• momi boki

12 frågor om bröllop saker ???? svar gärna behöver alla råd

1, jag tänkte binda min egen bukett läst på om det och ser inte svårt ut är det fel av mig efter som vi gifter oss tidigar evill vi spra in på små saker, finns rosa rosor i juli?

2, vi tänkte ha kall mat tex kött salami potatis sallad och kalkon fläskfile, med sallad o massa frukt, de passar väl en varm månad?

3. är det fult om bruden blir lite alkoholpåverkad på festen?

4, våran efterätt kommer enbart bestå av kakor och tårtan skippar bullar osv, däremot komme rvi ha lite olika choklad praliner? är det snålt?

5.kan man åka taxi till kyrkan ? och till festen ?

6, i baren kommer man få välja mellan öl vit&rött vin eller en bål/drink man få 7 guld klimpar i en liten ask som man kan växla in i baren till nåt drick bart fram till kl 23 narturligtvis är det dryck till maten

7. vad har man för musik då på festen? vad ska ni ha har inte en anning?

8. får bruden hålla tal under middagen ?

9. kan man har tal förbud för alla andr autom dom närmast ei familjen pappa o svärföräldrar osv jag hatar tal.

10 nån som vet nån lek?

11. när kastar man buketten ?

12. är min klänning för naken ?? porrig ? utmanande?
    finns i mitt galleri

vore helt underbart om ni kan hjälpa mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-22 20:42
    fråga 6 var kanske bilr för mycket med 7 guldklimpar då 23 blir de fri bar och man får hämta själv

• Svar på tråden 12 frågor om bröllop saker ???? svar gärna behöver alla råd
  • älskarlivet

Jag svarar på lite av dina frågor.

Jag kommer inte kasta min bukett och kommer troligen hålla tal också.. Klart bruden får hålla tal! Jag vill inte bli full, för jag vill minnas min fest..

• Mrs Baom

Du har en jättefin klänning!!

• momi boki

älskarlivet. ja skulle oxå villja hålla ett litet tal och säga tack till de som kommit osv efter paket öppning, ja nej herregud inte ska man vara så full inte men ja e så barnsligt lätt på verkad så redan efter två vin glas kan jag snubla på orden men inte e jag full men börjar av nån anledning typ lesba, men man vill ju gärna drick aoch skåla med

• passionsblomman

Håller med! Just därför tycker jag du ska se till att prioritera en bukett som är i klas med den!

Jag vill inte låta nedlåtane, men de hemgjorda brukar vanligtvis synas väldigt väl att de är just det, och den klänningen kräver en bukett som har det lilla extra om jag ska komma med en åsikt.

Det ska ju vara en helhet. Rosa rosor finns alltid.
    Mitt råd är att trots allt lägga 1000-1500 spänn på ett proffshantverk.

Mrs Baom skrev 2009-01-22 19:56:37 följande:

Du har en jättefin klänning!!
  • Sååå lurade

Så här tycker jag!

1 Rosor finns året om vad jag sett... du kan ju beställa.

2, Jag tycker kall mat passar utmärk en varm månad...

3. inte fult att vara påverkad, men jag skulle inte vilja se henne aspackad...

4, Vi ska bara ha tårta som dessert, då måste vi vara riktigt snåla

5.Taxi, absolut...

6, Betalar man själv efter 23? 7 drinkar innan 23 kan bli för mycket för vissa. varför inte bara 4? om det serveras dryck till maten...

7. Vi ska nog ha trubadur för styrdans ett par timmar, sen kör vi klassiker från datorn 60-talsmusik fram till idag för att det ska passa alla.

8. Vet inte ,men jag tänker hålla tal, vi kommer att ha lite att förklara och be om ursäkt för Men det är vår hemlis än så länge

9. Hm ,Antingen talförbud mot alla eller ingen tycker jag...

10 Japp, men den ska vara en överaskning för brudparet...

11. Ingen aning, jag tänker behålla min...

12. Din klänning är fantastisk...

• momi boki

NEJ NEJ MAN SKA INTE BETALA ETT DUGG ! utan guld klimparna är mer till för att viss ai min släkt häller i sig bara för de e gratis och då kanske de e lite rädd om alkoholen om de tror de inte komme rfå mera! men vi d23 ställer vi fram ocg det blir självservering så alla får nåt att dricka och att det inte ska ta slut på 3 timmar och folk knappt kan stå

vd skönt att folk verkar tycka min klänning är okey vart livrädd att den skulle ses som porrig eller så

• Blivande mrs walker

Här är några svar:

5) Klart man kan. Står gästerna utanför och väntar kanske de förväntar sig att man kommer i något tjusigt, men om de inte ser en kan man väl lika gärna åka buss. Vi ska nog åka med föräldrarna eller så.

12) Jag tycker att din klänning var fin. Väldigt prinsessig, och jag gillar att den inte är så enkel och avskalad som många är nu, utan mer festlig.

7) Man har nog musik man tycker om, typ det man brukar ha på fester. Kanske man kan undvika låtar som handlar om olycklig kärlek och sådant. Många anlitar ett band som spelar under kvällen, eller en dj, men man kan lika gärna bränna en blandskiva.

• MyochErlend

1. nej det är väl inte fel... jag skulle aldrig våga göra det för kah är så dålig på sånt.. men om du kan så kör på :)

2.Låter helt perfekt om du frågar mig :D

3.hmm.,.beror väl på i vilken grad du menar ... och vad det är för typ av fest.. men jag skulle inte vilja ta mer än ett glas vin... vill vara i mina sinnes fulla bruk :) tror nerverna kan spela in ändå :)

4.nej då.. där gör ni precis som ni vill....

5.kan kan man väl... men är det av ngn speciell grund??
    är det inte billigare att låna en bil och fixa en som kan köra ?? :D

6.vad var frågan ??

7.detkan man ju göra egen CD eller hyra in DJ...eller levande band... jag och min man är musikstuderande så för oss är det det minsta problemet...

8. Ja ,,klart det :D jag ska det iaf :) eller sjunga ett tal är mer riktigt att säga :)

9.hmm.. ja man kan väl det..men då måste det ju nästan framgå på inbjudan eller att toastmasters informerar om det...

10.skoleken är kul.. vet du inte hur den går till..så ta kontakt :)

11.hmm.. vet egentligen inte.. jag ska ite göra det men det kanske är under kaffet någon gång.. det är nog individuellt för alla när det passar...

12.påminner mig om en klänning som jag hade till mina barby när jag var liten.. inte min stil men tror du blir jättefin :) jag tycket inte den ser för porrig ut.. men om du oroar dig för det så kan ju smink och hår vara lite "mjukare".. om du förstår vad jag menar....

Hoppas du blir nöjd med svaren

Lycka till!!

• sokkerstruten

1, jag tänkte binda min egen bukett läst på om det och ser inte svårt ut är det fel av mig efter som vi gifter oss tidigar evill vi spra in på små saker, finns rosa rosor i juli?

Ja det finns rosa rosor i juli

2, vi tänkte ha kall mat tex kött salami potatis sallad och kalkon fläskfile, med sallad o massa frukt, de passar väl en varm månad?

Ja det passar, lyxa gärna till det kanske med lite parmaskinka,prochutti, gör en fräch lyxigare potatis sallad men lite roliga ingridienser på en klar dressing eller båda två, lyxig pasta sallad olika roliga kalla såser m.m finns många buffe trådar här...

3. är det fult om bruden blir lite alkoholpåverkad på festen?

hehe nej klart inte.. ingen kommer märka det alla kommer ju vara lika fulla.. men man kanske inte ska spy rakt på dansgolvet eller dansa på borden!

4, våran efterätt kommer enbart bestå av kakor och tårtan skippar bullar osv, däremot komme rvi ha lite olika choklad praliner? är det snålt?

Nej, det hade nog räckt med tårtan till och med..

5.kan man åka taxi till kyrkan ? och till festen ?

Hm, där skulle jag nog säga ifrån, kan kan la man men jag tror inte man vill, inte jag i alla fall, hellre då låna en bil av någon som har en snygg, tex mersa, eller liknande...

6, i baren kommer man få välja mellan öl vit&rött vin eller en bål/drink man få 7 guld klimpar i en liten ask som man kan växla in i baren till nåt drick bart fram till kl 23 narturligtvis är det dryck till maten

Oj 7 stycken om man får en drink/vin för en guldklimp. Det räcker aldeles utmärkt! Hoppas det bara inte blir så att alla dricker å dricker för att hinna använda upp alla sina guldklimpar innan kl 23.. då får du ett fylle slag!

7. vad har man för musik då på festen? vad ska ni ha har inte en anning?

Vi har live band, dom hade låtar man kunde välja mellan, men vi sa även vad vi har för åldersgrupp så fixar dom resten av låtarna som passar åldrarna..

8. får bruden hålla tal under middagen ?
    Ja!

9. kan man har tal förbud för alla andr autom dom närmast ei familjen pappa o svärföräldrar osv jag hatar tal.

Vad händer om inga av dina närmaste vill hålla tal.. då blir det inte så mycket alls.. men det kanske inte gör något!

10. nån som vet nån lek?

Jag hatar lekar, men sök på bröllopslekar på google så hittar du säkert massor!

11. när kastar man buketten ?
    Tror det är en amrikansk tradition, jag ska inte göra det...men man kan ju om man vill efter middagen kanske?

12. är min klänning för naken ?? porrig ? utmanande?
    finns i mitt galleri

Hm.. det beror ju på hur man är som person, personligen så skulle jag nog känna mig naken i den... sen beror det ju på hur genom skinligt tyget är emellan brösten på den.. är det mycket så ja då kan den vara för naken..

vore helt underbart om ni kan hjälpa mig

Svar på tråden 12 frågor om bröllop saker ???? svar gärna behöver alla råd