Juni 2009 Nr 3
Det finns en checklista här inne på bt.. Klicka på din sida och så i menyn till vänster finns det något som heter i stil med "planeringskalender".
Det finns en checklista här inne på bt.. Klicka på din sida och så i menyn till vänster finns det något som heter i stil med "planeringskalender".
Vi kommer inte boka hotell alls, tycker det är bortkastade pengar. Vi åker ändå på bröllopsresa veckan efter!
Vi kommer inte öppna presenterna på festen i alla fall. Kanske vi samlar våra föräldrar dagen efter, eller så gör vi det bara i vår stillhet.
Vi kommer köpa hem lyxig frukost och min m2b kommer göra snyggt och fint hemma, till bröllopsnatten.
Jag undrar om det här med namnbytet. Vi ska åka på semester en vecka efter bröllopet och den resan har jag bokat i mitt gamla namn. Vi blir borta 2 veckor och när vi kommer hem är vi hemma 3 veckor innan vi åker iväg på en ny utlandssemester. Den har jag bokat i mitt nya namn. Visst hinner jag få nytt namn och fixa med passet innan andra resan?
Vi ska åka till Samos i Grekland.. Sen kommer det bli en liten bonusresa till Italien, tre veckor efter vi kommit hem från Grekland.
Jag beställde min klänning i januari och får den i april, och då ska det göras justeringar..
oj, vad har hänt då?
Var beställde du den ifrån?
Jag själv har gått ner ca 7 kg sen augusti, men samtidigt slår det inte midjemåttet, där jag gått ner 16-17 cm.. Fastna inte vid vikten utan mät er istället, det är mycket mer tillförlitligt.
Ja, vanlig mat är verkligen bäst, handlar om att äta mindre portioner och äta regelbundet.
Själv var jag tvungen att äta enbart flytande föda under 2 veckor, i höstas och det var det värsta jag varit med om.. Jag fick inte lov att äta något annat än flytande, så då åt jag näringsdryckerna som finns på apoteket och de är helt ok, men efter två veckor är man jäkligt trött på det också..
Vi skickade våra inbjudningar igår, hoppas på att de kommer fram redan idag!
Vi har vårt osa satt till 1/5, så egentligen skickade vi ut dem lite för tidigt, men vi kunde inte vänta längre..
Vi har provsmakat vår huvudrätt.
Vi kommer ha den här menyn (tror vi i alla fall):
Förrätt:
Fylld laxrullad med kaviarsås
Huvudrätt:
Helstekt fläskfilé med rosepepparsås och råstekta potatis
Efterrätt:
Chokladmousse
Sen kommer vi även ha tårta.
Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 09:02:32 följande:
Vi har väl funderat lite, men har inte tänkt ha något "komplicerat" upplägg.. Inte så mycket att planera, utan det får vi ta med stället där vi ska ha festen, men det får vänta lite.
Vi har inte beställt tårta än, men blir troligen bakelser.
Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 10:39:03 följande:
Idag har jag varit och köpt bakelser, två olika sorter som jag och min blivande ska dela på ikväll. Ev. beställer vi från det stället, 20 kr/bakelse, bra pris! De hade flera bakelser, så om vi inte gillar dessa två ikväll, så finns det fler att testa!
Sen har jag även varit och hämtat min vigselring idag, ska tillbaka i slutet av maj och få både min och min blivandes ring graverade och putsade!
Jag tycker att bröllop är något man gör tillsammans, så för oss finns inte ens tanken att jag skulle gå in själv eller med min pappa.. Detta är vårt beslut, jag ska inte stå mer i centrum än vad min blivande gör..
Jag kommer bara ha rosor och lite grönt i min bukett, kommer vara vita och röda rosor.