• MiaAnd

Juli brudar sökes

25 juli här... :) Kul med en ny och fräsch juli-tråd! Vi har bokat kyrka och festlokal och köpt billigt porslin till festen på ikea, samt servetter. Vi är just nu mitt i en flytt, så så fort det är klart ska vi göra och skicka inbjudningarna, eftersom vi oxå gifter oss i semestertider. Klänningen köpte jag redan i september, men bara för att jag redan då hittade en som jag tyckte var supersnygg. Du behöver inte ha panik över klänning än MimmiMama! Årets klänningar har knappt hunnit anlända till butikerna än. Kan iofs vara läge att kolla nu, de kanske rear ut förra årets nu för att göra plats för de nya?

Vad gäller min blivande makes kläder har vi fortfarande inte bestämt huruvida han ska ha frack eller kostym... :)

Det är nog ungefär så långt vi har kommit. Har börjat spåna lite på hur vi vill göra med mat och festhäften och klurar på om vi ska ha ett band eller inte. Har även börjat titta på vigselring(ar). Där har vi en liten diskussion om han ska han en ring eller inte. Jag vill, men han tycker att det känns lite konstigt.

Bröllopsresa ska vi oxå börja titta på så fort flytten är klar.

• MiaAnd

Ja, längtar! Men är rädd att allt ska vara över så fort, att det ska kännas som om allt bara svischade förbi. Poff! Så är man gift liksom... :P Kanske är fånigt, men jag vill verkligen hinna känna in hela dagen och njuta av allt. Man går och bygger upp så mycket förväntningar under så lång tid och så är det över på en dag! Fast det är ju sen det roliga börjar på riktigt iofs. :)

• MiaAnd

Man kan ju alltid köra tvådelat om det är svårt med passformen. Då kan man liksom anpassa lite mer. Minst lika fint!

• MiaAnd

Jag tycker ni ska skicka inbjudningarna så snart som möjligt. Vet att det känns tidigt, men vissa kanske behöver ansöka om semester och det gör man ju som regel den här tiden på året. Vi ska f ö gifta oss samma dag som er... :)

• MiaAnd

momi boki skrev 2009-01-22 19:23:32 följande:

MAN FÅR INTE GLÖMMA HINDERSPRÖVNINGEN! super viktigt men ska fixa den i i slutet av februari efter som den bara håller 4 mpnader, nu har jag fixat ennu mera hemma vart händig och målat stenar i guld färg sen sprayat dom i guld glitter så det ser ut somk guld klimpar de ska finnas i små askar till gästerna och varje guldklipp kan dom byta i baren mot nån alkoholhaltig dryck exp öl & vin =)
    Nej, det är ju det viktigaste av allt, men är det inte lite tidigt att fixa den i slutet av feb när den bara gäller 4 mån?

När det gäller alkohol som någon frågade om så tänker vi nog bara ha öl och vin och cider. Ingen sprit. Folk blir bara packade då, hehe... Och färre grejer att hålla reda på. Har man sprit så ska ju nån blanda drinkarna/groggarna oxå.
    Kul grej det där med stenarna momi boki! :)
  • MiaAnd

Vi ska sätta oss och göra inbjudningar i helgen. Ska bli spännande! :) Och min klänning har äntligen fått en "åkpåse" att hänga i. Nu syns det bättre hur fin den är. :)

Svar på tråden Juli brudar sökes