra det synligt?

En rundbunden rosbukett börjar runt tusenlappen och beroende på storlek och rossort samt var man bor rör det sig om mellan 1000-2500.

Milla84 skrev 2009-01-22 21:41:21 följande:
    Passionsblomma:Vad tror du en rundbunden bukett med rosor och lite lite grönt i kan kosta ungefär? Den i mitt galleri är nånting liknande jag vill ha.
  • Milla84

Nu då??
    Jag vill egentligen ha en ganska liten bukett, rossort är ju väldigt svårt att säga för jag vet knapp att det finns mer än rosor och jag kommer köpa den i en ganska liten stad så det är väl lite svårt att säga.

• passionsblomman

Runt 1000 skulle jag tippa, kan skilja ngn hundring upp eller ner. Du behöver inte kunna sorterna, det visar floristen och så pratar ni ihop er! Det komer att bli fint.

Milla84 skrev 2009-01-22 21:46:59 följande:
    Nu då??Jag vill egentligen ha en ganska liten bukett, rossort är ju väldigt svårt att säga för jag vet knapp att det finns mer än rosor och jag kommer köpa den i en ganska liten stad så det är väl lite svårt att säga.
  • GoS09

Passionsblomman - har du lust å hjälpa mig igen...? Jag pratade med floristen o skickade över mina två suddiga (o de enda) bilder på buketten jag vill ha. Dock kunde hon inte tyda bilderna eftersom de inte är så bra så hon vet inte hurdan bukett jag vill ha.. så hur ska jag förklara så hon fattar vad jag vill ha...?

• passionsblomman

Oj, vad knivigt! Hon ser ju samma som det jag ser om man säger så... och utfån vad jag förstår så har du inte sett ngt annat heller...

Alltså måste ni försöka komma fram till vad med buketten det är som tilltalar dig. Jag tror faktiskt bara det är jättedumt om jag blandar mig i det samtalet.

Försök sätt ord på vad det är du gillar, som tex kanske att den är liten och nätt, med bara ett fåtal blommor som bas, men ändå har ett spännande fall och inte är rund.

Jag gissar att den är stucken i ett mindre handtag, ett sk Tärnbukettshandtag för att hålla det nätta, trots att det är en brudbukett.

Har du pratat med henne live eller bara mailat?

GoS09 skrev 2009-01-27 19:20:26 följande:
    Passionsblomman - har du lust å hjälpa mig igen...? Jag pratade med floristen o skickade över mina två suddiga (o de enda) bilder på buketten jag vill ha. Dock kunde hon inte tyda bilderna eftersom de inte är så bra så hon vet inte hurdan bukett jag vill ha.. så hur ska jag förklara så hon fattar vad jag vill ha...?
  • Pink Panther

Hejsan,

Får jag haka på här och kolla få en liten uppskattning på vad buketten i mitt galleri skulle kosta? Jag är inte säker på att jag vill ha rosor eller en så stor bukett men något åt det hållet med bara vitt och grönt är vad jag är ute efter - något lite enklare kanske.

Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!