Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Juni 2009 Nr 3

Gla påsk!!

• MulleNuh

Jaaa mindre än 9 veckor för oss!

Idag var jag i "vår" kyrka på mässan! Såååå fin den är!!!
    Red Scarlet skrev 2009-04-12 10:37:13 följande:

Glad påsk!! :D Nää det är mindre än 9veckor kvar för oss nu..gaaah... *nervös*
  • MulleNuh

Ooo i natt hade jag en HEMSK dröm om bröllopet!!

Jag drömde att jag sett fel på tiden och att jag kollar på klockan 30 minuter innan vigseln skulle börja! Och då har jag inget smink. Ingen slöja, inga vigselpapper och ingen ring och ingen klänning med mig!!

Så jag fick kamma igenom håret snabbt. Gå in osminkad och så tog jag nån tyllbit och gjorde en stor rosett och satte i skallen!!!
    Och så hade jag en svart klänning/nattlinne på mig! Det var allt som fanns.... Fyyy jag ryser...

• MulleNuh

Har ni hört från era präster än?

• MulleNuh

Ja men på bilden ser dom ju verkligen VITA ut.. Isf snacka om missvisande bild. Jag tycker du ska maila dom!!!
    Kan dom ha skickat fel färg?

Miss Moneypenny skrev 2009-04-16 08:51:13 följande:

Jag har fått hem skorna nu som jag har bild på i mitt galleri. De är inte alls så vita som på bilden och inte ens ivory utan snarare beige/guld nästan. Tror inte det funkar till min vita klänning, eller vad säger ni?De var så billiga så jag kanske behåller dem ändå och har som sommarskor. Blir nog snygga till jeans.
  • MulleNuh

Ohh gud va stressad jag blev nu!!
    Jag har inte ens börjat med festprogrammen! Dom lär väl ta ett tag gissar jag!?

Vi gifter oss samma datum!

zeddy skrev 2009-04-16 09:24:47 följande:
    Vet inte om jag skrivit i denna här tråden förut, men gifter mig också i juni! 13:e närmare bestämt!Börjar bli något stressad och nervös.. Är fortfarande saker som inte är klara som:* Transport från vigselplats till festlokal* Underkläder till mig (eller främst bh)* Fina kallingar till m2b* Vigselprogram (ska träffa vigselförättare först)* Festprogrammet är nästan klart, ska bara skriva klart om gästerna* Sista kollen på bordsplaceringen * Göra stor bordsplaceringstavla* Köpa några glas till drinkar* Fixa placeringskyltarO säkert är det saker jag har glömt...Ikväll ska vi träffa bandet. Det är så skönt att pricka av saker!!
  • MulleNuh

Ja ok.. Ja jag är mammaledig och just nu skolas minsta in på dagis.. Så jag sitter bara och rullar tummarna!

Men jag känner också att vi borde prata med toastmastern innan jag börjar skriva.. Vi ska ha ett litet "möte" snart.

zeddy skrev 2009-04-16 10:40:35 följande:
    Va trevligt att vi blir fru samma dag Jag har väldigt lugnt på jobbet så jag har suttit o pysslat här.. Det som ska göras mer är ju att skriva om gästerna (vissa är klara) samt att toastmastern ska skriva några rader.Det som tog tid var att se till att sidorna hamnade rätt..
  • MulleNuh

Jooo..

Jag är skitnervös för att träffa prästen på tisdag! Hur farligt kan det va?!?!

zeddy skrev 2009-04-16 11:26:57 följande:
    Ja jäklar vad man måste ha små "möten" hela tiden. Bandet, toastmastern, tärnorna, Bestman, Serveringspersonalen, Catering, vigselförrättaren... Shit, jag blir trött bara jag tänker på det! Kanske är jag lite överdriven med att träffa alla, men jag vill ju att alla ska ha koll på vad deras uppgifter är! Så vi kan avlasta oss lite grann, det vore skönt! Och så att vi slipper tänka på nåt sånt den dagen!
  • MulleNuh

Ok. Ja du och jag har ju samma giftasdatum..
    När jag pratade med prästen igår sa han att han normalt ringer 1 månad innan.. Men vissa ringer innan och vissa efter..

Flisa80 skrev 2009-04-16 19:48:21 följande:
    Nej, har inte hört något. Tänkte senast idag att jag ska höra av mig och kolla av lite, Visst ska man träffas innan??
  • MulleNuh

man to be

JennyLH skrev 2009-04-21 19:46:51 följande:
    är jag trög elelr som inte förstår förkortningen av m2b????skönta tt få tillbaka hindersprövningen.....
  • MulleNuh

Åhh ska ni också ha den?!?

Vi träffade ju prästen igår. Han sa om den låten: Ohh den är helt fantastiskt underbar!!! Men han trodde att den ev kunde bli lite för långsam...

Red Scarlet skrev 2009-04-21 10:31:59 följande:

Uuh så fick jag ju äntligen bekräftat av vår mystiska präst vilken kantor vi skulle ha, har inte kommit fram på kantorns telefon men dum som jag var skrev jag ut vigselprogrammen ändå. (Ville ju få allt klart!) Och så kom jag fram idag och då var det tydligen inte henne vi skulle ha, för hon hade semester. Så det är en annan dam... så nu står det fel i vigselprogrammen hah.. aja struntsamma. Lite irriterande bara för kantorn sa typ "Jaha... Pachebels Kanon i D? Den är ju inte så vanlig att ha på bröllop direkt.. men men.." Vadå är det bara en begravningslåt eller? Verkar vara många på BT som har den iaf.. uuh måste de alltid tycka till så mycket. Svenska kyrkan har den som en klar variant för in/utgångsmarsch till bröllop, då är det ju det.
  • MulleNuh

haha.. Ja den är fin.. Han sa också att den skulle låta såååå fin i kyrkan. Vi ska ha en tjej som spelar cello också. Då blev han helt extas!!

Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:06:31 följande:

Tidsmaskin: Nä det var den andra kantorn (som vi inte skulle ha) som påpekade det... hon kunde låten hon tyckte bara inte att den passade av någon anledning. Den kantorn vi skulle ha visste inte ens vad det var för låt! Men hallå.. borde man inte veta det om man är kantor? Det är ju ett ganska känt verk. Aja hon kommer att fixa noter till allt och öva.. hon verkade snäll iaf :)MulleNuh: Japp! Jag tycker att den är SÅ FIN och högtidlig! Äsch långsam? Nää det är ju en ingångsmarsch (för oss iaf), vi tänkte ju inte springa in utan gå långsamt så alla hinner se oss innan vi ställer oss längst fram vid altaret (då ser man ju ändå bara ryggarna på oss typ). Det blir nog bra. Men jag börjar känna mig som att kyrkopersonalen börjar se mig som en bridezillah-light som ska ha allt som HON VILL HA DET. Hrrm.
  • MulleNuh

Ja!! Han tyckte vi skulle ringa organisten också. Han sa att han tycker det är så kul med egna val och han ville gärna komma in innan och spela för oss så vi fick lyssna..

Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:10:10 följande:

Guuh det kommer att bli fantastiskt fint! Vad kul med en präst som verkligen är exhalterad över ert musikval. :D
  • MulleNuh

Ronja som alla pratar om.. Är det den i början av filmen?? När en masas gubbar sjunger ehhhhheehohhaaaaa... haha

• MulleNuh
    Oooo så spännande!! Vilken tid gör du det???

Miss Moneypenny skrev 2009-04-23 09:59:13 följande:
    Japp, det är den smala som är vigselringen. Det är 14 st diamanter och de glittrade verkligen mer än jag trodde. Det är roligt, har aldrig kostat på mig fina ringar förut och har alltid tänkt "äsch, det spelar väl ingen roll..Snö och Pilgrim har ju fina grejer" men det är verkligen skillnad.Jag får hämta ut min klänning idag. Iiiiih, det är verkligen nervöst.
  • MulleNuh

ahaa ok..

Miss Moneypenny skrev 2009-04-23 10:28:32 följande:

Jag väntar på posten nu så att jag kan få avin. Jag är ju hemma med bihåleinflammation..så lägligt :)Kommer inte avin så ska jag ringa och försöka få ett kolliID.
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3