Bukett prisuppskattning tack!
Ja, det förstås! Hoppas du blir nöjd!
momi boki skrev 2009-01-21 21:42:09 följande:
Ja, det förstås! Hoppas du blir nöjd!
momi boki skrev 2009-01-21 21:42:09 följande:
Den buketten blir inte alls dyr1 det är få blommor, och tar du tex murgröna så blir det inte mkt pillgöra heller. Den bör stanna på någonstans mellan 700-850 beroende på butik och vilken ros du väljer.
Ska du gifta dig på Ishotellet händelsevis?
Beställ nu! Säg att du vill ha stora mörkröda och lämna öppet vilken sort. (de i buketten ser ut att vara Grand Prix.)
Det finns alltid, men frågan brukar vara att säkra exakta sorter, så du kan vara lugn, men du behöver boka med floristen så de får planera sin verksamhet. Det brukar uppskattas.
Jag kan tyvärr inte se ditt galleri. Har du kommit ihåg att göra det synligt?
En rundbunden rosbukett börjar runt tusenlappen och beroende på storlek och rossort samt var man bor rör det sig om mellan 1000-2500.
Runt 1000 skulle jag tippa, kan skilja ngn hundring upp eller ner. Du behöver inte kunna sorterna, det visar floristen och så pratar ni ihop er! Det komer att bli fint.
Så lite så!
Oj, vad knivigt! Hon ser ju samma som det jag ser om man säger så... och utfån vad jag förstår så har du inte sett ngt annat heller...
Alltså måste ni försöka komma fram till vad med buketten det är som tilltalar dig. Jag tror faktiskt bara det är jättedumt om jag blandar mig i det samtalet.
Försök sätt ord på vad det är du gillar, som tex kanske att den är liten och nätt, med bara ett fåtal blommor som bas, men ändå har ett spännande fall och inte är rund.
Jag gissar att den är stucken i ett mindre handtag, ett sk Tärnbukettshandtag för att hålla det nätta, trots att det är en brudbukett.
Har du pratat med henne live eller bara mailat?
Ditt galleri är tyvärr inte synligt!
Pink Panther skrev 2009-01-27 19:55:10 följande:
Ja, fattade hon inte det då?
Då var det detta med priser då...
Pink Panther: Du har ca 25 Vendelarosor i "din" bukett. Det är en normalstor, inte alls överdriven på något sätt, och antagligen lagom, om du inte är väldigt liten eller stor eller har väldigt vid och stor klänning.
Din bukett hamnar i normalspannet på buketter, dvs mellan 1000-2000 kr, och det gäller Heloises bukett också.
Det varierar rätt stort över landet vad man har för prissättning och blompriserna skiftar dessutom från dag till dag i vår färskvarubransch, så det är alldeles hoppöst att säga så mycket mer än så...sätt undan 2000 spänn var. Blir det stålar över, så köper ni nå´t gott till mogonmyset dagen efter....
Då var det detta med priser då...
Pink Panther: Du har ca 25 Vendelarosor i "din" bukett. Det är en normalstor, inte alls överdriven på något sätt, och antagligen lagom, om du inte är väldigt liten eller stor eller har väldigt vid och stor klänning.
Din bukett hamnar i normalspannet på buketter, dvs mellan 1000-2000 kr, och det gäller Heloises bukett också.
Det varierar rätt stort över landet vad man har för prissättning och blompriserna skiftar dessutom från dag till dag i vår färskvarubransch, så det är alldeles hoppöst att säga så mycket mer än så...sätt undan 2000 spänn var. Blir det stålar över, så köper ni nå´t gott till mogonmyset dagen efter....
Ursäkta för dubbelpost1 och TACK Duschess för DET inlägget!!!
Vassegó Pink Panther!
och detta måste hon kunna få ihop nu med den bilden också! fråga annars någon annan, so du känner att du får bättre kommunikation med. men nu tror jag säkert hon löser det!
Ha ha! Vad skönt!