Inlägg från: Glimta |Visa alla inlägg
  • Glimta

Den Borgerliga Tråden 2

Hej!
    Ny här, vi ska ha en borgerlig cermoni utomhus.
    Nu sitter jag och funderar på om vi ska lägga in att vi läser äktenskapslöften á la americano för varandra i cermonin? Eller kanske läsa upp ngn kärleksdikt?? Vad tycker ni??

Känns som om cermonin blir så kort annars. Vi ska inte ha ngn som sjunger eller liknande.

Hur ska era cermoni gå till?

• Glimta

Sitter och funderar på löftena och det är helt blankt! Trodde det skulle vara as-enkelt, tur att jag har några månader på mig! =)

När ska alla gifta sig??

Vi ska gifta oss 11/7! Whoho, blir helt lyrisk varje gång jag tänker på det! =)

• Glimta

Våran vf är sjökapten fast vi är tyvärr inte i GBG-trakten. Men jag fick tipset från hon som vi hyr lokalen av.
    Så mitt tips är att höra med personer som brukar hålla på med bröllop. Annars vet jag inte, kanske går att googla eller söka på hitta.se??

Vi ska nog ha ingångsmusik iaf, och egna löften alt. dikt.
    Våran son ska vara näbb/ringbärare. Ev. utgångsmusik också.
    Har iof inte pratat med vf om det än men det får han ju ställa upp på. Sååå lång tid extra tar det ju inte.
    Men det vore ju kul om han kunde göra "sin del" liite personligare.

• Glimta

Våran vf är sjökapten och han har vigsellicens. Men jag tror som Tx2 att det inte är alla som har det utan att de får ansöka om det.. Våran får iaf viga på land.

• Glimta

Någon som har nåt exempel på hur löften kan se ut??
    Efterlyser oxå exempel på hur en mer personlig vigsel kan se ut, jag menar alltså det som vf säger.

Hoppas det är ngn som förstår vad jag menar.. ;)

• Glimta

Kom just på en sak till!
    Vart ska jag göra av buketten när det blir dags för ringarna?? Vi ska inte ha ngn tärna eller bestman och ska vara utomhus.
    Hjälp!?

• Glimta

Ja, får nog be mamma hålla, hon står nära för hon ska hålla koll så inte vår son rymmer me ringarna ;)

Tack för tipsen!

Idag kom inbjudningskorten! =) Nu är det bara att ta fram adresslistan och börja skicka!

• Glimta

11/7 smäller det för oss =)

Hur långt har alla kommit med alla bestyr??

Vi har bokat lokal, vf, hotellsvit, klänningen köpte jag för ett år sedan, håller på med infohäftet (eller rättare sagt sidan ;) ) till inbjudningarna nu.
    Inbjudningarna går ut på måndag!

Whoho!

• Glimta

Bokade vf i januari-gifter oss 11/7, våran vf är tydligen väldigt poulär så det gällde att vara ute i tid.

• Glimta

Nu har vi bokat fotograf! =) Har ni några förslag på poser??
    Vi ska ta 10 bilder.

• Glimta

Vi blev tipsade om vf av hon som vi hyr lokalen av.

SweetSun>> Ja det är nog smart att ta med bilder så han verkligen förstår hur man vill ha det, har suttit o kollat nu o har hittat bra förslag. Kan tänka mig att det blir helt blankt när jag väl står där så det är nog bäst att ha med en lista. =)

• Glimta

Nån som lyckats knåpa ihop ngt äktenskapslöfte?? Hur börjar man?? Får ta o sätta mig o få inspiration från filmernas värld.. ;)

• Glimta

SweetSun>> Det låter ju bra, kommer löftena då i samband med själva "tager du"??

Vi ska oxå ha ringväxling.
    Jag ska ha en vigselring och min m2b kommer ha sin förlovningsring.

• Glimta

Nu har jag skrivit mitt löfte. =) Vi bestämde oss för att skriva separata löften.

Idag har vi köpt min RING!!! *slår volter av glädje*

• Glimta

SweetSun>> Ja, mkt spännande. Ser fram emot att få höra hans! Blir lite extra pirrigt. =)

Men att ha samma är ju oxå jättefint!

Tänk vad tiden rusar iväg!

• Glimta

Vi ska nog strunta i vigselprogram, ska oxå ha en kortare cermoni utomhus..

• Glimta

Vi funderar på att ta me våran paviljong i smide och med vitt tygtak ifall det skulle regna, gästerna kan ta skydd under ett stort verandatak som lämpligt nog finns där vigselplatsen är.
    Ska faktiskt träffa vf snart och diskutera plan B OM det skulle vräka ner.

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2