• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • MimmiMama

Svarar dig här också
    då jag vill hamna bland alla julibrudar

ooops vad vi ligger efter!
    Kyrkan är bokad liksom bröllopsresan och festlokalen!
    Jag ska göra inbjudningarna nästa vecka och sedan posta dem.
    Inga kläder är fixade vilket ger mig lite lätt panik!!!
    Frisör kommer jag att kunna ordna när inbjudningarna är skickade. Vi håller det väldigt hemligt tills dess!
    Inte någon annan än vi vet ännu.
    Har en släkting som är frisör som jag vet kommer att vilja fixa mitt hår.
    Har dessutom en florist i bekantskapskretsen som skulle dö om jag bad någon annan
    Så det är väl fixat fast ändå inte...
    Sminkningen har jag inte en aning om vart jag ska vända mig än men det ordnar sig tror jag.
    Transporten kommer att fixa sig tror jag då vi även där har en bekant som kommer att ställa upp om han kan det vet vi fast vi inte frågat ännu
    Vi kommer att boka hotellet till bröllopsnatten under helgen. Vi väger mellan två och kommer att bestämma oss i helgen efter ett besök på hotellet.

• MiaAnd

25 juli här... :) Kul med en ny och fräsch juli-tråd! Vi har bokat kyrka och festlokal och köpt billigt porslin till festen på ikea, samt servetter. Vi är just nu mitt i en flytt, så så fort det är klart ska vi göra och skicka inbjudningarna, eftersom vi oxå gifter oss i semestertider. Klänningen köpte jag redan i september, men bara för att jag redan då hittade en som jag tyckte var supersnygg. Du behöver inte ha panik över klänning än MimmiMama! Årets klänningar har knappt hunnit anlända till butikerna än. Kan iofs vara läge att kolla nu, de kanske rear ut förra årets nu för att göra plats för de nya?

Vad gäller min blivande makes kläder har vi fortfarande inte bestämt huruvida han ska ha frack eller kostym... :)

Det är nog ungefär så långt vi har kommit. Har börjat spåna lite på hur vi vill göra med mat och festhäften och klurar på om vi ska ha ett band eller inte. Har även börjat titta på vigselring(ar). Där har vi en liten diskussion om han ska han en ring eller inte. Jag vill, men han tycker att det känns lite konstigt.

Bröllopsresa ska vi oxå börja titta på så fort flytten är klar.

• momi boki

visst är det underbart att planera men satan vad tiden går sakta önskar man stod där i morgon redan

• MiaAnd

Ja, längtar! Men är rädd att allt ska vara över så fort, att det ska kännas som om allt bara svischade förbi. Poff! Så är man gift liksom... :P Kanske är fånigt, men jag vill verkligen hinna känna in hela dagen och njuta av allt. Man går och bygger upp så mycket förväntningar under så lång tid och så är det över på en dag! Fast det är ju sen det roliga börjar på riktigt iofs. :)

• MimmiMama

känner precis som er!
    Jag är mest rädd för att jag inte ska hitta någon klänning som passar min barbamamma kropp
    jag har lite fel proportioner... men jag kommer att ha minskat i vikt tills dess det vet jag!
    Men likväl har jag alltid svårt att hitta kläder som passar då jag är smal över axlar och byst men rund över höften.
    Det som passar upptill blir för smal nertill och tvärsom.

• momi boki

jag tror det viktigaste är att inte STRESSA speciellt inte på den stora dagen stressen gör ju att allt bara sussar för bi i ett naffs, men tar man de lungt och njuter av frukosten och njuter av klänningen sminket., och tar på sig klänningen hemma innan man åker o bara njuter så blir nog super tror jag =)=)

• momi boki

mammimamma. de är lungt efter som de finns klänningar som slutar vid höften och så då ska du få plats utan problem har samma bekymmer har du nån susning om vad du vill ha för klänning

• MiaAnd

Man kan ju alltid köra tvådelat om det är svårt med passformen. Då kan man liksom anpassa lite mer. Minst lika fint!

• MimmiMama

Jag har inte en aning om vad jag vill ha!
    Blir väl en sån där bridezilla
    Jag vill ha en maffig klänning men inte en bakelse,
    få ihop det om ni kan
    Jag har stort hopp till att få hjälp i affären.
    De borde kunna hjälpa mig framhäva det som ska framhävas och dölja det som ska döljas.

• gatita

Hej alla brudar! Vi ska gifta oss 25 juli, kyrkan och lokalen är bokad. vi håller på att bestämma oss om inbjudningarna, när tycker ni de ska skickas? Vet vilka kläder vi ska ha men har inte köpt de än. Tycker att ni ska prova flera klänningar, den ni mest anar kanske gör susen med figuren och blir fin just på er.

Svar på tråden Juli brudar sökes