Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Juni 2009 Nr 3

Ååh tiden går så fooort! Räknade ut att det bara är dryga 11veckor kvar för oss också nu.. det är inte mycket alls! Prövade min brudklänning hos skrädderskan idag också, har ju prövat den flera ggr förut men nu börjar den sitta som den ska och jag började nästan gråta.. fick min vigselring för några dagar sedan också och kan inte låta bli att pröva den titt som tätt.. är så glad! Jag längtar så in i skogen på att, för att citera Viccan; bara säga Ja ja JA! :D

• Red Scarlet

Jag vet inte heller hur man ska göra med de som inte OSAT..vi har bara någon vecka kvar och det är iallfall en 5-8personer som inte osat än. Ska vi höra av oss till dem ifall de inte osat i utsatt tid? Några har sagt "vad kul" andra "ja vi får se om jag är ledig" innan, vet inte ifall de ser det som ett ja/nej-svar. Det tycker iaf inte jag att det är.

åååh kan de inte bara säga ja eller nej! Jag vill ju veta och även få färdigt mina festprogram och bordsplacering hahah.. orkar de inte osa i tid orkar jag inte tycka att deras närvaro på bröllopet är det viktigaste i mitt liv..tyvärr ;(

• Red Scarlet

Jag använder mig av BT:s gästlista, fungerar ju bra att bocka av så fort någon tackat ja/nej. Den räknar ut själv hur många som finns på varje sida, skönt så man slipper räkna fel. En till tackade ja igår! Nu är det bara 7 kvar..ååh...;D

• Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:38:39 följande:

Apropå OSA..en kompis tackade nej till bröllopet igår för att de inte har någon barnvakt och att de ändå kände att bebisen är för liten för att lämna bort (9 månader). Så tråkigt! Känns som att jag borde säga att det är ok att de tar med barnet men vi har ju skrivit att det är barnfritt och då känns det orättvist mot de andra. Hur hade ni gjort? Red Scarlet skrev 2009-04-01 06:49:40 följande:
    Vi hade självfallet låtit ammande barn (spädbarn) varit med på vigseln, ÄVEN om vi nu inte bjudit in några barn. Det förklarade vi också för den familj som hade barn i lite olika åldrar, ifall de inte skulle kunna lämna den minsta gick det bra om hon följde med. Nu har de dock lyckats ordna barnvakt till alla så det löste sig ändå. Men du får väl förklara att det är lite skillnad på spädbarn och BARN, sedan får du försöka att inte ta åt dig om du får fler pikar. För du kan räkna med att få lite sura blickar/kommentarer ändå, det får man alltid när det handlar om barn på fester. Oavsett om man bjuder dem eller inte TYCKER folk saker, man får låta dem göra det utan att fokusera på det eller ta åt sig av det.
  • Red Scarlet
    nni skrev 2009-04-01 19:53:02 följande:
    Någon som bokat fotograf som gör Secret box bilder??
    Japp vi har bokat samma fotograf som ska göra våra bröllopsfoton, www.lindisima.se, hon tar otroligt fina 'Underbara brud'-bilder som hon kallar det. Får hoppas att det går bra! *nervös* :)
  • Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-04-02 08:29:26 följande:

Vad kostar det att göra secret box-bilder ungefär? Hur "naket" är det, underkläder typ?Red Scarlet skrev 2009-04-02 07:08:11 följande:
    Det kostar nog väldigt olika beroende på vem det är som gör det, min fotograf kanske är bland de dyrare. Du får göra precis så naket som du vill! Tanken med bilderna är väl annars att de ska vara lite sensuella och vackra, visa och framhäva lite utan att exponera för mycket. Jag kommer att ha spetshotpants och en korsett, så naken tänker jag inte vara ;)

Min fotograf tar 2500:- för en fotografering, kommer inte ihåg exakt hur många bilder men kanske en 10-15st i en fin svart låda. Det kostar 500:- extra om hon behöver hyra ett hotellrum att plåta i. Men vi kommer nog att vara utomhus så blir grundpriset för mig. Det är rätt mycket pengar men jag känner mig i säkra händer hos henne, hon har fotat mycket liknande förut och är inte främmande för grejen, hon är grymt duktig på retuschering och kan trolla bort små skavanker som stör och så är det skönt att det är en kvinnlig fotograf också. Tror min m2b uppskattar bilderna lite mer när det bara är han (och en kvinnlig fotograf då som tydligen inte räknas) som sett dem. ;)
  • Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 08:26:40 följande:

Vi ska inte heller ha någon morgongåva men tycker det här med secret box verkar lite kul ändå. Tror inte min sambon ens vet vad det är. Fast om jag känner mig själv så skulle det inte funka, jag skulle vara alldeles för självkritisk och inte tycka att jag ser bra ut och sånt.
    Men det är ju inte du som ska bedöma det utan din blivande ;) Jag är också otroligt självkritisk men försöker tänka på att han faktiskt tycker att jag är jättevacker på i princip alla kort (medan jag kanske kan godkänna ett kort av femtio på mig) och jag vet att han kommer att bli överlycklig över de bilderna. Eftersom korten ska vara sensuella kommer det inte alla bilder vara helkroppsbilder, vissa kanske bara är inzoomade på något, typ ryggen eller sidan.. har svårt att till och med JAG ska kunna misslyckas med att få min korsettsnörning fotad ;)
  • Red Scarlet

uuh.. "jag har svårt att TRO att till och med JAG..."

skulle det stå.. vindögd så här tidigt på morgonen. o_O

• Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 08:36:29 följande:

Ja, du har såklart rätt Sen är ju fotografen proffs och ska väl kunna ta fram ens bästa sidor. Retuschering finns ju också :)Berätta gärna hur det gick sen!Red Scarlet skrev 2009-04-06 08:32:31 följande:
    Ja precis, retuschering är min räddning haha! :D Jag ska göra det, fotas i maj! :)
  • Red Scarlet
    nni skrev 2009-04-06 16:12:28 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 15:54:36 följande:
    Det e en bra fråga. Har inte kommit så långt än. Men det lättaste är väl att fråga direkt till kusinen eller vem det nu är. Eller om man har bättre kontakt med någon som känner "kusinen och flickvännen", fråga den ist...
    Jag har faktiskt jobbat ganska hårt på att hitta information om folks partners osv så att man kan skriva NÅGOT iallafall. Vissa har jag försökt att googla på, kolla facebook/communityinfo, andra har jag faktiskt pratat med deras partner eller någon som känner dem och bett dem beskriva dem lite kort (typ yrke/plugg/intressen/musiksmak etc). Någon tog uppgiften på fullaste allvar och gav mig riktigt saftig info som personen i fråga kan få berätta om vid middagen.

Men så har vi mellan 2-3rader om varje person i vårt festhäfte, det tar upp 4sidor hehe. De som är 'tråkiga' beskrivningar ser ut typ så här:

"Sandra är flickvän till XX och en kostexpert in the making! Motionslysten och älskar både ridning och löpträning."

En av de mer kluriga ser ut så här:
    "XX är den muränabitne flygaren som har bott i alla zoner men numera trivs bäst nära landningsbanorna. Bör hålla sig ifrån startkablar, kast med litet kreditkort och att förvirra bort sig i nybyggda områden."

:)
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3