nni skrev 2009-04-06 16:12:28 följande:
Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 15:54:36 följande:
Det e en bra fråga. Har inte kommit så långt än. Men det lättaste är väl att fråga direkt till kusinen eller vem det nu är. Eller om man har bättre kontakt med någon som känner "kusinen och flickvännen", fråga den ist...
Jag har faktiskt jobbat ganska hårt på att hitta information om folks partners osv så att man kan skriva NÅGOT iallafall. Vissa har jag försökt att googla på, kolla facebook/communityinfo, andra har jag faktiskt pratat med deras partner eller någon som känner dem och bett dem beskriva dem lite kort (typ yrke/plugg/intressen/musiksmak etc). Någon tog uppgiften på fullaste allvar och gav mig riktigt saftig info som personen i fråga kan få berätta om vid middagen.
Men så har vi mellan 2-3rader om varje person i vårt festhäfte, det tar upp 4sidor hehe. De som är 'tråkiga' beskrivningar ser ut typ så här:
"Sandra är flickvän till XX och en kostexpert in the making! Motionslysten och älskar både ridning och löpträning."
En av de mer kluriga ser ut så här:
"XX är den muränabitne flygaren som har bott i alla zoner men numera trivs bäst nära landningsbanorna. Bör hålla sig ifrån startkablar, kast med litet kreditkort och att förvirra bort sig i nybyggda områden."
:)