Inlägg från: GoS09 |Visa alla inlägg
  • GoS09

Bukett prisuppskattning tack!

Kanske en dum fråga men vad är skillnaden på blomhållare o stjälkarna kvar som handtag... vad är en blomhållare eg..?
    Och vad är det för skillnad på buketten om det är en vanlig bukett och en brudbukett? Förutom priset då.. Hehe...

• GoS09

Okej, tack för svaren :)
    Så skillnaden med brudbukett o tärnbukett är själva storleken om jag uppfattade dig korrekt?
    Men en tärnbukett kan se ut som en droppformad bukett med blomhållare ändå?? Är det därför (bland annat) som tärnbuketten är billigare än brudbuketten?

• GoS09

Så har man en "tillräckligt liten" bukett som brud kan det bli o kallas tärnbukett helt krasst? Eller?

• GoS09

Okej... då förstår jag lite bättre. Tack! Men tex buketterna i mitt galleri är (för mig) typ lika stora och för mig inte bamsestor bukett.. Skulle det räknas som tärn- eller brudbukett? Alltså vart går gränsen på ett ungefär... Svårt o säga säkert men ca.. Och vad skulle du uppskatta kostnaden till?

• GoS09

Tack då vet jag. Ville bara bilda mig en liten uppfattning så jag är med i tänket. ;)

• GoS09

Okej passionsblomman... Då kommer nästa bukett (i galleriet mitt) och fråga på vad du tror gällande den? :D Den jag ville ha från början. Känns mer "värt" o ha en mindre bukett, dels gillar jag den skarpt, men även så vill jag inte lägga ned allt för mkt pengar på en bukett jag enbart ska ha under fotografering o vigsel som sen dör när den kommer in i värmen. Gifter oss i -8 o fotas i typ -30 ca ...
    Fast jag vet inte vad buketten innehåller men för mig spelar det ingen roll om det är några exotiska blommor utan vill bara ha mörkröda rosor o ngt grönt "häng". Vet inte vad det gröna skulle vara men det ordnar väl sig... Tack på förhand för svar på min knasfundering ;)

• GoS09

Tack va du är snäll som svarar. Japp, om en månad! :D Så dags o fixa blommor eller hur, hehe.. Vilken ros jag väljer... eh, stora fina mörkröda, haha.. vad det nu är för sort ;) Har verkligen 0-koll på detta område. Borde ju finnas fina rosor med tanke på att alla hjärtans dag är mindre än 2 veckor innan vår dag! :D

• GoS09

Jo jag har tänkt ringa dem varje dag i 2 veckor men så hiiimla mkt på jobbet! Men imorn banne mig ska jag se till o fixa det! :)

• GoS09

Passionsblomman - har du lust å hjälpa mig igen...? Jag pratade med floristen o skickade över mina två suddiga (o de enda) bilder på buketten jag vill ha. Dock kunde hon inte tyda bilderna eftersom de inte är så bra så hon vet inte hurdan bukett jag vill ha.. så hur ska jag förklara så hon fattar vad jag vill ha...?

• GoS09

Passionsblomman - jag har pratat med henne i telefon oxå. Både i telefon o via mail... Att det ska va några stora mörkröd rosor och något grönt häng... liten bukett o inte så noga vad för sorts rosor o grönt. Skrev vilken sort det var på blommorna på bilden utifrån att jag har tidningen hemma som fotot är taget ifrån.. Thanx :)

• GoS09

Nix.... :( Ha skickat en till bild till henne nu, ha sökt febrilt på internet ef bild från tidningen.. lägger upp den på BT oxå.. :)

• GoS09

Hoppas det iaf.. ha bett min m2b o scanna in bilderna från tidningen oxå så vi kan maila även dem... Sen finns det inget mer jag kan göra än att posta hela tidningen till henne, haha! Tack tack! :D

• GoS09

Yeah! Efter inscanningen så har de äntligen förstått vad jag vill ha :D

Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!