1, jag tänkte binda min egen bukett läst på om det och ser inte svårt ut är det fel av mig efter som vi gifter oss tidigar evill vi spra in på små saker, finns rosa rosor i juli?
En enkel bukett borde inte vara svårt att binda själv, och rosa rosor bör finnas i juli, jag hade inga problem att få lila och cremefärgade rosor i min bukett så...
2, vi tänkte ha kall mat tex kött salami potatis sallad och kalkon fläskfile, med sallad o massa frukt, de passar väl en varm månad?
Låter mums, men glöm inte att ha nån sås till, och kanske nåt bröd
3. är det fult om bruden blir lite alkoholpåverkad på festen?
Alkoholpåverkad så att bruden raglar runt och sluddrar är fult, alkoholpåverkad så att bruden bara är glad och avslappnad är helt om
4, våran efterätt kommer enbart bestå av kakor och tårtan skippar bullar osv, däremot komme rvi ha lite olika choklad praliner? är det snålt?
Inte alls snålt, många blir ju mätta på maten och tycker att det blir mycket med både tårta och efterrätt
5.kan man åka taxi till kyrkan ? och till festen ?
Klart man kan, men kolla upp så att det inte finns billigare alternativ som är lite roligare än just taxi. Taxi har dessutom en tendens att kunna bli dyrt. Kanske nån bekant kan ställa upp och köra er?
6, i baren kommer man få välja mellan öl vit&rött vin eller en bål/drink man få 7 guld klimpar i en liten ask som man kan växla in i baren till nåt drick bart fram till kl 23 narturligtvis är det dryck till maten
Låter kul
7. vad har man för musik då på festen? vad ska ni ha har inte en anning?
Vi hade väldigt blandat så att det skulle passa alla från yngsta deltagaren på 13 år till äldsta på närmre 80 år. Så alllt från vad som ligger på dagens hitlistor till dansband till vad vi gillade hade vi med. Vi bad gästerna ge förslag på en låt som garanterat skulle få upp dom på dansgolvet när vi skickade ut inbjudan, på så sätt fick vi lite mer tips
8. får bruden hålla tal under middagen ?
Klart hon får
9. kan man har tal förbud för alla andr autom dom närmast ei familjen pappa o svärföräldrar osv jag hatar tal.
Meddela i inbjudningarna ( om de inte redan gått ut) att ni helst ser att bara närmsta familjen håller tal, sen får ni nog vara beredda på att vissa inte är helt läskunniga men de flesta håller sig nog från att hålla tal då
10 nån som vet nån lek?
Brudparet sitter emd ryggen mot varandra med en av sina och en av den andres skor, nån ( toastmaster el dyl) frågar frågor, tex vem städar mest hemma och brudparet får hålla upp sin egen eller den andres sko beroende på vem de tycker påståendet stämmer in på.
11. när kastar man buketten ?
Aldrig, det är inte en svensk sed, men vill du kasta buketten så görs det just innan ni åker från festen.
12. är min klänning för naken ?? porrig ? utmanande?
finns i mitt galleri
Absolut inte min typ av klänning, men den är jättefin, inte alls naken, porrig eller utmanande, du kommer att bli jättefin i den