Inlägg från: xmarsan |Visa alla inlägg
  • xmarsan

Juni 2009 Nr 3

Twixiee skrev 2009-03-20 08:00:47 följande:
    God morgon alla juni-brudar Jag har lite problem med vad jag vill ha för blommor i min bukett på stora dagen. Vad ska ni ha i er bukett? Ge mig inspiration!
    Jag tänker mig rosor, kallor och luktärt - i vita och lila toner
  • xmarsan
    Flisa80 skrev 2009-03-20 13:51:37 följande:
    Jag ska ha pioner, ranunkel och rosor...och kanske vaxblomma... I olika rosa nyanser och vitt.
    Hmm - funderade också på ranunkel men vår florist sa att det finns risk att de inte "finns" längre i mitten av juni - eller åtminstone blir mycket dyrare då. Jag bytte till rosor för att vara på den säkra sidan - då vi även vill ha blommor som dekoration i festlokalen - och då känns det som om det kan bli väldigt dyrt med blommor som måste specialbeställas. Men till buketten gör det ju inte så stor skillnad.

Men det finns säkert andra som är bättre på att svar på om så verkligen är fallet - istället för mina lekmanna spekulationer...

Hoppas verkligen att det finns nu när du vill ha det!
  • xmarsan
    Flisa80 skrev 2009-03-20 15:47:45 följande:
    Jag har pratat med två olika florister om mina bukett-drömmar. Blev superbesviken hos den första när hon sa att det kunde bli svårt och att de blev dyra och att risken finns att de är små och fula. Jag har verkligen snöat in på ranunkel. Den andra floristen jag talade med, en av de mest rekommenderade i stan, sa att de går att få tag i. Visst, de blir dyrare men att de inte nödvändigtvis är "fula" då. Och är de det så får vi beställa nya, sa hon. Men jag tänker att jag ska ha ranunkel om det går, går det inte så får det bli lite fler pioner i buketten som definitivt finns då och är vackra. Tack för omtanken.
    Vad skönt att höra att floristen kan ordna det! Det låter som om du får en superfin bukett!
  • xmarsan
    Tidsmaskin skrev 2009-03-23 11:45:04 följande:
    Min m2b vill veta vad jag önskar mig i morgongåva. Smycken är ju aldrig fel tycker jag...Vad önskar ni er i morgongåva?
    Jag har fått ett egendesignat halsband av min m2b i present för ett par år sedan. Han har nu designat ett par örhängen som matchar detta... som jag ev ska ha som smycken på bröllopet.

Vi funderade också på att inte ha morgongåva - men kom på att det ändå är trevligt att ge varandra något som betyder något - som ett minne - särskilt då min m2b inte kommer att ha mer än en ring.
  • xmarsan

Åhh - har en ångestpost! Frisör och smink.
    Min frisör som jag gått till de senaste åren har slutat jobba som frisör på salong och jobbar numera uteslutande som stylist vid modevisningar och modefotograferingar o.dyl.
    Han har sagt att han ska fixa mitt hår till bröllopet - men han har inte svarat när jag ringer den senaste tiden och svarar inte heller på sms och mail. Vet att han är i Rom för tillfället och jobbar men man vill ju ändå känna sig säker på att det inte blir några problem på bröllopsdagen. Funderar på om jag ska hitta någon annan så här i "sista stund"? Vad tror ni??

• xmarsan
    nni skrev 2009-03-23 14:18:40 följande:
    xmarsan; Jag skulle mailat och förklarat att han måste ta sig tid o svara dig på dina frågor, även han har fullt upp. Så du e säker på att han har tid för dina frisörbehov. Vara så rak som möjligt alltså. Om han inte svarar skulle jag se mig om efter en annan.Hade ungefär samma problem med en fotograf vi prel. bokade. Han föreslog en helgdag att träffas på, vi tackade jag till ett par ggr vi kunde. Men han avbokade alla ggr igen. Jag förklarade att jag inte kan så många helgdagar o hellre ville ha vardagar. Om han kunde föreslå en. Han svarade inte på det. Min sambo ringde hnm o pratade in på telefonsvarare o han svarade inte då iheller. Så vi bokade en annan fotograf. Ca 2 månader efter så svarar första fotografen o frågar om en söndag att träffas på! Så sa som det var att vi hade hunnit boka en annan. Han verkade inte bry sig så mycket med var trevlig iaf. Glad att vi såg oss om efter en ny fotograf. Denna känns toppen! Ska kännas pålitligt. Annars se dig om en ny frisör redan nu, om det känns allt för osäkert.
    [/citat]
    MulleNuh skrev 2009-03-23 14:06:01 följande:
    [citat]
    jag hade nog bokat in någon för säkerhetsskull! Låter som han är väldigt busy!
    Tack för era svar!

Igår bad jag min tärna stämma av med sin frisör (som gjorde hennes hår på hennes bröllop) om han kan tänka sig att ställa upp. Får se vad han svarar. Annars ska jag nog börja titta runt lite bland andra.
    Känner att det är bättre att ha någon som jag litar på kommer ställa upp och som jag inte oroar mig för ska ställa in eller bara inte dyka upp.
  • xmarsan

Nu har jag hittat ny frisör - så skönt! Han gjorde min bästa vän/tärnas hår på hennes bröllop och det var så himla fint! Så jag känner mig mycket lugnare nu!

• xmarsan

Hämtade även vigselringen igår... den är bara SÅ fin. Vill ha den på mig nu! Ja, alltså jag vill att det ska vara dax för bröllopet nu så att jag kan få ha den på mig! Har inte provat mer än att den passade i butiken och sedan har den fått ligga nedpackad i sin lilla låda!

• xmarsan

Miss Moneypenny skrev 2009-03-27 10:58:31 följande:

Vad roligt! Men lite "jobbigt" att ha ringen där i en låda och inte få ha på sig den :) Jag väntar också på att vigselringen ska bli klar. Dessutom har guldsmeden min förlovningsring också för att man ska matcha den med vigselringen..så jag har ingen ring alls just nu :( [/citat]

Åhh - förstår att det är jobbigt. Men tänk positivt det är ju endast för en kort period och för att det ska bli bra för resten av livet!

[citat]
    Just nu har jag lite ångest för att budgeten spricker. Vi har ju pengarna så det är egentligen inga problem utan mer en moralisk fråga som "är det galet att lägga så här mycket pengar?" Omgivningen verkar tycka det.. Hur resonerar ni andra för slippa ha ångest över hur mycket pengar som bränns? Typ att det är en investering i förhållandet och sånt eller?
    När det gäller budgeten - så har vi beslutat oss på förhand vad vi tyckte var rimliga summor. Om något går utanför detta så tar vi en diskussion och bestämmer oss för om det är viktigt eller ej.
    Vi har i störst utsträckning lagt pengar på sådant som är beständigt. Dvs ring, frack, fotograf osv. Sedan kostar ju självfallet mat och dryck väldigt mycket och står för en majoritet av budgeten - men där tycker vi ändå att vi hamnat på ett rimligt kuvertpris.
  • xmarsan

Blev lite konstigt med citaten - men andemeningen går väl iaf fram : - )

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3