Inlägg från: MissDoe |Visa alla inlägg
  • MissDoe

Juni 2009 Nr 3

Här är en till som gifter sig i juni! 19/6 för att vara exakt. Hur går det för er andra som gifter sig på midsommarafton? Här känns det mest kaotiskt.. Håller på att försöka hitta nån som kan hålla i trådarna i köket under festen och alla verkar upptagna.. Visst det är 4 månader kvar och vi ska ha buffé så det kommer nog att ordna sig, men just nu vill jag bara skrika..

Ja, det här var ju en trevlig presentation av mig själv.. Behöver bara prata av mig lite, min m2b är på mässa i gtbg så jag har ingen att avreagera mig på..

• MissDoe

Miss Moneypenny, på nåt sätt är det ganska skönt att höra att man inte är ensam.. även om det inte är kul att det går dåligt för er med. Sen tror jag inte att våra kära karlar riktigt fattar hur stort projekt det egentligen är att gifta sig.. det är mycket som ska klaffa.

Hoppas det löser sig för er! Fick i alla fall en liten tröst i att min m2b lovade att vi ska fara och kolla ut hans kläder så fort han kommit hem.

• MissDoe

Hmmm.. av nån anledning så känner vi inte så många med syskon.. (väldigt konstigt när man tänker på det!) och dom som har syskon bor antingen långt borta eller är gifta med småbarn hemma.. Men vi har en tjej på min m2bs jobb som jag tror skulle kunna ställa upp, och hon har många bra kompisar.

Tidsmaskin skrev 2009-02-03 11:20:45 följande:
    Finns det inga syskon till gäster som ni skulle kunna fråga? Typ studenter som kan få en slant för jobbet?
  • MissDoe

Vi är lite i samma sits.. i stort sett INGEN från min m2bs sida har svarat. Våra föräldrar tar emot anmälningar och när jag frågade min blivande svärmor om hur det gick så fick jag till svar att "ingen har ju tackat nej iaf". Jag kanske är knäpp, men det är inte nån tröst! Jag vet redan nu att det är flera som behöver specialkost och det är ju sånt vi vill veta så fort som möjligt så man kan anpassa maten! *suck*

GlamourKitten skrev 2009-04-14 12:24:18 följande:
    Apropå folk som inte OSA:t....det är nu ca 2 veckor kvar till vårt sista svarsdatum och vi hade igår 21 stycken kvar som inte svarat (inklusive närmsta vänner och syskon) så vi skickade ut mail som förklarade läget, att vi hemskt gärna vill dela vår stora dag med dem och att om det är möjligt så vill vi ha svar INNAN sista svarsdatum.Så igårkväll och idag har det trillat in 5 svar Folk glömmer av att svara helt enkelt, eller så tror de att det räcker med att säga det muntligt (inte i vårt fall)...
  • MissDoe

Fick tillbaka hinderprövningen idag och ja, vi fick "godkännt" (inte för att jag tvivlade, men ändå skönt att det är klart). Skrattade lite när jag såg brevet, det var nämligen adresserat till MIG och inte till min m2b. För ett tag sen var det en tjej här på bt som kommenterade att allt adresserades till killen trots att vi lever så jämnställt annars (vilket jag höll med om), så det var lite av en triumf.

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3