Den Borgerliga Tråden 2
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Nu har jag hittar hit
Hej hej, jag hakar på! :)
Hej!
Ny här, vi ska ha en borgerlig cermoni utomhus.
Nu sitter jag och funderar på om vi ska lägga in att vi läser äktenskapslöften á la americano för varandra i cermonin? Eller kanske läsa upp ngn kärleksdikt?? Vad tycker ni??
Känns som om cermonin blir så kort annars. Vi ska inte ha ngn som sjunger eller liknande.
Hur ska era cermoni gå till?
Vi tänkte ha något liknande löften eller tal till varandra i ceremonin tänkte vi. Förrutom det rent legala som vf ska göra. Sen ska min svägerska sjunga nåt, a capella får det nog bli eftersom vi ska vara utomhus.
Inte riktigt klurat ut det där ännu.
Får vår del skall en vän (ev en till) läsa något egenvalt, en vän skall sjunga tre låtar plus utgång. Och sedan skall troligtvis vår vf läsa någonting. Funderade på om vi skulle göra något själva, som tex löften, men det blir nog för mycket för oss. Kan vara skönt att bara glida med.
En vän ska läsa en dikt, en annan spela en låt, VF ska läsa ett par texter (hoppas vi på ) och egna löften.
Jag kikar in här också, är precis i början av planeringen men vår ceremoni blir nog av det korta slaget.
Sitter och funderar på löftena och det är helt blankt! Trodde det skulle vara as-enkelt, tur att jag har några månader på mig! =)
När ska alla gifta sig??
Vi ska gifta oss 11/7! Whoho, blir helt lyrisk varje gång jag tänker på det! =)
Åh ny tråd. I'm on!
Vi ska också gifta oss utomhus, har inte spikat ceremonin ännu. VF sa att han kontaktar oss ca 1 månad innan bröllopet så då fastställer vi väl programmet.
Vi har 2 flyktiga kompisar som vi bokat upp som musiker (1 sång, 1 gitarr) och de ska spela & sjunga 2 låtar, VF kommer berätta lite historia ang platsen vi viger oss på (antar jag, han gjorde iaf så på ett annat bröllop vi var på), löftena. Ev kommer det till ytterligare ett musikstycke.
Nåt åt det hållet blir det nog.