Inlägg från: Miss Moneypenny |Visa alla inlägg
  • Miss Moneypenny

Juni 2009 Nr 3

Vad duktiga ni är tjejer! Är så imponerad av folk som klarar det här med nutrilett, det har aldrig gått för mig. Vill har RIKTIG mat till alla mål..

Själv har jag bara lyckats med 2 kg och nu verkar det vara tvärstopp hur nyttigt jag än äter och tränar och sånt. Men min sambo säger att det är bättre att bara låta det vara och vara mig själv för att min klänning behöver fyllas ut med kurvor... Men det är väl sånt som killar säger för att vara snälla :)

• Miss Moneypenny

Wow, grattis! Vad duktigt att gå ner 25 kg också! Och 7 cm är ju mycket. Som någon skrev här ovan så är ju nästan cm viktigare än kg.

Vad blev det för klänning då? Blev det mera vidd i kjolen?

MulleNuh skrev 2009-02-18 09:14:28 följande:
    Ja detta med vikten!! Jag fick ju barn för 10 månader sen. Har väl nu gått ner ca 25 kilo. Trodde jag var rät tnöjd när jag beställde min klänning i slutet av december och trodde jasg hade samma mått. Men igår när jag måttade igen så hade magen minskat med 7 cm!! På den korta tiden.
  • Miss Moneypenny

Oj, vad bra! Jag hoppas att jag kommer vara lika duktig om jag får barn.

Förresten, gillar verkligen era inbjudningskort. Har ni gjort dem själva? I såna fall, har ni lämnat till tryckeri eller skrivit ut själva? Vi har gjort klart inbjudningskorten men vill bara lämna in på tryckeri. Vet inte riktigt vart vi ska vända oss. Nåt tips?

• Miss Moneypenny

Hur fick du det röda att blir så blankt? Köpte du färdigt sånt papper och klistrade på det vita?

• Miss Moneypenny

Aha, det är ett sidenband. Vad fint!

• Miss Moneypenny

Vad roligt! Ska också skicka ut dem snart. Vad har ni för OSA datum? Man vill ju gärna ha det tidigt så att man kan planera. Vad anses som FÖR tidigt?

• Miss Moneypenny

Lycka till! Promenader är bra! Jag har börjat med stegräknare igen nu. Det är en liten extra motivationshöjare!

nni skrev 2009-02-19 19:55:31 följande:
    På tal om vikt innan...Nu blir det lågkalori för mig. Det funkar o jag blir motiverad så vill på det igen! Ska gå ner de första kilona med nutrilettbars iaf, med vanlig frukost o mellanmål emellan. Promenera mycket också.Ska prova klänning om snart 2 veckor så...
  • Miss Moneypenny

Åh, detta med maten på bröllopet..hur sjutton ska man kunna välja? Tycker allt låter gott! Man kanske borde provsmaka maten, samtidigt som jag tycker att det är lite tråkigt att redan har ätit den en gång. Vill gärna bli glatt överraskad påå bröllopet istället. Hur har ni andra gjort? OCh vad har ni valt för mat?

• Miss Moneypenny

Nja, har ganska mycket kvar faktiskt. Har inte ens tänkt ut hur själva vigselakten ska gå till. Det viktigaste just nu är att boka catering och få klart inbjudningskorten.

Mmm, vad gott med italiensk buffe. Jag älskar italiensk mat!!

Vad ska ni ha för tårta? Vi tänkte låta mammorna baka tårta. Letar efter recept på bra moussetårtor? Nån som har något tips?

• Miss Moneypenny

Ni som har buffe, hur tänker ni runt det här med tal och sånt? Har funderat på det här med buffe men känner att det liksom bara blir att man hämtar lite mat och äter upp den och sen är man ju klar och ska alla sitta där tre timmar och lyssna på tal och sånt, eller? Eller räknar ni med att alla tar om många gånger så att middagen tar lång tid ändå?`

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3