Inlägg från: Miss Moneypenny |Visa alla inlägg
  • Miss Moneypenny

Juni 2009 Nr 3

Men kommer inte de andra gästerna bli sura då om de själva fixat barnvakt och så?

MulleNuh skrev 2009-04-01 09:16:40 följande:
    Jag hade absolut låtit dom komma. För 9 månader är ganska litet ändå.. Plus att 9-månaders OFTAST är ganska snälla och nöjda!! Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:38:39 följande:
  • Miss Moneypenny

Den butiken är bra, jag har också varit där! Hoppas du hittar nåt och att det inte är så lång leveranstid.

Jag har väntat på min sen början av januari. Är lite nervös eftersom jag vill ha tid på mig att köpa en ny om jag inte är nöjd med den.

MulleNuh skrev 2009-04-01 09:15:47 följande:
    Jo jättetrist!!! Hur länge har du väntat på din??Nej min är det ingen vits att göra om eftersom jag redan skickat tillbaka förut pga felsyning.. Så detta var ju klänning nr 2 som var fel! Skickar tillbaka helt och hållet.Jag ska med min mamma åka och kolla på klänning i en ganska stor butik i Hallonbergen! Får se om man hittar nåt.. Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:36:40 följande:
  • Miss Moneypenny

Nej, de klänningar jag kollade på hade alla flera månaders leveranstid. Förutom de som hängde på rea-ställningen. Men det kanske inte är så med alla klänningar..kanske bara jag som hade otur?!

Dock verkar det gå rätt fort att beställa från typ Milly och såna. 21 dagar har jag hört.

MulleNuh skrev 2009-04-01 09:23:07 följande:
    vadå? Får man inte med sig klänningen från butiken?? Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:21:13 följande:
  • Miss Moneypenny

Ja, jag vill ju att hon ska komma så vi får väl kanske göra så. En bebis gör ju inte så stor skillnad. Det vi inte ville ha var 10-15 barn som springer omkring och gapar :)
    Det blir så svårt att ha en lång middag med tal och sånt om det är en massa barn med.

Jag har ju inga barn själv men ni som har det, är en 9 månaders verkligen för liten för att lämna bort? Om man inte ammar längre alltså.

xmarsan skrev 2009-04-01 09:27:02 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:18:25 följande:
    Jag skulle inte bli sur om någon annan fick ta med sig barn och jag fixat barnvakt. Det innebär ju att jag kan slappna av och njuta av festen på ett annat sätt än om jag haft med mig min dotter. Dessutom niomånaders - då kan hon ju fortfarande amma. SÅ då kan det vara svårt att lämna iväg längre tid.Men som sagt gå på din egne magkänsla!
  • Miss Moneypenny

Wow, snabbt jobbat! Hittade du den där i Hallonbergen? Gud, så skönt!

Vad blev det för modell?

MulleNuh skrev 2009-04-01 15:12:43 följande:
    Jag har köpt en idag! Det blev en Aspera! Kostade 10.000:- men det var halva priset på den, så 5000:-!
  • Miss Moneypenny

Vad kostar det att göra secret box-bilder ungefär? Hur "naket" är det, underkläder typ?

Red Scarlet skrev 2009-04-02 07:08:11 följande:

Japp vi har bokat samma fotograf som ska göra våra bröllopsfoton, www.lindisima.se, hon tar otroligt fina 'Underbara brud'-bilder som hon kallar det. Får hoppas att det går bra! *nervös* :)
  • Miss Moneypenny

Vi ska inte heller ha någon morgongåva men tycker det här med secret box verkar lite kul ändå. Tror inte min sambon ens vet vad det är. Fast om jag känner mig själv så skulle det inte funka, jag skulle vara alldeles för självkritisk och inte tycka att jag ser bra ut och sånt.

nni skrev 2009-04-05 23:55:02 följande:
    Secret box ska jag ju ge Tycker det e personligt o han kommer älska det! Haha.
  • Miss Moneypenny

Ja, du har såklart rätt Sen är ju fotografen proffs och ska väl kunna ta fram ens bästa sidor. Retuschering finns ju också :)

Berätta gärna hur det gick sen!

Red Scarlet skrev 2009-04-06 08:32:31 följande:

Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 08:26:40 följande:
    Men det är ju inte du som ska bedöma det utan din blivande ;) Jag är också otroligt självkritisk men försöker tänka på att han faktiskt tycker att jag är jättevacker på i princip alla kort (medan jag kanske kan godkänna ett kort av femtio på mig) och jag vet att han kommer att bli överlycklig över de bilderna. Eftersom korten ska vara sensuella kommer det inte alla bilder vara helkroppsbilder, vissa kanske bara är inzoomade på något, typ ryggen eller sidan.. har svårt att till och med JAG ska kunna misslyckas med att få min korsettsnörning fotad ;)
  • Miss Moneypenny

En helt annan fråga... ni som gör festhäften med presentationer av gästerna, hur gör ni med dem som ni inte känner så bra eller aldrig träffat typ en kusins flickvän? Det ser ju lite trist ut att bara skriva "Kalles sambo" som beskrivning.

• Miss Moneypenny

Nej, de var jättebra båda beskrivningarna. Tack för tipsen!

Vi har även funderat på att ha look alike bilder i festhäftet bredvid beskrivningen. Jag har redan börjat fila lite på det och det kan bli jätteroligt...så länge man inte är taskig :) Men där blir det ännu svårare att veta vet någon man aldrig träffat är lik. Facebook är kanske en bra idé då.

nni skrev 2009-04-06 18:06:23 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-04-06 16:55:35 följande:
    Starkt jobbat med researchen! Beskrivningar e ju väldigt kul, och jag tror de flesta uppskattar det! Tycker ingen av dom var direkt tråkig, men den sista var klart mer personlig!Vi ska nog dock endast fråga den respektives partner (den vi känner). Lite bekväma där tror jag
  • Miss Moneypenny

Jag är i precis samma sits! "Den kommer nån gång i april" säger de och det är ca 2 månader för senare än de sa från början.

Ja, maila dem och fråga och tjata!

Flisa80 skrev 2009-04-13 18:31:31 följande:
    Jag blir tokig om inte min klänning kommer snart!! Det skulle ta 3,5 månad, jag vet ju det, och jag beställde den 21 december...men jag vill inte vänta mer. Börjar bli nervös att den inte kommer att komma alls, av någon anledning. :-S
  • Miss Moneypenny

Superfina sidor ni har allihopa!

• Miss Moneypenny

Jag har fått hem skorna nu som jag har bild på i mitt galleri. De är inte alls så vita som på bilden och inte ens ivory utan snarare beige/guld nästan. Tror inte det funkar till min vita klänning, eller vad säger ni?

De var så billiga så jag kanske behåller dem ändå och har som sommarskor. Blir nog snygga till jeans.

• Miss Moneypenny

Mycket märkligt... Vad tråkigt för er! Hur kändes hennes "åsikter" om själva vigselceremonin då? Man får ju hoppas att hon inte säger skumma saker under den också.

• Miss Moneypenny

Vi fick ringarna igår! Vill bara ha båda ringarna redan nu..men det får man ju inte :) Har bild i galleriet!

• Miss Moneypenny

Men åh, vad irriterande, den är borta nu...konstigt. Får prova igen.

Flisa80 skrev 2009-04-19 10:38:06 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-19 10:28:46 följande:
    Jag hittar ingen bild!!
  • Miss Moneypenny

Tack, vad snällt! Hoppas jag får klänningen nån gång bara..den är många veckor försenad :(

Bilden på ringarna verkar vara för stor..går inte att spara. Får väl förminska den.

zeddy skrev 2009-04-20 09:31:29 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-20 09:08:05 följande:
    Fortfarande ingen bild på ringarna, men å vilka andra fina bilder du har. Och vilken fin klänning!
  • Miss Moneypenny

Åh, Ronja Rövardotter hade jag också velat ha. Men M2b ville inte det.. Det kommer säkert bli jättemaffigt!

Nu har jag lyckats lägga in en bild på mina ringar i galleriet! Får bara ha på mig den ena än så länge förstås..

• Miss Moneypenny

Japp, det är den smala som är vigselringen. Det är 14 st diamanter och de glittrade verkligen mer än jag trodde. Det är roligt, har aldrig kostat på mig fina ringar förut och har alltid tänkt "äsch, det spelar väl ingen roll..Snö och Pilgrim har ju fina grejer" men det är verkligen skillnad.

Jag får hämta ut min klänning idag. Iiiiih, det är verkligen nervöst.

• Miss Moneypenny

Jag väntar på posten nu så att jag kan få avin. Jag är ju hemma med bihåleinflammation..så lägligt :)

Kommer inte avin så ska jag ringa och försöka få ett kolliID.

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3