Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Juni 2009 Nr 3

Det finns en checklista här inne på bt.. Klicka på din sida och så i menyn till vänster finns det något som heter i stil med "planeringskalender".

laris skrev 2009-01-22 21:53:55 följande:
    Skulle vara bra om vi kunde skapa en checklista här som man kunde följa och se om man har missat nåt..
  • älskarlivet

Vi kommer inte boka hotell alls, tycker det är bortkastade pengar. Vi åker ändå på bröllopsresa veckan efter!

• älskarlivet

Vi kommer inte öppna presenterna på festen i alla fall. Kanske vi samlar våra föräldrar dagen efter, eller så gör vi det bara i vår stillhet.

Vi kommer köpa hem lyxig frukost och min m2b kommer göra snyggt och fint hemma, till bröllopsnatten.

Tidsmaskin skrev 2009-01-27 21:25:30 följande:
    Emmas syster och älskarlivet:Ett lyxigt hotellrum är en av de få saker som fästmannen verkligen bryr sig om, där har jag fått ge mig! Bra tips med sen utcheckning. Funderar på att ha presentöppning typ kl 18 dagen efter för bara våra familjer. Våra mammor kan komma före hem till oss och värma pajer och göra sallad typ. Vad tror ni om det?Hur har ni andra tänkt göra med presentöppning?
  • älskarlivet

Jag undrar om det här med namnbytet. Vi ska åka på semester en vecka efter bröllopet och den resan har jag bokat i mitt gamla namn. Vi blir borta 2 veckor och när vi kommer hem är vi hemma 3 veckor innan vi åker iväg på en ny utlandssemester. Den har jag bokat i mitt nya namn. Visst hinner jag få nytt namn och fixa med passet innan andra resan?

• älskarlivet

Vi ska åka till Samos i Grekland.. Sen kommer det bli en liten bonusresa till Italien, tre veckor efter vi kommit hem från Grekland.

Tidsmaskin skrev 2009-02-10 23:07:21 följande:
    Blir lite nyfiken! Vart ska ni som bokat resa åka? Vi har inte bokat ännu, men tänker oss till Italien...Idag har vi bokat hotell för bröllopsnatten i alla fall, alltid något! Har inte fått korrekturet för de beställda inbjudningarna ännu. Hoppas, hoppas att de kommer imorgon!
  • älskarlivet

Jag beställde min klänning i januari och får den i april, och då ska det göras justeringar..

nni skrev 2009-02-16 10:19:44 följande:
    Åh vad kul! Säg sedan hur det gick, lägg upp bild med mera. Jag måste beställa klänning snart, hur lång brukar leveranstid vara på?
  • älskarlivet

oj, vad har hänt då?

MulleNuh skrev 2009-02-16 21:14:44 följande:
    Min klänning blev MISSLYCKAD!!!! *morr*
  • älskarlivet

Var beställde du den ifrån?

MulleNuh skrev 2009-02-16 21:16:49 följande:
    Äh den var sydd helt mysko uppe över bröna!! Passar inte alls..Annars var den uuunderbart fin!Men nu sitter tjejen jag beställt den av och ritar på en ny..
  • älskarlivet

Jag själv har gått ner ca 7 kg sen augusti, men samtidigt slår det inte midjemåttet, där jag gått ner 16-17 cm.. Fastna inte vid vikten utan mät er istället, det är mycket mer tillförlitligt.

• älskarlivet

Ja, vanlig mat är verkligen bäst, handlar om att äta mindre portioner och äta regelbundet.

Själv var jag tvungen att äta enbart flytande föda under 2 veckor, i höstas och det var det värsta jag varit med om.. Jag fick inte lov att äta något annat än flytande, så då åt jag näringsdryckerna som finns på apoteket och de är helt ok, men efter två veckor är man jäkligt trött på det också..

• älskarlivet

Vi skickade våra inbjudningar igår, hoppas på att de kommer fram redan idag!

• älskarlivet

Vi har vårt osa satt till 1/5, så egentligen skickade vi ut dem lite för tidigt, men vi kunde inte vänta längre..

• älskarlivet

Vi har provsmakat vår huvudrätt.

Vi kommer ha den här menyn (tror vi i alla fall):
    Förrätt:
    Fylld laxrullad med kaviarsås

Huvudrätt:
    Helstekt fläskfilé med rosepepparsås och råstekta potatis

Efterrätt:
    Chokladmousse

Sen kommer vi även ha tårta.

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 09:02:32 följande:

Åh, detta med maten på bröllopet..hur sjutton ska man kunna välja? Tycker allt låter gott! Man kanske borde provsmaka maten, samtidigt som jag tycker att det är lite tråkigt att redan har ätit den en gång. Vill gärna bli glatt överraskad påå bröllopet istället. Hur har ni andra gjort? OCh vad har ni valt för mat?
  • älskarlivet

Vi har väl funderat lite, men har inte tänkt ha något "komplicerat" upplägg.. Inte så mycket att planera, utan det får vi ta med stället där vi ska ha festen, men det får vänta lite.

C090606 skrev 2009-02-20 09:44:06 följande:
    Hej på er!Hänger också på här i tråden, har riktigt kommit igång nu med planering, skickade inbjudningskorten igår, vilken känsla!Skall lägga upp bilder i mitt galleri inom kort.Och idag skall blivande maken hämta smakprov på den italienska buffen, så då får vi korka upp vinet!Hur långt har ni andra kommit? Har ni börjat fundera på själva upplägget för festen osv?
  • älskarlivet

Vi har inte beställt tårta än, men blir troligen bakelser.

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 10:39:03 följande:

Nja, har ganska mycket kvar faktiskt. Har inte ens tänkt ut hur själva vigselakten ska gå till. Det viktigaste just nu är att boka catering och få klart inbjudningskorten. Mmm, vad gott med italiensk buffe. Jag älskar italiensk mat!!Vad ska ni ha för tårta? Vi tänkte låta mammorna baka tårta. Letar efter recept på bra moussetårtor? Nån som har något tips?
  • älskarlivet

Idag har jag varit och köpt bakelser, två olika sorter som jag och min blivande ska dela på ikväll. Ev. beställer vi från det stället, 20 kr/bakelse, bra pris! De hade flera bakelser, så om vi inte gillar dessa två ikväll, så finns det fler att testa!

Sen har jag även varit och hämtat min vigselring idag, ska tillbaka i slutet av maj och få både min och min blivandes ring graverade och putsade!

• älskarlivet

Jag tycker att bröllop är något man gör tillsammans, så för oss finns inte ens tanken att jag skulle gå in själv eller med min pappa.. Detta är vårt beslut, jag ska inte stå mer i centrum än vad min blivande gör..

• älskarlivet

Jag kommer bara ha rosor och lite grönt i min bukett, kommer vara vita och röda rosor.

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3