Inlägg från: Villesmamma |Visa alla inlägg
  • Villesmamma

Juni 2009 Nr 3

Absolut. Håller med dig Laris.

Nu på kvällen satt jag och M2b och pratade lite i och med att många saker har blivit fixade de senaste dagarna som tex: Dj, Solist, Bröllopsnatten och förhoppningsvis sminkös imorgon (håller tummarna). Vi pratade om transport, ekonomin, ringen ska hämtas om 10 dar. Nu känns det som att nu börjar det verkligen att närmas. (gifter oss 20 juni)Vi börjar prata detaljer och tider. Allt är så spännade just nu!!!!!!! Hur känner ni? Ibland måste man stanna upp och fatta att detta är verkligt och inte bara en dröm!

• Villesmamma

Ett litet tips är att man tänker dagen minut för minut och skriver upp allt man kommer på tex:

Vaknar Frukost ( vad vill man ha och vem shoppar detta) Lägg det på en tärna.
    Håret ( Boka Frisör) Kolla bilder
    Sminkös ( Boka detta)
    Transport till din man eller hur ni nu lägger upp detta. Foto innan, vara tillsammans hela dagen. Transport till hår, smink eller kommer de till er osv.

Man kommer på massa saker men ändå får lite ordning på det. Tycker jag:) Sen är det svårt att veta lite tider men ju mer man bokar och kollar så faller allt på plats. Hoppas jag;)

• Villesmamma

Jag hämtade ringen i lördag. Så nöjd!!!! Bild i galleriet ( den från katalogen). Imorgon ska jag, m2b och bestman iväg och titta på kläder till dom.Tidigt kanske men i och med att bestman bor 30 mil från oss passar vi på nu.Jag ska köpa en underkjol till klänningen. Vad gör ni?

• Villesmamma

Tack så mycket alla!
    Jag drömmer nästan varje natt. Och något går fel varje gånge eller så planerar jag hela natten så jag är helt tom i huvudet när jag vaknar. Hur ska det gå om några månader:)
    Om 1 timme bär det i väg till Bröllops butiken för att kolla på herr kläder.

• Villesmamma

Ang Post som kanske kommer fel.
    Jag skickade lådor till gästerna och skrev ej avsändare på dom. Posten hade öppnat 2 st och hittat Vår Anmälarens namn och skickat dessa till henne. Helt otroligt vilket jobb dom lägger ner. Så nu har jag hittat Rätt Adress och skickat dom igen!

Imorgon ska jag, M2b, Tostmaster och Madame provsmaka maten.Spännande!

Idag har pratat med kyrkan angående deras dekoration att använda i kyrkan. Bokat M2b och Bestman kläder, pratat med sömmerskan och ska dit med klänningen imorgon. Nu händer det grejer:)

• Villesmamma

Vi lämnar in Hindersprövningen imorgon. Maten var super god jag är så nöjd. Nu är det bara 102 dar kvar!!!

• Villesmamma

Vi har bjudit 88 st och har fått in 42st som tackat ja. Visst vänner säger att de kommer men vi vill att de ska ringa till svärmor och anmäla sig. Dom har på sig till 1maj. Varför är folk så sega? Eller är vi bara ivriga:)

• Villesmamma

Vi ska ha vigselprogram. Ordningen och alla psalm texter men även namn på präst,kantor, tärnor, bestman och sångare.

Vår sida är: sandraodaniel.weddingannouncer.com

Just nu köper jag in småsaker iväntan på att börja pilla med festprorammet. Jag har fortfarande inte fått tag på sminkös vilket oroar mig men annars är det just nu inte mycket att göra. Lite tråkigt faktiskt! Någon som kan tipsa om något? :)

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3