Inlägg från: 090619 |Visa alla inlägg
  • 090619

Juni 2009 Nr 3

Här är en till Junibrud :)

• 090619

Hej alla junibrudar!
    Har också en del kvar... men kyrka, festlokal och frisör är klara. Vi planerar oxå att ha buffé och då med midsommarinriktining då det hela går av stapeln på midsommarafton :) Kanske bir det någon smarrig jordgubbstårta också..

• 090619

Har inte bestämt hur vi ska lägga upp det och har tänkt precis som du! Det blir ju toastmasterns uppgift att styra upp det men självklart måste vi ju ha någon plan :) Är också rädd för att alla tar en gång och sedan är klara... och sen bara sitter där..
    Hmm måste tänka vidare.. kom gärna med förslag...
    Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 14:10:40 följande:

Ni som har buffe, hur tänker ni runt det här med tal och sånt? Har funderat på det här med buffe men känner att det liksom bara blir att man hämtar lite mat och äter upp den och sen är man ju klar och ska alla sitta där tre timmar och lyssna på tal och sånt, eller? Eller räknar ni med att alla tar om många gånger så att middagen tar lång tid ändå?`
  • 090619

Åhh vad roligt och jag som inte ens har börjat titta efter ring...

älskarlivet skrev 2009-02-20 14:14:47 följande:
    Idag har jag varit och köpt bakelser, två olika sorter som jag och min blivande ska dela på ikväll. Ev. beställer vi från det stället, 20 kr/bakelse, bra pris! De hade flera bakelser, så om vi inte gillar dessa två ikväll, så finns det fler att testa!Sen har jag även varit och hämtat min vigselring idag, ska tillbaka i slutet av maj och få både min och min blivandes ring graverade och putsade!
  • 090619

Efterrättsbuffe är ju lysande! Och även ha något framställt från börja, tack för det! :)

Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 15:42:25 följande:

Tårtan och sånt blir ju ett moment till faktiskt eller kanske efterrättsbuffé? Sen kanske man kan ha nån liten canape eller nåt först som serveras eller som redan står på bordet när alla sätter sig?
  • 090619

Vilket bra tips!!

Flisa80 skrev 2009-02-21 12:39:40 följande:
    Hej brudar.Vill bara tipsa om att Hallbergs guld har en 25% rabattkupong på valfri diamantring i Amelia brud och bröllop!! Jag hade tänkt att köpa i min favoritjuvelerar-butik, men med 25% på Hallbergs så kan jag inte. 2500kr i rabatt är lite för mycket att spela med för vår del... Bara ett tips...
  • 090619

Åhh vad spännande! Vi hoppas få iväg våra snart också...

Tidsmaskin skrev 2009-02-23 21:10:17 följande:
    Ooooooooooooo, nu har även vi postat våra inbjudningar! *pirr*Undrar om vi får några reaktioner redan imorgon kväll....
  • 090619

Gulp... var tvungen att räkna jag med.. 113 dagar..

MulleNuh skrev 2009-02-26 09:19:14 följande:
    Hjälp!!! Ja gud va tiden går.. Vi har 107 dagar räknade jag nyss ut! Det känns som det var för 3 veckor sen man bestämde sig för att vi skulle gifta oss.. Men det har ju gått nästan 7 månader.
  • 090619

Var igår med som smakråd, brudklänning, åt en granne som också ska gifta sig..Hade bara tänkt att titta lite men slutade med att jag ändå provade en klänning och den var precis som jag velat.. ska jag nu köpa den eller titta runt lite mer?? Känns lite konstigt..trodde jag skulle rusa runt som en yr höna och leta..känns som det gick lite för lätt :)
    Kan tilllägga att det gick lika lätt när jag skulle titta på ring.. först bästa kändes rätt... är lite orolig där också.. Är tyvärr lite impulsiv ibland och rädd att ångra mig ...

• 090619

Är det någon av er junibrudar som tänker gå in själv i kyrkan?
    Hade tänkt att gå med min m2b men så var det någon som kom med detta och nu funderar jag..

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3