• Ja09

Hur fäster man sidorna i festhäftet?

Hur gör ni för att fästa sidorna i festhäftet? Har inte budget för att lämna in häftet för tryckning & bindning. Är det någon som har tips om hur man kan göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-22 15:03
    Hmm, inlägget hamnade i fel kategori, skulle var inlagt under 'Kort & inbjudningar'

• Svar på tråden Hur fäster man sidorna i festhäftet?
  • Fia och Alex

Man kan sätta fina "snoddar" runt om man bara t ex viker ett A4-papper på mitten. T ex guld/silver-färgade tunna snoddar.

• Ja09

Tack för svaret. Har du något tips om var man kan köpa dessa snoddar för en billig penning?

• T RO

Vi ska sy våra i symaskinen. Blir skitsnyggt!

• Fia och Alex

Panduro kan jag tänka mig, eller andra pyssel-affärer. Lycka till!

• nanano1

Vi använde häftapparat på jobbet, finns de som är extra stora så man kan häfta lättare.

• Saggezza

T RO skrev 2009-01-22 15:12:03 följande:

Hur gör ni då? Alltså är det speciell tråd eller nål man använder och hur mycket orkar en symaskin??

• Pidis

Jag har fått en lång häftapparat av mina föräldrar då jag är festhäfte fixaren i familjen så ska ha den och har köpt guldiga häftklammrar till. Skit snygg på brunt papper.
    Men sydde ihop mina kompisars häften för nått år sedan.

• Sååå lurade

Jag ska också häfta med lång häftapparat, såg på claes Ohlson idag att de hade massor av färger på häftklamar...

• Ja09

TRO: Det låter billigt och snyggt!
    Hur många sidor klarar symaskinsnålen, finns det någon speciell nål man ska använda?

T RO skrev 2009-01-22 15:12:03 följande:

• T RO

Äh, bara kör som vanligt, det är väl inte en hel roman ni ska ha?

Har du tokmycket papper så testa jeansnål

Ja09 skrev 2009-01-22 15:49:14 följande:
    TRO: Det låter billigt och snyggt! Hur många sidor klarar symaskinsnålen, finns det någon speciell nål man ska använda?T RO skrev 2009-01-22 15:12:03 följande:
Svar på tråden Hur fäster man sidorna i festhäftet?