Miss Moneypenny skrev 2009-02-26 08:34:21 följande:
Tack vad snällt! Är intresserad av alla typer typ chokladmousse eller kanske nåt fräschare som hallonmousse eller passionsfruktmousse.Våra mammor har erbjudit sig att göra tårta, men pratade med min mamma igår och hon var lite inne på att köpa tårtor istället som present till oss för att slippa stå och slabba på morgonen och stressa. Vi har redan en tårtställning och dekorationer. Tror ni man helt enkelt kan köpa tre stycken tårtor hos konditorn utan att de tar helt hutlösa priser som de tar för bröllopstårtor?Eller massa små bakelser att ställa på tårtställningen kanske? Vad brukar det kosta?
Miss Moneypenny - jag tror definitivt att man kan köpa "vanliga" tårtor hos konditorn - kan säkert be de att att inte garnera de om du vill ha något särskilt som du (era mammor) vill fixa alt kan man säkert be de garnera lite efter era önskemål! De brukar vara väldigt serviceminded - det är iaf min erfarenhet.
Även bakelser är fint - var på ett bröllop förra året där alla fick varsin bakelse och brudparet delade på en "liten tårta" (typ tvåbitars). De stod tätt uppställda på ett sånt där flervånings kakfat - jättefint.
Återkom om du är intresserad av ngt recept så kan jag skicka det till dig.