• Ja09

Hur fäster man sidorna i festhäftet?

Hur gör ni för att fästa sidorna i festhäftet? Har inte budget för att lämna in häftet för tryckning & bindning. Är det någon som har tips om hur man kan göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-22 15:03
    Hmm, inlägget hamnade i fel kategori, skulle var inlagt under 'Kort & inbjudningar'

• Svar på tråden Hur fäster man sidorna i festhäftet?
  • Ja09

Jag ska köra så maskinen ryker... (när jag väl har gjort häftet vill säga).

• Saggezza

Behöver man säkra tråden som man gör när man syr i tyg? 

• Fia och Alex

Var får man tag i en sån lång häftmaskin...?

• Sobeit

Jag har fått tag på ett bra limstift så jag limmar ihop papperna i ryggen.

• Sååå lurade

Välsorterade bokhandlar kan ha, men det är inte ovanligt att det kanske finns på kontor eller skolor. Har du några kontakter?
    Fia och Alex skrev 2009-01-22 20:39:13 följande:

Var får man tag i en sån lång häftmaskin...?
  • Tess80

Jag har gjort hål i papprena med hålslagare och sedan trätt i ett rött silkes snöre och knytit en rosette.

• Pidis

Tess80 skrev 2009-01-23 16:25:55 följande:
    Jag har gjort hål i papprena med hålslagare och sedan trätt i ett rött silkes snöre och knytit en rosette.

Har du någon bild på det???

• Hemlig2009

Funderar på det om vi orkar, annars har jag köpt rosa häftklamrar på Panduro. Går ju liiiiite fortare med häftklamrar.

Tess80 skrev 2009-01-23 16:25:55 följande:
  • Troll1

Häftar ihop med lång häftapparat. Blev faktiskt väldigt bra!

• Zozo

Jag sydde med maskin (Ta typ jeansnal och bra trad). Jag körde med jeansnal och vanlig sytrad, vit övertrad som komm i mittuppslaget i de vita sidorna och svart undertrad som kom i ryggen pa det svarta omslaget. Jag tog trackelstygn (el stora stygn) och körde langsamt för att inte bryta nalen. Traden behöver inte fästas. Längs ryggen limmade vi sedan ett tunnt rött sidenband som dekoration. Det täckte sömmen pa utsidan men hade inte behövts för sömmen var nästan osynlig.

• Trettondagsafton 09

lång häftapparat använde jag också, blev jättebra

Svar på tråden Hur fäster man sidorna i festhäftet?