Inlägg från: GlamourKitten |Visa alla inlägg
  • GlamourKitten

Juni 2009 Nr 3

Vi gifter oss den 13 juni :)
    och inbjudningarna skickades ut i tisdags :)
    dock har bara 4 av 40 sällskap svarat så jag "varnar" alla lite för att ha för stora förväntingar på att folk ska höra av sig så fort de får inbjudningarna...jag blev lite besviken...speciellt på mina vänner. Men folk har sina egna liv.

• GlamourKitten

MulleNuh, Jag veeet...det är alldeles förskräckligt!! Haha!

• GlamourKitten

Ang OSA:
    Vi träffade några av våra vänner nu i helgen och de flesta av dem hade inte förstått vad vi menade med "OSA på vår bröllopshemsida" som vi skrev på inbjudan...
    och en visste inte ens vad OSA betydde! Ojoj...

• GlamourKitten
    MulleNuh skrev 2009-02-09 07:42:30 följande:
    Är era vänner yngre??
    Han som inte visste vad OSA var är några år yngre men de andra är i 28-30årsåldern och är väl indoktrinerade i "internetvärlden" med hemsidor osv ;)
  • GlamourKitten

Ja man tycker ju det, det finns ju inga bättre ord för det heller liksom..."svara om nu kommer eller ej senast den.." ser ju INTE fint ut på inbjudan. Nä jag är mycket förvånad :]

Börjar också ångra att vi inte satte OSA-datumet lite tidigare, eftersom det verkar som att de flesta kommer att vänta till dess så kommer det bli svårt att planera med catering osv. Lite dumt av oss.

• GlamourKitten

De "vuxna" kommer nog svara i tid, och resten funderar vi på att höra av oss till på nåt sätt när vi måste börja planera detaljer som mat osv..

• GlamourKitten

när satte ni Osa datumet?
    [/citat]

Vi satte 1 maj, och gifter oss den 13 juni. Skulle satt 1 april känns det nu, hahah

• GlamourKitten

Vi åker till Azorerna, bokade jättefint hotell och ska hyra bil och göra utflykter som delfinsimning etc! Ååh vad jag längtar!

• GlamourKitten

Juni är inte så långt borta, det känns närmre idag när solen skiner

• GlamourKitten

Åh jag sitter o väntar på min klänning, undrar hur lång tid de tar på sig...jag beställde den från lightinthebox i slutet av januari. Tar väl en månad minst

• GlamourKitten

Jag fick min klänning med bud igår, NU känns det verkligt!!
    wooohoo! Jag kan föreställa mig i den med min älskade fint uppklädd bredvid mig, hand i hand. Och alla våra närasta o käraste med oss.

• GlamourKitten

Miss Moneypenny skrev 2009-02-26 14:09:38 följande:

Vad roligt! Blev du nöjd med den?
    Ja jag är nöjd! Färgen var inte exakt så som jag hoppades, färgschemat på hemsidan var pytteliten, men den är jättefin så jag är helt klart nöjd i vilket fall
    Och så slapp jag tullavgift så det hamnade på strax under 1300. Väldigt ok pris.
  • GlamourKitten

Vi ska flytta nu 1 april, så jag vet verkligen inte hur all bröllopsplanering ska gå till...
    Har iaf några saker kvar:
    Ringar
    Vigselförrättare
    Vigselplats
    Kläder till Brudgum
    Alkohol till festen
    Dekorationer till festen
    Presenter till Best woman & Best man
    Skor

Allt annat tar vänner o familj hand om TACK O LOV!

• GlamourKitten

Nu har vi köpt ringar, och fixat vigselförrättare
    Så det börjar ordna upp sig! Men mycket kvar fortfarande...
    Ska skicka in namnblanketterna osv idag.

• GlamourKitten

Wooohoo, vi har fått våra vigselringar på posten nu
    Tänk att man ska bära dem resten av livet, hihi...

• GlamourKitten
    JennyLH skrev 2009-03-24 20:42:17 följande:
    Glamourkitten:skoj med ringarna, Vad har ni skrivit i era om ni nu har gravyr?Vi har namn och datum och det ska stå För Evigt.Funderar på att fixa min frisyr själv och låta nån sminka mig, elelr låta min mammas friör fixa mig...
    Vi skrev våra namn och datumet bara, fick inte plats med mer tyvärr.
  • GlamourKitten

Apropå folk som inte OSA:t....det är nu ca 2 veckor kvar till vårt sista svarsdatum och vi hade igår 21 stycken kvar som inte svarat (inklusive närmsta vänner och syskon) så vi skickade ut mail som förklarade läget, att vi hemskt gärna vill dela vår stora dag med dem och att om det är möjligt så vill vi ha svar INNAN sista svarsdatum.
    Så igårkväll och idag har det trillat in 5 svar

Folk glömmer av att svara helt enkelt, eller så tror de att det räcker med att säga det muntligt (inte i vårt fall)...

• GlamourKitten
    nni skrev 2009-04-14 15:57:53 följande:
    21 st?? Men ni kanske har bjudit många? Änsålänge har vi några från utlandet som inte har osa:t. Annars e det klart. Men vi har fått påminna många. Hrmf. Men vi räknar inte med dom som inte har svarat, om de kommer får vi försöka klämma in dom, det ska gå.
    Vi har bjudit 65...så visst är det många som än inte svarat...har känt att det vart lite jobbigt att många väntar med att svara, men jag är säker på att folk bara glömt. Så får se nu när vi påminnt dem
  • GlamourKitten

Red Scarlet skrev 2009-04-16 08:13:39 följande:

Tyvärr är det väl så att har man satt ett OSA-datum har ju folk på sig till just den dagen att svara. Det är inte riktigt god ettikett att tjata på gästerna att svara tidigare, då skulle man satt ett tidigare OSA-datum. Men kan erkänna att jag också blivit väldigt irriterad över folk som inte svarat i tid/god tid och jag har fiskat efter svar..man vill ju veta! Nu är det ändå några stycken som sagt "nja". Suck.Har suttit och skrivit ut festprogram i flera timmar igår, så nu struntar jag högaktningsfullt ifall någon lämnar återbud i sista sekund. De är med i festprogrammet ändå! ;)Idag ska vi iaf träffa prästen! Vi bokade tid med henne, annars skulle vi fått vänta till veckan innan vigseln med att träffas. Så länge kan jag ju inte vänta! Jag kan ju inte göra klart vigselprogrammen innan jag träffat henne, har ju ingen aning om kantor och vigselordning etc. Så det blir bra. :)
    Nej jag antar att det inte är god etikett att tjata på dem att svara tidigare, men överallt jag läst om god etikett så svarar man på en inbjudan inom en vecka
  • GlamourKitten

Red Scarlet skrev 2009-04-16 14:30:12 följande:

Jo fast då gäller det oftast att inbjudningarna ska ut tidigast 6-8veckor innan själva bröllopet och så är det osa satt runt 2-3veckor senare. Vi skickade ut våra 5månader innan och hade osa 3månader innan, så det var ju ett spann på runt 2månader där. Inte konstigt att folk väntade med att osa då. Och man kan väl bara visa god etikett och tacka ja/nej om man VET hur man ska göra, vi har haft många som behövt kolla med semester och turnéscheman(polare som är musiker) osv, så de har väl inte kunnat svara säkert innan osa-datumet. Men det är sjukt enerverande ändå ;)
    Hihihi, ja visst är det jobbigt jag hade iaf väntat mig någon reaktion på inbjudan samma vecka vi skickade ut dem...men kanske inte ett definitivt Ja/Nej. Nu måste de dock svara vid sista Osa pga mat och dryckesplanering osv...
    men självklart kan man vara liiite flexibel om någon turnerar eller så, det kan jag förstå.
    Nu har vi bara 6 st kvar som ska svara
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3