Inlägg från: MrsTwingly |Visa alla inlägg
  • MrsTwingly

12 frågor om bröllop saker ???? svar gärna behöver alla råd

1, jag tänkte binda min egen bukett
    Låter bra. Kom ihåg att snöra hårt. Jag tänkte också göra detta, men hann inte. Enda gångerna man håller i dem är hos fotografen + kyrkan. jag hade inte ens min i vatten där i mellan, men det funkade hur bra som helst! Ta blommor med hård stjälk bara..de går lätt av annars!

3. är det fult om bruden blir lite alkoholpåverkad på festen?
    Beror nog lite på hur gästerna är. MÅnga på vår fest var nykterister å då ser det lite illa ut om bruden är mer påverkad är gästerna. Men drick varannan vatten, så har du bättre kontroll över 'fyllan'=)Ofta är det den retroaktiva fyllan som överrumplar en, och då är det ju försent för att stoppa det(det man drack för ca ½h sedan!)

4, våran efterätt kommer enbart bestå av kakor och tårtan skippar bullar osv, däremot komme rvi ha lite olika choklad praliner? är det snålt?
    Absolut inte snålt!

5.kan man åka taxi till kyrkan ? och till festen ?
    det skulle vi göra, men nu körde farsan oss ist. Det var inget vi prioriterade, å andra sidan var det mörkt ute. Men taxi funkar utmärkt...kanske inte ett bolag som kör gula bilar..

6, i baren kommer man få välja mellan öl vit&rött vin eller en bål/drink man få 7 guld klimpar i en liten ask som man kan växla in i baren till nåt drick bart fram till kl 23 narturligtvis är det dryck till maten
    Alt. kör gratis å ställ en sparbössa märkt "bidrag" på vid baren. Men det låter som en kul idé=)

7. vad har man för musik då på festen? vad ska ni ha har inte en anning?
    Tänk på att musiken sätter 'stämningen' på själva fest-delen av bröllopet. Ha gärna den redan på då gästerna anländer så de mötts av en trevlig stämning. Jag är sedan ett stort fan av att ha musik på även under middagen. Då slipper man höra slammret av bestick mm och stämningen blir mer behaglig istället för att gästernas prat 'måste' fylla ut rummet. Kör vinyl-musik! Funkar alltid!

8. får bruden hålla tal under middagen ?
    Det gjorde jag=) Kul att se min man så förvånad då jag gick upp! + att det är kul att gå ifrån stela traditioner

9. kan man har tal förbud för alla andr autom dom närmast ei familjen pappa o svärföräldrar osv jag hatar tal.
    nja...kan bli svårt. En god vän kanske vill säga några lyckobringande ord/säga hur lycklig hon/han är över att ni har träffats och ska dela livet. Det skulle för min del kännas trist att beröva dem det. Problemet med 'fria tal' är att man får ta många trista. Men nån som förberett ett tal, bör nog inte först på festen få redan på att det inte är önskat. Skriv det isf redan på inbjudan

10 nån som vet nån lek?
    sök på internet. Finns hur mkt som helst!!

11. när kastar man buketten ?
    sist. Jag gjorde det inte, å är lite fundersam nu efteråt ifall jag skulle ha gjort det. Men det känns lite väl amerikanskt för min del

Lycka till!!=)

• MrsTwingly

hejsan! Vinyn tänkte jag inte på skivor...formulerade mig kanske lite konstigt. All musik finns ju i stort sett digitalt numera, alternativt att man rippar cd-skivor med musiken på. Att fummla med skivor skulle jag inte rekomendera, då är det bättre att ta en bärbar dator( + cd-spelare som back up) och spela upp musiken genom den(andra högtalare förståss=)

Jag älskar vinylmusik=) Klassiker som aldrig går ur tiden!

Svar på tråden 12 frågor om bröllop saker ???? svar gärna behöver alla råd