Inlägg från: sokkerstruten |Visa alla inlägg
  • sokkerstruten

12 frågor om bröllop saker ???? svar gärna behöver alla råd

1, jag tänkte binda min egen bukett läst på om det och ser inte svårt ut är det fel av mig efter som vi gifter oss tidigar evill vi spra in på små saker, finns rosa rosor i juli?

Ja det finns rosa rosor i juli

2, vi tänkte ha kall mat tex kött salami potatis sallad och kalkon fläskfile, med sallad o massa frukt, de passar väl en varm månad?

Ja det passar, lyxa gärna till det kanske med lite parmaskinka,prochutti, gör en fräch lyxigare potatis sallad men lite roliga ingridienser på en klar dressing eller båda två, lyxig pasta sallad olika roliga kalla såser m.m finns många buffe trådar här...

3. är det fult om bruden blir lite alkoholpåverkad på festen?

hehe nej klart inte.. ingen kommer märka det alla kommer ju vara lika fulla.. men man kanske inte ska spy rakt på dansgolvet eller dansa på borden!

4, våran efterätt kommer enbart bestå av kakor och tårtan skippar bullar osv, däremot komme rvi ha lite olika choklad praliner? är det snålt?

Nej, det hade nog räckt med tårtan till och med..

5.kan man åka taxi till kyrkan ? och till festen ?

Hm, där skulle jag nog säga ifrån, kan kan la man men jag tror inte man vill, inte jag i alla fall, hellre då låna en bil av någon som har en snygg, tex mersa, eller liknande...

6, i baren kommer man få välja mellan öl vit&rött vin eller en bål/drink man få 7 guld klimpar i en liten ask som man kan växla in i baren till nåt drick bart fram till kl 23 narturligtvis är det dryck till maten

Oj 7 stycken om man får en drink/vin för en guldklimp. Det räcker aldeles utmärkt! Hoppas det bara inte blir så att alla dricker å dricker för att hinna använda upp alla sina guldklimpar innan kl 23.. då får du ett fylle slag!

7. vad har man för musik då på festen? vad ska ni ha har inte en anning?

Vi har live band, dom hade låtar man kunde välja mellan, men vi sa även vad vi har för åldersgrupp så fixar dom resten av låtarna som passar åldrarna..

8. får bruden hålla tal under middagen ?
    Ja!

9. kan man har tal förbud för alla andr autom dom närmast ei familjen pappa o svärföräldrar osv jag hatar tal.

Vad händer om inga av dina närmaste vill hålla tal.. då blir det inte så mycket alls.. men det kanske inte gör något!

10. nån som vet nån lek?

Jag hatar lekar, men sök på bröllopslekar på google så hittar du säkert massor!

11. när kastar man buketten ?
    Tror det är en amrikansk tradition, jag ska inte göra det...men man kan ju om man vill efter middagen kanske?

12. är min klänning för naken ?? porrig ? utmanande?
    finns i mitt galleri

Hm.. det beror ju på hur man är som person, personligen så skulle jag nog känna mig naken i den... sen beror det ju på hur genom skinligt tyget är emellan brösten på den.. är det mycket så ja då kan den vara för naken..

vore helt underbart om ni kan hjälpa mig

• sokkerstruten

ok men då så.. inte alls naken eller porrig.. trodde det var typ genomskinligt tyg mellan brösten...

• sokkerstruten

Hur många blir ni? Det kan bli många kilo räkor! :) hm om ni ska dansa å så är ju att sitta till bords när det gäller räkor eftersom man ska skala å så...

är det tanken eller vill ni mer att dom som ska dansa och typ äta lite varstans på stående fot...stämningen kanske dör ut lite om man ska sätta sig ner igen...

det beror ju på hur man vill ha det! Annars är ju räkor supergott!

Svar på tråden 12 frågor om bröllop saker ???? svar gärna behöver alla råd